Nieuws

Eerste veranderingen voor progressie in Star Wars Battlefront 2 zijn live

Onder andere meer credits voor de beste spelers

Geschreven door Bob van der Laan op
De eerste veranderingen voor de progressie in Star Wars Battlefront 2 zijn nu beschikbaar.

EA heeft een update uitgebracht die veranderingen aanbrengt in het progressiesysteem van Star Wars Battlefront 2. De update zorgt er onder andere voor dat spelers meer mogelijkheden hebben om extra credits te verdienen.

Via de Star Wars Battlefront 2-blog geeft de ontwikkelaar toe dat spelers een te laag aantal credits kregen na het einde van een ronde. De update zorgt ervoor dat het aantal credits verhoogd is. De spelers die aan het einde van een ronde het beste hebben gepresteerd krijgen nog extra credits.

Naast het verhoogde aantal credits na een ronde zorgt de update ervoor dat het maximale aantal credits dat dagelijks verdiend kan worden in de Arcade Mode nu verdrievoudigd is. Het aantal credits lag eerst op 500 en is nu 1500 geworden. De reden dat EA het aantal verhoogd heeft, is dat “spelers sneller dan gedacht” aan het maximale aantal op een dag zaten. Volgens EA is het verhogen van de dagelijkse Arcade Mode-credits nog maar de eerste stap van verbeteringen. De uitgever kijkt nog naar andere manieren om meer content toe te voegen en is van plan om binnenkort meer updates uit te brengen.

Verder zorgt de update ervoor dat de Daily Login Crates meer Crafting Parts bevatten zodat spelers sneller Star Cards kunnen maken. “Het maken van Star Cards zorgt ervoor dat spelers progressie boeken in de richting die zij zelf willen. Dit is iets wat wij absoluut willen bevorderen” aldus het bericht.

Vanaf vandaag is ook de nieuwe The Last Jedi-content beschikbaar in Battlefront 2. Hierbij moeten de spelers kiezen tussen de kant van The Resistance of die van The First Order. Wanneer er eenmaal een kant is gekozen krijgen de spelers allerlei aansluitende uitdagingen die ze kunnen voltooien. Ook worden er op 13 december, gelijktijdig met de release van de film, onder andere twee nieuwe personages, Finn en Captain Phasma en twee nieuwe maps, Crait en D’Qar, uit The Last Jedi toegevoegd.

Eerder deze maand kwam de 1.03-update uit voor Battlefront 2. Deze update zorgde vooral voor het oplossen van bugs, glitches en andere problemen. Een van de meest opvallende aanpassingen is waarschijnlijk het MVP-scherm dat verschijnt na een potje. Door 1.03 laat dit scherm nu spelers zien gebaseerd op hun behaalde score, zodat meer spelers worden erkend voor hun prestaties.

Bron: Electronic Arts

Dit artikel delen:

Lees meer

Speedrunner breekt 15 jaar oud GoldenEye 007-record Wii-games komen in HD naar Chinese Nvidia Shield
32

Reacties op: Eerste veranderingen voor progressie in Star Wars Battlefront 2 zijn live

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 5 december 2017 11:46
    Wat goed EA! wij gamers zijn jullie eeuwig dankbaar!

    Bedankt voor de singleplayer zonder einde! de lootboxes!, het eindeloos uitmelken van jullie klanten en franchise! Bedankt voor deze feel-good patch! jullie luisteren echt naar de community!

    Deze game is vanaf de grond af aan gebouwd om geld uit je te zuigen en alles maar dan ook echt alles in de game is daar op afgestemd… en de volgende game met dit systeem heeft zich al weer aangemeld.. UFC 3.

    Doei doei! De tyfus EA!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 5 december 2017 12:09
    @casualkiller ik koop ook geen EA games meer. Zij kunnen opflikkeren.
    Ubisoft heeft zowat hetzelfde probleem met hun overpriced dlc.

