Nieuws
PlayStation 5

Sony bevestigt dat er volgende generatie een nieuwe console uitkomt

Maar wanneer komt hij?

Geschreven door Michel Musters op
Sony bevestigt dat er volgende generatie wederom een nieuwe PlayStation-console uitkomt.

Dat deed Sony Corporation Chief Executive Officer Kenichiro Yoshida in een statement naar Financial Times. "Op dit moment kan ik alleen zeggen dat het nodig is om next-generation hardware te hebben."

Meer is nog niet bekend, en dus ook niet of de nieuwe console PlayStation 5 gaat heten. Hoewel het geen verrassing mag heten dat de PlayStation 4 een opvolger krijgt, is het toch goed om bevestiging te hebben.

Het is tevens nog niet bekend wanneer een nieuwe console verwacht kan worden. Er staan nog een aantal grote PlayStation 4-games op stapel, waaronder The Last of Us: Part 2 en Death Stranding.

Lees ook: PlayStation 5: Alle geruchten en feiten op een rij

Bron: ResetEra

Dit artikel delen:

Lees meer

Retro-actie in Onimusha Warlords HD Remaster-gameplay De evolutie van Soulcalibur
35

Reacties op: Sony bevestigt dat er volgende generatie een nieuwe console uitkomt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TheTreasurerKing

    • 9 oktober 2018 09:10
    Zo, een volgende generatie? Dat duurt dan nog wel even.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • QuarteL

    • 9 oktober 2018 09:19
    @TheTreasurerKing haha dacht precies hetzelfde.
    voor de rest een vrij loos bericht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 9 oktober 2018 09:22
    Dit wordt waarschijnlijk de minst verkochte PlayStation ooit. Als je ziet dat Microsoft met xCloud al hun games kan streamen naar zo’n beetje elk device en daarbij input lag kan elimineren met Microsoft DeLorean (https://www.theverge.com/2014/8/23/6060033/microsoft-research-delorean-lag-free-cloud-gaming-system-revealed) én het feit dat Microsoft betere hard- én software produceert, durf ik er flink wat geld op te zetten dat de Sony consoledivisie over tien jaar niet meer bestaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • StormFox

    • 9 oktober 2018 09:23
    @denver Feit is dat Playstion nu leading is met de beste exclusieve titels.
    Microsoft loopt hier mijlen op achter en daar zal streaming geen verschil in maken.
    Uiteindelijk zal het altijd om de gameplay gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinS

    • 9 oktober 2018 09:41
    @denver Denk dat eerder M$ weg is. Op dit moment wordt die Xone zelfs door de Switch verpulverd in sales. Dus betere hardware zegt helemaal niets. M$ moet eens meer gaan investeren in goed games.

    On topic: Ik hoop dat de PS5 dan wel backwards compatible is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 9 oktober 2018 10:03
    @denver Ik denk dat je over 10 jaar dan zonder geld zit als je zo overal zo gemakkelijk 'flink wat geld' op durft te zetten haha.

    Ik ben Playstation speler van het eerste uur, maar ik geef toe dat er Microsoft exclusives zijn die ik graag had willen spelen.

    Je hele reactie riekt van Microsoft fanboyism, wees gewoon blij dat consolemarkt continu ontwikkelingen maakt, dat houdt ze scherp, legt de lat telkens hoger en de kwaliteit hoog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 9 oktober 2018 10:09
    @denver Eerst moet maar blijken wat dit gaat kosten of gamers er echt op zitten te wachten.
    Met de one hadden ze ook allemaal ideen waar niemand op wachten en dat is nu helaas te zien bij xbox.
    Heb zelf de x en vind het een betere console dan de ps4 pro die ook heb alleen het mist gewoon dikke first party games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 9 oktober 2018 10:16
    @denver Betere hardware valt wel mee, jij bedoeld waarschijnlijk krachtiger hardware, en daar heb je in t geval van de One X gelijk in. Betere software is ook al weer zo'n subjectieve stelling. Iedereen bepaald voor zichzelf wat goed is en wat niet. Maar als we echter naar verkoop aantallen gaan kijken dan loop Sony toch echt voorop. en dat doen ze al vanaf dat ze de console markt betreden hebben, met uitzondering van vorige generatie en ook daar was t verschil uiteindelijk klein na een behoorlijke inhaal race. Als je in 3 van de 4 generaties waarin je mee doet de absolute winnaar bent, dan gok ik erop dat ze er nog wel eventjes zijn.

