Deze week: de site wordt iets sneller en meer columns
Gamer.nl
Achtergrond

Deze week: de site wordt iets sneller en meer columns

Nog een geheime preview

Deze week hebben we een aantal mooie artikelen voor jullie in petto, én wat nieuws over de techniek van de site.

Laten we maar gelijk met dat laatste beginnen: Gamer.nl gaat over op een nieuwe codebase. Net als de migratie van onze voor- en achterkant vorig jaar zijn we een van de eersten binnen ons moederbedrijf. Het nadeel is dat we goed moeten testen om te zorgen dat de nieuwe versie identiek is aan de huidige, maar het voordeel is dat de site een stukje sneller en vindbaarder wordt.

Voor jullie is echter relevanter dat het oplossen van problemen en uitbreiden van de website gemakkelijker en gestroomlijnder is. Daarbij kunnen we gemakkelijker elementen delen met onze andere platforms, zoals PU.nl en ID.nl. Krijgt één van die websites bijvoorbeeld een liveblog achtige-feature, dan is het veel eenvoudiger om deze over te nemen. Wat mis je dus op de website? Wat kan er beter? We horen het graag.

Daarnaast hebben we gelukkig ook weer een hoop content. De ROG Ally X-review is iets vertraagd, maar komt deze week online. Tom heeft het verbeterde model van Asus’ handheld uitgebreid getest én vergeleken met het origineel. Ook Rogina de beste boeken over games op een rij, voor als je nog op vakantie gaat of gewoon lekker over onze favoriete hobby wilt lezen, en heeft Kamal een behoorlijk interessante game gespeeld voor een preview.

Tot slot legt Dwayne zaterdag uit waarom de Deflecting Hardtear een totaal andere game van Elden Ring maakt (Elden Ring-spelers die beter zijn dan ik weten vast wat dat betekent). Sowieso plaatsen we met de zomerdroogte vanaf dit weekend iets meer columns, dus verwacht elke zaterdag (en soms woensdag) een stuk van een van onze redacteuren.

Fijne week en zie je op de site!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox-baas Phil Spencer: 'Switch 2 is belangrijk voor onze toekomst'
Gamer.nl
Nieuws

Xbox-baas Phil Spencer: 'Switch 2 is belangrijk voor onze toekomst'

De Microsoft-topman wil zoveel mogelijk mensen bereiken

Phil Spencer, de baas van de gamedivisie van Microsoft, heeft benadrukt dat Nintendo een belangrijke partner is en dat er Xbox-games op Nintendo Switch 2 uit zullen komen.

Dat meldde hij in een interview met Variety. "We hebben de eerste Switch ondersteund en willen dat ook voor Switch 2 doen", zo vertelde hij. "Nintendo is een geweldige partner. (Games uitbrengen op Nintendo-consoles) is een unieke manier voor ons om mensen te bereiken die niet op pc of Xbox spelen. Op die wijze kunnen we onze gemeenschap van mensen die om onze franchises geven laten groeien. Dat is erg belangrijk voor ons, omdat we zo in onze games kunnen blijven investeren."

Spencer vervolgde: "Ik geloof erg in wat Nintendo betekent voor onze industrie en dat we ze blijven ondersteunen. En wij krijgen ook ondersteuning van hen voor onze franchises, dat is een belangrijk onderdeel van onze toekomst."

Ondanks dat de Nintendo Switch 2 eerder deze maand volledig uit de doeken werd gedaan en een releasedatum van 5 juni kreeg, werden er geen grote Microsoft-titels voor de console onthuld. Er gaan al wel geruime tijd geruchten dat spellen als Halo: The Master Chief Collection en Microsoft Flight Simulator naar de console komen. Daarbij heeft het bedrijf tijdens de rechtszaak met de Federal Trade Commission al akkoord gegeven de Call of Duty-franchise naar Nintendo-platforms te brengen. Sowieso heeft Spencer begin dit jaar al bevestigd dat er Xbox-games naar Switch 2 zullen komen.

Microsoft gaf eerder al aan dat het bedrijf aan een Xbox-handheld werkt. Spencer werd in het interview met Variety dan ook gevraagd of hij niet denkt dat dit botst met de doelgroep van de Switch-consoles. "Verschillende creators en andere platformhouders inspireren mij. Maar ik geloof in de plannen die we hebben. We zijn overduidelijk aan het veranderen wat Xbox betekent en we ontmoeten spelers op veel verschillende plekken. Er zijn drie miljard mensen op aarde die games spelen en ik word elke dag wakker met de gedachte over hoe Xbox relevanter kan zijn voor die drie miljard mensen."

Hij had het antwoord op die kwestie ook al paraat: "Door een leider te zijn in hoe onze games en onze platformfeatures op zoveel mogelijk plekken beschikbaar zijn, of dat nou op de cloud is, of op pc, of mensen die op console spelen. Ons doel is om onze franchises te laten groeien en ons platform belangrijk te laten zijn voor een zo groot mogelijk gedeelte van die drie miljard gamers."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Pokémon Go-maker ontslaat 68 werknemers
Gamer.nl
Nieuws

Voormalige Pokémon Go-maker ontslaat 68 werknemers

De gamedivisie van Niantic is eerder al gekocht door Scopely

Niantic, het bedrijf waar Pokémon Go tot voor kort werd ontwikkeld, ontslaat 68 werknemers.

Dat blijkt uit documentatie gevonden door Game Developer. Het gaat daarbij specifiek om Niantic Spatial, de nieuwe naam van het bedrijf nadat diens gamedivisie werd overgenomen door Scopely. De ontslagen worden pas op 20 mei doorgevoerd en het is dan ook niet bekend binnen welke afdelingen deze ontslagen vallen.

Eerder dit jaar werd aangekondigd dat Scopely 3,5 miljard dollar betaalde voor de gamedivise van Niantic. Daarmee heeft Scopely games als Pokémon Go, Monster Hunter Now en Pikmin Bloom in handen gekregen. Toen werd gemeld dat alle werknemers van de gamedivisie van Niantic over zouden gaan naar Scopely.

De hierboven gemelde ontslagronde vindt dus niet plaats binnen de gamedivisie, dat nu onderdeel uitmaakt van Scopely. In plaats daarvan vallen de ontslagen bij Niantic, dat geen games meer ontwikkelt maar zich richt op AI.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!