Nieuws
Star Wars

Nieuwe Star Wars-game van EA krijgt mogelijk open wereld

Lang, lang geleden in een sterrenstelsel hier ver vandaan

Geschreven door Arran Winmai op
Volgens een vacature wordt de nieuwe Star Wars-game van EA Vancouver een open wereld-spel.

In een vacature op de EA-website wordt duidelijk dat er een lead online engineer nodig is voor een open wereld AAA Star Wars-titel waaraan gewerkt wordt in Vancouver. In de tekst stond als beschrijving: "Geef leiding aan een team om online features voor een Star Wars Open World-project af te leveren". Ondertussen is de vacature aangepast en staat er enkel nog dat het gaat over een Star Wars-game, maar vermoedelijk heeft EA dat aangepast in de hoop minder weg te geven van het spel.

Halverwege oktober 2017 sloot EA de Dead Space-studio Visceral Games, waarna EA Vancouver het Star Wars-project overnam. Daar werd aan geschreven door voormalig Naughty Dog-schrijfster Amy Hennig, die ook een belangrijke rol speelde in de ontwikkeling van de Uncharted-serie. Echter zijn er grote veranderingen aan de game gemaakt: "We moeten het design van de game op de schop nemen als we een ervaring willen leveren waar spelers lange tijd van kunnen genieten. We behouden de prachtige graphics en authenticiteit in het Star Wars-universum en richten ons op het verwerkelijken van een Star Wars-verhaal."

Tenzij er nog een Star Wars-titel in de maak is bij EA Vancouver is dit het spel waar de vacature op duidt. Een eventuele releasedatum van de Star Wars-game is nog niet bekend. De kans is aanwezig dat het project wordt verschoven naar de volgende generatie consoles.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe The X-Files-game in de maak Zit jij te wachten op meer mini-consoles?
16

Reacties op: Nieuwe Star Wars-game van EA krijgt mogelijk open wereld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • DunkieXL

    • 26 maart 2018 16:06
    Leuk voor EA. Boycot blijft gewoon van kracht bij mij :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 26 maart 2018 16:23
    @DunkieXL Ik wil niet zeggen dat ik nooit meer iets koop van EA, maar alles wordt wel eerst getest, en bekeken. En ik pre-order sowiezo al niet, maar van EA ZEKER niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 26 maart 2018 17:33
    @darkmanwls Ik pre-order ook sowieso niets meer, de extra's interesseren me niet en doorgaans hebben games nog wat patches nodig voor ze echt zijn wat het hoort te zijn.
    Er zijn nog maar weinig grote ontwikkelaars die echt staan voor kwaliteit, de enige die ik zo snel kan bedenken is Blizzard, maar verder…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 27 maart 2018 06:26
    @fonsrutte Rockstar en Project Red zijn er ook nog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinS

    • 27 maart 2018 07:15
    @fonsrutte Nintendo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 26 maart 2018 16:28
    @DunkieXL

    Ik hoop nog steeds heel erg dat EA de licentie van Star Wars verliest. Het maakt mij niet uit wie de licentie dan krijgt maar alles liever dan EA.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 26 maart 2018 23:23
    @coola waarschijnlijk Activision…. pffff dat gezeur op ea ook altijd. De echte meester in dlc en uitmelken blijft Activision, maar dat vergeten mensen soms omdat het “hip” is om ea af te zeiken. Ik geniet nog met regelmaat van ea games iig, ook van Activision, maar ik zeik er dan ook niet telkens over :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 27 maart 2018 06:28
    @nicster Nee hoor.

    EA is en blijft de grootste uitmelken. Elk jaar een FIFA update uitbrengen en dan mensen daar 60 Euro voor laten betalen.

    Makkelijk verdiend zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 27 maart 2018 07:44
    @bigds9fan

    Dat kun je dan ook wel zeggen van NBA 2K of WWE 2K of een NHL, of een Assassins Creed, en een Far Cry.

    FC4 FC Primal, exact zelfde map ander sausje etc.
    Zo kan ik nog wel even doorgaan. Niet alleen EA doet er aan mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stickz

    • 27 maart 2018 08:10
    @bigds9fan hoe precies zou jij een voetbalgame willen vernieuwen dan? Beetje kort door de bocht dat mensen steeds FIFA pakken als voorbeeld. Dat is een beetje verwachten van F1 games om het zonder racewagens te gaan doen.

    Ik hoop dat EA wat terughoudender zal zijn met hun microtransacties, maar ik vrees het ergste…. als ze de nieuwe BF maar een beetje buiten schot houden, die wil ik toch wel graag gaan spelen tzt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 30 maart 2018 14:46
    @Stickz Ik weet niet hoor, maar ze kunnen bijvoorbeeld….NIET ieder jaar een nieuwe fifa uitbrengen, en gewoon alle transfers en dergelijke online met een patch bijhouden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kivanco

    • 26 maart 2018 17:20
    Kotor 3 met bioware pfff zou wat zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 26 maart 2018 17:31
    @kivanco Bioware is ook allang niet meer wat het geweest is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kivanco

    • 27 maart 2018 08:27
    @fonsrutte Obsidian dan maar? Die hadden deel 2 gemaakt toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 30 maart 2018 14:47
    @kivanco Ja, en obsidian is goed bezig tegenwoordig met pillars of eternity en Tyranny.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Crusader

    • 26 maart 2018 19:29
    I still blaim them for killing westwood studios!!!
    The boycot must hold!