Eigenlijk is er geen goede manier om dit nieuws te brengen, dus zeggen we het maar gewoon: Gamer.nl fuseert binnenkort met PU.nl. Hoewel de website en content zoals je die kent deels blijft bestaan, verdwijnt de url Gamer.nl.
Dat voelt voor vaste bezoekers waarschijnlijk als een plotselinge beslissing, maar het is belangrijk om te melden dat er maanden aan dit besluit vooraf gingen. Met een kleine redactie twee websites en meerdere social media-kanalen in de lucht houden was al een lange tijd een onhoudbare situatie. Daarbovenop kwam recent een reorganisatie van het gamecluster (Gamer.nl en Power Unlimited), waarna een deel van het team helaas is laten gaan.
Waar we eerder nog met passie, ijzeren discipline en hulp van onze fantastische freelance redacteuren jullie van kwalitatief hoogstaande content konden voorzien, zijn we genoodzaakt de websites te fuseren en te bouwen aan één platform.
Wat betekent dat concreet?
De url Gamer.nl verwijst binnenkort naar PU.nl
De lay-out, het logo en de kleuren van Gamer blijven zoals deze is wanneer je naar Gamer.nl navigeert, of zelf de schakelaar omzet. De PU.nl-versie betreft een aangepaste versie van Gamer.nl, met de kleuren en het logo dat je wellicht van die website kent
De freelanceredacties van Gamer en PU worden samengevoegd. Veel van de bekende namen zal je terugzien onder artikelen, sommige mogelijk niet
Naast gamenieuws, verdieping en opinie brengen we ook content rondom films, series en tech
Persoonlijk spookt de situatie al maanden door m’n hoofd. Gamer.nl is m’n thuisbasis, m’n passie en ergens ook de oorsprong van m’n carrière. Het platform draait op de passie en kennis van de (freelance) redacteuren en de gebruikers, en dat straalt ervan af. We maakten afgelopen jaar een grote groei door, maar om allerlei redenen is dat met het huidige businessmodel niet genoeg. Anderzijds blijft het DNA van Gamer grotendeels behouden, maar wordt het verplaatst naar het merk Power Unlimited.
Het is ondenkbaar om op dezelfde voet verder te gaan. Geld verdienen aan websites is anno 2025 een grote uitdaging, en de grootste groei zit momenteel in sociale media – waar we wekelijks miljoenen mensen bereiken. Met één platform kunnen we in ieder geval de focus aanbrengen die we al die tijd al nodig hadden en de kwaliteit van content hoog houden.
Het wordt dus anders, maar de missie blijft het hetzelfde: jullie op de hoogte houden van en context bieden in de turbulente game-industrie. Mijn grote dank aan iedereen die op welke manier dan ook bijdraagt aan Gamer.nl en de site dagelijks bezoekt. Hopelijk zien we je op de site.