    Alleen R6 blijf ik ondersteunen, omdat het ook echt leuk blijft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 5 december 2017 19:45
    @armilo-theus
    Rainbow six is dan ook niet echt door Ubisoft, net als dat GtaV ook niet echt door Taketwo wordt gemaakt. Hebben de ip alleen op naam en geven dit uit, bepalen wél grotendeels het budget en wat richtlijnen maar niks van de mechanics/gameplay/graphics/creativiteit en gelukkig maar, want Ubisoft staat altijd gerant voor mediocre.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 9 december 2017 11:45
    @rreloaderr ik wilde deze reacties nog terug lezen, geen tijd voor deze week.

    Ik wil toch even het misverstand de wereld uit helpen dat R6 Siege niet gemaakt zou zijn door Ubisoft. Het is gewoon het team van Ubisoft Montreal dat hierachter zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 5 december 2017 13:08
    @casualkiller oke doei!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • theGrimm

    • 5 december 2017 12:11
    Hier ben ik wel blij mee. De game is echt heel erg leuk. Veel leuker als het eerste deel die DICE maakte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 5 december 2017 12:12
    “Het maken van Star Cards zorgt ervoor dat spelers progressie boeken in de richting die zij zelf willen. Dit is iets wat wij absoluut willen bevorderen”

    Nee dat willen jullie niet. Jullie willen het systeem zo slecht mogelijk maken zodat mensen meer geneigd zijn om die troep te kopen. Dit is damage control en die loze worden van ze betekenen niks.

    Deze game komt er bij mij nooit in. Ook niet als alle microtransacties eruit zijn.

    Heb vernomen dat UFC3 ook vol zit met deze onzin.

    Zit er daadwerkelijk aan te denken om hun singleplayer games voor de komende jaren te piraten. Ik hoor wel wanneer ze dit niet leuk vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 5 december 2017 13:25
    @Shinjite Want jij praat namens alle spelers die de game WEL spelen?

    Je kan niet zeggen "nee dat willen we niet"en "deze game komt er bij mij nooit in"

    De game speelt echt ontzettend goed, en alle aanpassingen die er nu gemaakt worden maken de game alleen maar beter.

    Er heerst alleen een ontzettend hoog moraalridder gehalte en mensen blijven klagen (hoe veel aanpassingen er ook gemaakt worden).

    Ik heb vanaf release af aan met 2 vrienden al meer dan 25 uur in de game zitten en ook voor mensen die er geen euros aan uitgeven (niet dat het uberhaupt bij release mogelijk was, maar dat slaan de pessimisten gemakzuchtig even over) is het mogelijk MVP te halen.

    De mense die het hardste schreeuwen, spelen de game niet eens, maar wel lekker met z'n allen blijven klagen dat het Pay to win is, en dat je lootboxes nodig hebt, omdat je zonder niks kan.

    Bullshit, ga dan lekker een andere game spelen.

    Casualkiller, je mag best je mening delen, maar bij elke EA of Battlefront gerelateerde post kom je even je hoofd opsteken ome te laten zien dat je de alwetende expert bent van 39+ die deze industrie dood ziet gaan.

    Kom op zeg, je zal echt wel een hoop kennis hebben, dat zal ik nooit ontkennen.
    Je blijf in dit geval de hate train maar voeden, terwijl je de game, zoals je zelf aangeeft tenminste, niet speelt. HOE kan je dan blijven oordelen over hoe slecht deze game en hoe de Paid lootboxes geforceerd worden?

    Er is zo veel vrij te spelen door TE SPELEN, en je kan serieus in 2,5 uur spelen al Darth Vader unlocken door verdiende credits te gebruiken. NIKS 40 UUR grinden, dat is AL LANG gepatched, maar die details laten we wederom buiten beschouwing.

    Nu is er een nieuwe update, wederom tal van nieuwe verbeteringen gemaakt, en nog roepen ( "doei doei tyfus EA") nou doei dan, als jij als gamer zo'n haat hebt tegen een bedrijf of een game, gaan dan lekker iets anders doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • theGrimm

    • 5 december 2017 13:29
    @Krytuun Inderdaad ik heb gister 2 uur gespeeld en ik zit al op 14124 credits.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gunny

    • 5 december 2017 13:37
    @Krytuun
    Lootboxes voor progressie is not done. Zelfs al zou EA de optie om deze met geld te kopen eruit laten (het komt terug), dan nog is het een slecht systeem.

