Ontwikkelaars moeten gewoon weer goede games gaan maken
Achtergrond

Ontwikkelaars moeten gewoon weer goede games gaan maken

Wat een geweldige / vreselijke column

Concord is voltooid verleden tijd, maar de jarenlange ontwikkeling en daaropvolgende haast acute implosie laten me niet los. Het was de verkeerde game op het verkeerde moment, zei collega Erik Nusselder treffend. Wat vlak na het succes van Overwatch nog een goed en fris idee leek, is inmiddels uitgekauwd en zowel links als rechts ingehaald door spellen die beter, leuker of goedkoper zijn. Of gewoonweg door ontelbaar meer mensen gespeeld worden die niet de overstap willen maken naar een onbewezen shooter. Maar wat moeten ontwikkelaars dan wel doen om hun spel tot een succes te maken? Ik heb even de feedback van alle gamers op het internet verzameld en de oplossing blijkt heel simpel.

Games zijn te duur / Games zitten vol met microtransacties

Games zijn te kort / Waarom kost iedere game 40 uur om uit te spelen ?

De ontwikkeling van games duurt te lang / Spellen worden afgeraffeld

Hahaha, Xbox gaat dood / Waarom is mijn PS5 Pro zo duur?

Er zijn te veel goede games / Er zijn te weinig goede games

Games zijn te gewelddadig / Games zijn te kinderachtig

Games zijn te open / Games nemen je te veel bij de hand

Er zijn niet genoeg originele games / Waarom is er nog geen vervolg op mijn favoriete game?

Er zijn te veel remakes en remasters / Waar blijft de remaster van Bloodborne???

Concord is slecht en verdient het om te falen / Hoe durft Sony Concord offline te halen?

Waarom moet ik in hemelsnaam 200GB downloaden voor een game? / Lol, deze game is maar 6GB, dat kan nooit veel soeps zijn

Games hebben te veel mechanics / Wat is dit, een walking simulator?

Day one-dlc, hoe durven ze? / Waar blijft de dlc voor deze game?

Pc-gamen is te duur / Ik weet niet hoe duur pc’s zijn

De tegenstanders in dit multiplayerpotje zijn te goed / Waarom heeft deze game geen skill-based matchmaking?

Games moeten bloedmooi zijn / Waarom is de framerate zo laag?

Alle games lijken op elkaar / Elden Ring is lelijk

Ik heb mijn games het liefste digitaal / Waarom is de Game Mania failliet?

Waarom herhaalt deze game zoveel assets? / Hoezo zijn games zo duur om te maken?

Gamer.nl zijn PlayStation-fanboys / Gamer.nl zijn Xbox-fanboys

Er is niets te doen in deze spelwereld / Ik ga echt niet alle 194 vlaggetjes verzamelen

Ze moeten deze baas echt patchen, hij is veel te moeilijk / De patch heeft ‘m te makkelijk gemaakt, nu is er niets meer aan

Zelda is al jaren hetzelfde spel / WAAR ZIJN DE DUNGEONS???

Als ontwikkelaars nou gewoon zouden maken waar wij als gamers op zitten te wachten, dan hadden we zo’n fiasco als Concord kunnen vermijden. We willen kortere/langere games met slechtere/betere graphics, gemaakt door mensen/computers die meer/minder betaald worden om minder hard/harder te werken. En ik maak geen/een grapje.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!