    Bovendien, microsoft kan wel beweren dat ze lag free streamen mogelijk gaan maken, maar als je een beetje nadenkt en snapt hoe een netwerk werkt, dan zal er altijd lag zijn. Men kan dit alleen zo klein mogelijk maken. Zelfs binnen een thuis netwerk bestaat lag. Tenzij ze een techniek verzinnen die letterlijk de toekomst kan voorspellen zal je lag nooit helemaal kunnen elimineren.

    *edit, na het lezen van het delorean artikel is dit dus feitenlijk een beetje wat ze doen. Maar lees het even goed, bedenk je wel dat dit alleen werkt met single player games waar je beperkte keuzes kan maken. Als een game te ingewikkeld is of teveel factoren heeft die een verschil kunnen maken zal dit niet werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 9 oktober 2018 12:07
    @darkmanwls je hebt gelijk sony was van 3 van de 4 baas maar xbox nog nooit want wii verkocht veel meer dan sony en micro die generatie ook de games verkoop aantallen van mario kart en zo waren super hoog.
    Vind zelf dat ze alle 3 iets goeds doen en ook dingen fout doen dus ben geen fan boy. Hoop wel dat xbox met hun nieuwe studios wat leuks gaan doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 9 oktober 2018 12:20
    @hulstpower Van mij mogen ze ook alle 3 blijven, er zou zelfs nog wel een 4e bij mogen maar ook niet veel meer dan dat. Concurrentie is goed voor ons als consumenten. Het houd de prijzen relatief laag (ja veel vinden de prijzen nu al hoog, maar ze zouden nog VEEL hoger zijn als 1 bedrijf er de monopolie op had). Ik zelf speel het meest op pc, dan de ps4 en dan de xbox, Dat heeft puur te maken mijn mijn persoonlijke smaak in games en de games binnen die smaak die beschikbaar zijn op een systeem. Mijn stelling was puur een reactie op denver's bericht die gewoonweg niet op feiten gebaseerd is maar op zijn persoonlijke mening en een marketing praatje van microsoft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 9 oktober 2018 13:14
    @darkmanwls ik zelf het meest op xbox maar heb de meeste games gekocht op ps. En bij xbox komt het gewoo dat xbox live veel beter werkt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 9 oktober 2018 13:24
    @hulstpower Die ervaring heb ik dus totaal niet, vorige generatie werkte live idd beter dan PSN, maar deze generatie merk ik daar echt niets meer van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 9 oktober 2018 15:30
    @darkmanwls sorry maar alleen al hrt download van games en updatr gaat zoveel sneller op live dan psn, en heb beide op kabel aangesloten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 9 oktober 2018 16:45
    @hulstpower Ik heb ook beide op kabel aangesloten gehad en downloaden was geen enkel probleem bij mij. En nu ik op glasvezel zit al helemaal niet meer.

    Ik wil niet beweren dat het probleem niet bestaat hoor, maar ik heb t in ieder geval niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 9 oktober 2018 17:50
    @darkmanwls zit op 300mbs van ziggo en bij psn vinf ik het downloaden echt super langzaam. Zijn ook dingen die ik beter vind van psn maar ook weer andersom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 9 oktober 2018 18:15
    @hulstpower Nogmaals, ik snap je probleem, maar ik heb t niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 9 oktober 2018 13:43
    @darkmanwls sega mag wel weer komen met een dikke console

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 9 oktober 2018 10:26
    @denver
    Goede games > hardware.

    Zeg maar dat tegen je centjes als je die weddenschap aangaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 9 oktober 2018 10:32
    @denver Jammer dat er weinig leuke titels zijn die ik alleen op de Xbox kan spelen om deze technologie te proberen.
    Een console is voor mij niets anders dan een apparaat om exclusieve games op te spelen. De rest wordt allemaal op de PC gespeeld. Sony heeft mijn zijn Playstation in dit geval de meest interessante titels. Alhoewel dat uiteraard persoonlijk is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 9 oktober 2018 10:40
    @denver haha this is some quality trolling. *plakt artikeltje uit 2014* beweerd dat ms lag-free kan streamen. (zelfs iemand met geen technische kennis weet dat er altijd een signaaltje naar de servers moet en weer terug = lag)

    Feiten vandaag de dag zijn dat ms zelfs door de switch geowned wordt., dat alle 3 over 10 jaar nog bestaan en dat ms dan weer nr. 3 zal zijn. ipv van nr1.