Xbox wil vier grote games per jaar uitbrengen

Xbox wil vier grote games per jaar uitbrengen

Behaalt meer winst dan vroeger

Matt Booty, het hoofd van Xbox Game Studios, heeft na afloop van de Xbox Games Showcase zijn streven uitgesproken om met Xbox per jaar vier 'grote exclusives' uit te brengen. Hij maakte tevens duidelijk dat het gamebedrijf op dit moment twee keer zoveel omzet maakt met games dan het geval was in het Xbox 360-tijdperk.

De uitspraak van Matt Booty over de omzet van Xbox vond plaats tijdens een panelgesprek na afloop van de Xbox Games Showcase, die gisteravond werd uitgezonden. Gamejournalist Stephen Totilo deelde het nieuws op zijn Twitter-kanaal. Het bedrijf zou tevens dit jaar 1 miljard dollar omzet verwachten uit pc-gaming, omdat hun exclusieve games ook altijd op pc worden uitgebracht. Bovendien is hun populaire game-abonnementsdienst, Game Pass, ook beschikbaar op pc.

View post on X

Tijdens het panel benadrukte Matt Booty ook het streven van Xbox om jaarlijks vier 'grote, exclusieve games' uit te brengen. Zo zouden er volgend jaar en in 2025 nog meer games uitkomen die nog niet zijn aangekondigd. Hoewel het niet helemaal duidelijk is hoe Xbox bepaalt wat een 'grote game' is, brengt het bedrijf dit jaar in ieder geval drie grote exclusieve titels uit: Redfall, Starfield en Forza Motorsport.

View post on X

Gisteren werd de Xbox Games Showcase uitgezonden, waar verschillende langverwachte Xbox-games werden getoond aan de hand van gameplaytrailers. Onder andere Forza Motorsport, Avowed, Fable, Payday 3 en een uitgebreide presentatie van Starfield kwamen aan bod. Deze Showcase volgt op een periode waarin veel Xbox-gebruikers klaagden over een gebrek aan first-party games op de consoles.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

4 games per jaar in 30 fps hiep hoi. Wanneer leert Microsoft het nou eens kwaliteit over kwantiteit aub.

-6
test

Dus zelda is geen kwaliteit omdat het 30 fps is, goed om te weten dat kwaliteit alleen om hoeveel fps een game draait en niet de rest van de game.

-1
test

Ach laat gaan we weten onderhand wel hoe hij is toch? Constant proberen iets uit te lokken. Heb nog liever een Snoop of een Coola dan gasten zoals deze.

-2

De switch is geen serie x. Zelda uit de switch persen is een prestatie van jewelste. Redfall zo uit laten komen op de krachtigste console van deze generatie is een wanprestatie en je laat daarmee zien dat Microsoft zijn achterban niet serieus neemt

-3
test

En forza dan straks 4k 60 fps met raty tracing, niet elke game is 30 fps van micro. En jij zegt 30 fps is geen kwaliteit ging niet om wat Nintendo uit de console pers voor mij de game is gewoon goed. Niet alles wat 30 fps is een slechte game dat is redfall wel starfield we gaan het zien.

0

is nog niet bevestigt he. Maar een race game schijnt wat makkelijker te zijn dan een game waar echt veel op je scherm gebeurd. In mijn optiek als je zo hoog van de toren blaast over je console specs is het een schande dat je 30 fps heb of dat je de gebruiker niet eens laat kiezen.

-3
test

Dit is wel bevestigd vorig jaar al

1
test

Sinds wanneer is 30 of 60 fps zo’n grote issue in gameland. Ik laat mij het plezier niet onthouden door de aantal frames die voorbij komen. Ja mits extreem laag natuurlijk. Maar dat zegt niks over de game en zijn kwaliteit zelf.

1

Prestatiedrang. En ik wil zeggen dat het iets nieuws is, maar in mijn tijd hadden mensen het altijd over "8 bit", "16 bit", "32 bit" en zelfs "64 bit". Zonder dat men nou echt wist wat dat was, de regel was "32 is het dubbele van 16 dus het moet wel twee keer zo mooi zijn". Dat gelazer is gelukkig verdwenen maar de vervanging is FPS en engines. Wederom... mensen weten niet echt waar ze het over hebben. Maar 60 is het dubbele van 30, dus...

-1

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

Zolang ze maar niet allemaal uitzien als Redfall en met pijn en moeite de 30fps aantikken. Ze mogen dan wel meer verdienen dan de 360 tijd maar in die tijd waren er wel een heel stuk meer en kwalitatief betere games op Xbox. Niet eens te vergelijken met destijds.

1

Aanbevolen voor jou