Game info

Two Worlds

De wereld veranderde toen Aziraal, de god van de oorlog, werd gedood in in een enorm gevecht lang geleden. De Orks verloren hun goddelijke leider en moesten zich terugtrekken naar de woestenijen in het zuiden. Nu, duizenden jaren later, is de locatie van Aziraal’s tombe nog steeds onbekend. De tombe is verstopt door andere goden, die het geheim niet durven toevertrouwen aan stervelingen. Een breekbare vrede tussen de beschaafde rassen en de Orks staat nu echter op het spel. De dwergen zijn tijdens één van hun mijnwerkersexpedities namelijk op een eeuwenoude tempel gestuit die aan een naamloze godheid toebehoord. Alle machtige facties zien dit als een mogelijke aanwijzing voor de plek waar Aziraal begraven zou kunnen liggen. Een stille oorlog is begonnen en deze leidt tot een heilige kruistocht van de Orks. Het echte gevaar moet echter ergens anders gezocht worden. Een sterke macht ligt ergens stil een geheim plot van angst en vernietiging te beramen. Slechts een van de twee werelden zal uiteindelijk overleven. Het verhaal van Two Worlds begint tijdens de oorlog. De Orks zijn aanbeland bij de oever van de rivier Gon en bedreigen het koninkrijk Cathalon. Tegelijkertijd is de held van het verhaal, een dolende premiejager, op zoek naar aanwijzingen van de verblijfplaats van zijn zus. Hij heeft haar niet meer gezien sinds haar nederzetting drie jaar geleden werd aangevallen. Van een mysterieuze vreemdeling krijgt hij belangrijke informatie en hij sluit zich aan bij een “Dark Brotherhood.” Hij zal nu allerlei krachten moeten leren begrijpen en gebruiken. Dit is de enige manier waarop hij kan overleven en antwoorden kan vinden op de vragen die zijn leven bepalen: wie zit er achter de geheimzinnige ontvoering van zijn zus en zal hij haar ooit weer ontmoeten? Waar is de tombe van Aziraal? Wie was de duistere figuur die hem bijna vermoordde in de stad? Wat is er met zijn vrienden gebeurd? En vooral: wat zal hij doen met de macht om slechts een van de twee werelden te kiezen. Je bent in de RPG Two Worlds vrij om te gaan en te staan waar je wil. De omgevingen zijn zeer gevarieerd: je komt in hoge gebergten, diepe grotten en aan de zeekust. Bij het verplaatsen kun je gebruik maken van allerlei dieren om op te reizen en te vechten: van paarden tot tamme hagedissen. Je kunt zelf weten waar je naartoe gaat door de verhaallijn non-lineair is. Naast het hoofdverhaal is het namelijk ook mogelijk allerlei andere “quests” te doen. Op deze avonturen zul je vele gevechten moeten leveren die uitgebreid zijn gechoreografeerd. Niet alleen zul je gebruik moeten maken van je vuisten en wapens, ook kun je je eigen magische spreuken samenstellen. Qua magie ben je dus vrij te kiezen hoe je je ontwikkelt, maar dat is ook het geval op andere gebieden. Zo kun je kiezen uit verschillende carrières. Als je vindt dat je de verkeerde carrière hebt gekozen, dan is het bovendien mogelijk dit terug te draaien en een andere beroep op te nemen.

Nieuwste review

Conclusie

  • <p> Mensen die snakken naar een westerse RPG voor de Xbox 360 kunnen nog steeds beter wijken naar Oblivion. Heb je dat spel al lang en breed uitgespeeld en wil je toch iets anders, probeer dan de PC-versie van Two Worlds eens. Nog steeds is het geen briljant spel, maar de minpunten zijn op dat platform makkelijker door de vingers te zien. Two Worlds? Niet op de Xbox 360 alstublieft!</p>
    Score: 40 Slecht
    • Verbeteringen uit laatste patch doorgevoerd. Achievements makkelijk te behalen :-)
    • Slechte framerate. Multiplayer onspeelbaar. Laadtijden soms zolang dat de 360 haast vastloopt

Artikelen

    00:43
    35
    Review
    00:43
    35
    Review
    Two Worlds (X360)
    11:50
    1
    Review
    11:50
    1
    Review
    Two Worlds (PC)

Screenshots Xbox 360


Screenshots PC