Ontwikkelaars moeten gewoon weer goede games gaan maken
Achtergrond

Ontwikkelaars moeten gewoon weer goede games gaan maken

Wat een geweldige / vreselijke column

Concord is voltooid verleden tijd, maar de jarenlange ontwikkeling en daaropvolgende haast acute implosie laten me niet los. Het was de verkeerde game op het verkeerde moment, zei collega Erik Nusselder treffend. Wat vlak na het succes van Overwatch nog een goed en fris idee leek, is inmiddels uitgekauwd en zowel links als rechts ingehaald door spellen die beter, leuker of goedkoper zijn. Of gewoonweg door ontelbaar meer mensen gespeeld worden die niet de overstap willen maken naar een onbewezen shooter. Maar wat moeten ontwikkelaars dan wel doen om hun spel tot een succes te maken? Ik heb even de feedback van alle gamers op het internet verzameld en de oplossing blijkt heel simpel.

Games zijn te duur / Games zitten vol met microtransacties

Games zijn te kort / Waarom kost iedere game 40 uur om uit te spelen ?

De ontwikkeling van games duurt te lang / Spellen worden afgeraffeld

Hahaha, Xbox gaat dood / Waarom is mijn PS5 Pro zo duur?

Er zijn te veel goede games / Er zijn te weinig goede games

Games zijn te gewelddadig / Games zijn te kinderachtig

Games zijn te open / Games nemen je te veel bij de hand

Er zijn niet genoeg originele games / Waarom is er nog geen vervolg op mijn favoriete game?

Er zijn te veel remakes en remasters / Waar blijft de remaster van Bloodborne???

Concord is slecht en verdient het om te falen / Hoe durft Sony Concord offline te halen?

Waarom moet ik in hemelsnaam 200GB downloaden voor een game? / Lol, deze game is maar 6GB, dat kan nooit veel soeps zijn

Games hebben te veel mechanics / Wat is dit, een walking simulator?

Day one-dlc, hoe durven ze? / Waar blijft de dlc voor deze game?

Pc-gamen is te duur / Ik weet niet hoe duur pc’s zijn

De tegenstanders in dit multiplayerpotje zijn te goed / Waarom heeft deze game geen skill-based matchmaking?

Games moeten bloedmooi zijn / Waarom is de framerate zo laag?

Alle games lijken op elkaar / Elden Ring is lelijk

Ik heb mijn games het liefste digitaal / Waarom is de Game Mania failliet?

Waarom herhaalt deze game zoveel assets? / Hoezo zijn games zo duur om te maken?

Gamer.nl zijn PlayStation-fanboys / Gamer.nl zijn Xbox-fanboys

Er is niets te doen in deze spelwereld / Ik ga echt niet alle 194 vlaggetjes verzamelen

Ze moeten deze baas echt patchen, hij is veel te moeilijk / De patch heeft ‘m te makkelijk gemaakt, nu is er niets meer aan

Zelda is al jaren hetzelfde spel / WAAR ZIJN DE DUNGEONS???

Als ontwikkelaars nou gewoon zouden maken waar wij als gamers op zitten te wachten, dan hadden we zo’n fiasco als Concord kunnen vermijden. We willen kortere/langere games met slechtere/betere graphics, gemaakt door mensen/computers die meer/minder betaald worden om minder hard/harder te werken. En ik maak geen/een grapje.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt
Nieuws

Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt

Game uit de koker van Free Radical Design werd in 2008 geannuleerd

Er zijn gameplaybeelden van een geannuleerde derde game in de klassieke Star Wars Battlefront-franchise online verschenen.

Het gaat om een derde deel in de reeks waarvan begin dit millennium games uitkwamen, en dus niet te verwarren met de Battlefront-shooters die afgelopen decennium uitkwamen.

Free Radical Design - bekend van de Timesplitters-games - werkte aan Star Wars Battlefront 3. De game werd in 2008 uiteindelijk geannuleerd. Het spel had op de Wii, PlayStation 3, Xbox 360 en pc uit moeten komen.

Inmiddels is er dus gameplay te zien van het nooit uitgekomen spel. De beelden zouden daarbij afkomstig zijn van een versie van de game een week voordat deze geannuleerd werd. Het gaat daarbij specifiek om de Wii-versie van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pacific Drive-televisieserie op komst
Nieuws

Pacific Drive-televisieserie op komst

Saw-medebedenker James Wan heeft de rechten in handen

Er gaat gewerkt worden aan een televisieserie gebaseerd op het eerder dit jaar uitgekomen Pacific Drive.

Variety meldt dat Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan, de rechten op een televisieserie gebaseerd op de game in handen heeft. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren.

Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Pacific Drive is verkrijgbaar op Steam, Epic Games Store en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!