    Aangezien deze vorm van progressie in meer en meer games van EA komt, is er maar 1 manier om dit tegen te gaan. Boycotten van deze games. Gamblefront 2 is de eerste game waarbij dit door de mainstream ook lijkt te gebeuren.

    ps.
    De verbeteringen welke je aangeeft, zijn damage control. EA weet donders goed dat ze met deze kleine aanpassingen proberen om in een beter daglicht te komen. Ze lossen het onderliggende probleem van lootboxes als progressie echter niet op. En ik verwacht niet dat dit ooit gaat gebeuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 5 december 2017 13:51
    @Gunny Het komt waarschijnlijk terug, maar in welke vorm?
    EA heeft ook al aangegeven dat het terugkomt als ze grote aanpassingen aan het systeem hebben gemaakt. Misschien dat het dus pas terugkeert als er tegelijk een grote aanpassing is gemaakt aan de algehele progressie.

    Daarnaast, als je nu al meer craft parts krijgt, waardoor je dus sneller in staat bent je eigen kaarten te maken (het geen ik al gedaan heb met 70% van mijn uitrusting door gewoon te spelen) maakt het al veel minder uit welke cards je uit boxes krijgt.

    Je hebt zeker punten, net als andere leden hier op gamer.nl, maar als je dan beslist de game niet te kopen omdat je een punt wilt maken, prima!

    Maar ga dan niet bij elke post je klaagzang copy/pasten. De mening is duidelijk, maar zonder de game te spelen, zoals ik wel heb gedaan, kun je verder niet beargumenteren of de game wel of niet speelbaar is, aangezien je de game niet speelt.

    Op die manier ontstaat er alleen maart een heksenjacht die gebaseerd is op gevoel, maar tentoon wordt gespreid als "ik heb recht op mijn mening".

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arisu

    • 5 december 2017 14:08
    @Krytuun
    Shinjite heeft niks gezegd over wat de spelers willen, maar over wat EA wil (en dat is zo veel mogelijk geld). En hij kan wel degelijk zeggen "deze game komt er bij mij nooit in" want dat is zijn persoonlijke keuze.

    Er zijn heel veel gamers (mijzelf daarin meegeteld) die de praktijken van EA en andere publishers zat zijn. Of een spel dan goed of slecht is doet er dan niet meer toe. We hebben inmiddels ook genoeg leugens en nep excuuses gehoord dat we niet gaan juichen bij een tijdelijke verwijdering van de voorgenoemde praktijken.

    Ik kan je niet gaan vertellen waar jij je geld wel en niet aan moet uitgeven. 2 dingen wil ik echter wel kwijt.
    1) Mensen als jij zijn de reden dat EA steeds verder probeert te gaan met dit soort praktijken. En er zal waarschijnlijk een moment zijn waar ook jij de grens legt.
    2) Mensen als ik zijn de reden dat mensen als jij nu NIET 40 uur hoeven te grinden voor Darth Vader. Dus, graag gedaan :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 5 december 2017 14:21
    @Arisu
    Heel erg goed beschreven, schuif me hier volledig bij aan.

    Zelf heb ik weinig vertrouwen meer in AAA bedrijven zoals EA als het gaat om customer service vs geld. Zelfs een bedrijf als Rockstar begin ik nu skeptisch over te worden na hun gemaakte keuzes en motivaties in GTA5 / GTA online.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 5 december 2017 16:39
    @warcryptic Rockstar maakt geen keuzes, dat is de dev, Take Two, het moeder bedrijf dat verantwoordelijk is voor het uitgeven van games, heeft aangegeven er meer in te zien.

