Nieuws
Visceral

EA sluit Dead Space- en Star Wars-ontwikkelaar Visceral Games

Star Wars-game wordt ondergebracht bij EA Worldwide Studios

Geschreven door Michel Musters op
Electronic Arts heeft de ontwikkelstudio Visceral Games gesloten.
De studio maakte voorheen de Dead Space-games en werkte inmiddels al geruime tijd aan een verhalende Star Wars-game. Voormalig Naughty Dog-werkneemster Amy Hennig werkte ook mee aan die game.


De ontwikkeling van de Star Wars-game wordt ondergebracht bij EA Worldwide Studios, waar een team van EA Vancouver verder werkt aan het spel. "We moeten het design van de game op de schop nemen als we een ervaring willen leveren waar spelers lange tijd van kunnen genieten. We behouden de prachtige graphics en authenticiteit in het Star Wars-universum en richten ons op het verwerkelijken van een Star Wars-verhaal."

EA verwacht dat de voorheen geplande releaseperiode van 2019 niet meer haalbaar is, maar geeft nog geen nieuw jaar wanneer de game uit zou kunnen komen. Zoveel mogelijk werknemers van Visceral worden volgens het bedrijf bij andere studio's van EA ondergebracht.

Dit artikel delen:

Lees meer

Mario + Rabbids ontvangt uitbreiding met nieuwe uitdagingen CD Projekt Red bespreekt voortgang Cyberpunk 2077 en bedrijfscultuur
25

Reacties op: EA sluit Dead Space- en Star Wars-ontwikkelaar Visceral Games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Nocturnal

    • 18 oktober 2017 08:41
    Geen dead space 4 meer dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 18 oktober 2017 13:29
    @nocturnal Na Dead Space 3 zat ik daar ook niet echt meer op te wachten. DS1 was aardig, maar had zeer irritante besturing. DS2 was daarentegen episch en heb ik aan één ruk uitgespeeld.

    DS3 is garbage helaas, de enige reden dat ik hem nu uitspeel is omdat ik de afsluiting van de verhaallijn wil zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nocturnal

    • 18 oktober 2017 14:40
    @thechief Helemaal mee eens, ik vond alleen de co op wel leuk in Ds3 echter de horror elementen zijn in die game nergens te vinden.

    Jammer van de cliffhanger al zeggen sommige dat het einde van 3 gewoon betekent dat we verloren hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 18 oktober 2017 09:03
    I have a bad feeling about this.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 18 oktober 2017 09:11
    KAK! Een verhalende Star Wars-game a la KOTOR was precies waar ik op zat te wachten.
    Was Bioware ook nog bezig met een Star Wars game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aurulion

    • 18 oktober 2017 09:47
    @fonsrutte
    Ook bioware is bezig met een Star Wars game. ALs ik mij niet vergis was het bedoeld als remake, maar ze hadden teveel nieuwe dingen die zij wilden gaan implementeren. Dus er komt een nieuwe serie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 18 oktober 2017 21:28
    @fonsrutte Het spel zelf is niet geannuleerd, het wordt nu alleen ondergebracht bij een andere studio.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 18 oktober 2017 09:52
    nooooooo! die star wars komt waarschijnlijk wel goed, ik weet nu niet of de makers van dead space een goede partij waren om zo'n spel te maken…maar een nieuwe dead space had ik graag gezien, en wel van visceral games… anders krijg je straks zo'n batman arkham origins verhaal..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • StormFox

    • 18 oktober 2017 09:56
    Dead Space 1 en 2 behoren tot een van de beste horror sci-fi games die ik ooit heb gespeeld.
    Een remaster of vervolg (deel 4) zit er helaas dus niet in

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 18 oktober 2017 09:56
    Mijn vertrouwen in de game is een stuk gekelderd. Laat het lekker een lineaire singleplayer game. Nu lijkt het erop dat het open wereld gaat worden (waar er tegenwoordig al zoveel van zijn en wat vaak afbraak doet aan het verhaal) of dat ze onnodig multiplayer of lootboxes gaan toevoegen. Ik wil het liefst een moderne game in de stijl van de jedi knight of force unleashed games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ichi

    • 18 oktober 2017 10:44
    @obi-twan-kenobi Ja af en toe mis ik de linieare games wel. Ik dwaal altijd teveel af in een open wereld. Batman Arkum Asylum was perfect, illusie van open wereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 18 oktober 2017 11:48
    @ichi
    Inderdaad. Batman arkham Asylum had een perfecte verhouding tussen nevenactiviteiten en het verhaal. De Tomb raider reboot is ook een goed voorbeeld. De delen daarna sloegen echter weer te ver door naar open wereld. Zeker wat het aantal collectibles / riddler trophies betreft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DGM

    • 18 oktober 2017 13:17
    @obi-twan-kenobi

    Mass Effect 1-2-3 evenals Metal Gear Solid, gaven ook een goede open-wereld illusie. Eigenlijk waren de verschillende missie gebieden best wel lineair.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 18 oktober 2017 09:56
    hier past maar 1 reactie bij:

    https://abload.de/img/papaeavisceral0gu7l.jpg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devillion82

    • 18 oktober 2017 10:37
    Oh Amy Hennig…. laat EA voor wat het is, ga alsjeblieft terug naar Crystal Dynamics en schrijf een nieuwe Legacy of Kain game. Please? For me?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LarryLicious

    • 18 oktober 2017 11:03
    Voor de Battlefield franchise opzich (mijn mening) goed nieuws. Betekend dat de 2018 titel GEEN Hardline 2 is!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 18 oktober 2017 13:27
    @larrylicious haha eens! alhoewel ik denk dat dit toch maar een eenmalig uitstapje was. Ik verwacht volgend jaar een Vietnam deel o.i.d… nieuwe bad company misschien?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 18 oktober 2017 11:14
    "We moeten het design van de game op de schop nemen als we een ervaring willen leveren waar spelers lange tijd van kunnen genieten. We behouden de prachtige graphics en authenticiteit in het Star Wars-universum en richten ons op het verwerkelijken van een Star Wars-verhaal."

    Press X for doubt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 18 oktober 2017 12:12
    @devtrunks X!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 18 oktober 2017 13:25
    @devtrunks

    http://www.usgamer.net/articles/ea-all-but-announces-the-visceral-star-wars-game-will-become-a-games-as-service-title

    "Throughout the development process, we have been testing the game concepts with players, listening to the feedback about what and how they want to play, and closely tracking fundamental shifts in the marketplace," Söderlund writes. "It has become clear that to deliver an experience that players will want to come back to and enjoy for a long time to come, we needed to pivot the design… Importantly, we are shifting the game to be a broader experience that allows for more variety and player agency, leaning into the capabilities of our Frostbite engine and reimagining central elements of the game to give players a Star Wars adventure of greater depth and breadth to explore."

    By the sound of it, the new Star Wars game will become a more open-ended game, possibly with online services like Destiny or BioWare's own Anthem. Where the Visceral game presumably told an enclosed story based on characters, the new Star Wars game will offer players more freedom and reasons to "come back and enjoy for a long time to come.



    Mijn interesse is nu totaal weg.