    Maar vergeet niet dat GTA5 ook al MT heeft, maar uit de wind is gebleven omdat het enkel om ingame geld ging en cosmetische items.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 5 december 2017 19:50
    @warcryptic

    Daar moet je Rockstar niet voor aankijken. Het enige wat je Rockstar kan kwalijk nemen is dat ze hun huid verkocht hebben aan taketwo en hiermee hun eigen bedrijf kwijt zijn geraakt. verschillende mensen binnen Rockstar hebben al vaker aangegeven liever singleplayer content te maken maar dat ze hier gewoon geen budget voor krijgen van Taketwo en het teveel rescources inneemt waardoor ze deadlines missen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 5 december 2017 15:26
    @Arisu Wat jij hierboven zei…

    En ik heb 'maar' +10 uur in de beta doorgebracht om te ontdekken hoe ontzettend grindie deze game is.

    En ja ik blijf bij mijn standpunten, en principes.. ik vertel ook niemand wat ze wel of niet moeten doen met hun centen, maar sommige mensen willen gewoon blind zijn voor wat EA doet voor, en met de industrie.

    Als de release van je game in 4 landen tot onderzoek leid op parlementair niveau naar gokgedrag, je game 3 biljoen dollar verlies maakt op de beurs omdat je gamers probeert te naaien en deze tegen je keren, tja dan moet je misschien je als publisher afvragen of er iets is wat je fout doet..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 5 december 2017 15:58
    @Arisu Dus je hebt een hekel aan triple A publishers en hun praktijken? Blijf dan gewoon weg met je commentaren op deze website. 90% hier gaat om games van grote publishers. Ik ga toch ook niet op een Countrymuziek website onder ieder artikel schrijven dat ik die muziek kut vind. Het is zoals het is. Wel eerlijk dat je zegt:"Of een spel dan goed of slecht is doet er dan niet meer toe." Wat het hele verhaal nog een extra dimensie aan zinloosheid meegeeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 5 december 2017 16:04
    @Hiss je mist COMPLEET het punt maar dat geeft niet.

    het gaat niet om country muziek.

    het gaat om het platenlabel (EA) wat de nummers los verkoopt, per 30 seconden, in plaats van op een hele cd je alle hele nummers te geven.

    maar goed dat je de discussie monddood probeer te maken door te zeggen dat iemand dan maar zn bek moet houden!!

    Je zou als muziekliefhebber maar opkomen voor je artiest die uitgewrongen wordt en alleen nog maar kutmuziek moet maken van zijn label!! STEL JE EENS VOOR!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 5 december 2017 17:09
    @casualkiller Dat soort artiesten moet je dan ook gewoon links laten liggen. Koop dat iets van een integer bedrijf/artiest. Het is klagen dat het bedrijf dat commerciële meuk maakt, commerciële meuk maakt. (Ja, dat staat er 2x, maar de zin klopt!) Zolang het verkocht word, zal dit zo zijn. Daar hoef jij op zich geen last van te hebben. Daarom snap ik je boosheid niet zo met hoofdletters en uitroeptekens, evenals de gretigheid om te reageren op ieder Battlefront 2 bericht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 5 december 2017 20:19
    @Hiss "Zolang het verkocht word, zal dit zo zijn" … Zolang de consument zich hier niet tegen verzet, zal het zo zijn. En deze bubble gaat een keer spatten (wat met BFII al is gebeurd..) En mijn paar hoofdletters en uitroeptekens, och, ik roep tenminste niet iets als "Blijf dan gewoon weg met je commentaren op deze website. " als iemand zich daar wel tegen uitspreekt, is dat net zo goed een mening als "BFII is een tof spel!".

    Dat schept een discussie, maar dat zint jou kennelijk niet, je legt jezelf er gewoon bij neer dat het zo is, en diegene die zich er tegen uitspreken moeten maar hun bek houden.

    Wellicht een goed idee dan om zelf niet deel te nemen eraan en voor en tegenstanders gewoon in hun waarde te laten?

    In mijn mening(en) over deze game val ik niemand persoonlijk aan dat hij het wel of niet aanschaft, ik maak een duidelijk statement dat ik het niet eens ben met EA's gang van zaken doen. Maar ik laat me niet de mond snoeren.