Xbox-versie Redfall draait nu in 60 frames per seconde
De beloofde update is eindelijk uitgebracht
Arkane Studios heeft de beloofde patch voor Redfall uitgebracht waarmee de game in 60 fps op Xbox Series draait.
Nog voor release van Redfall werd aangekondigd dat de game alleen in 30 fps zou draaien op Xbox. Arkane liet toen weten dat het ergens na release een update uit zou brengen waarmee 60 fps mogelijk gemaakt zou worden.
De game werd op release gematigd ontvangen. Spelers vreesden dan ook dat de 60 fps-patch niet meer uit zou komen, maar deze is nu toch verschenen. De Performance-mode kan na het downloaden van de patch gekozen worden.
De patch voegt ook diverse nieuwe gameplayopties toe, zoals nieuwe stealth-takedowns en meer vijanden in de spelwereld. Ook zijn er nieuwe toegankelijkheidsopties toegevoegd. De patch notes zijn hier te vinden.
Afgelopen maand gaf Bethesda-topman Pete Hines nog aan dat men van Redfall alsnog een goede game wil maken. Hij gaf aan dat ze altijd bereid zijn om te leren, en dat ze games niet zomaar in de steek laten als de start stroef is verlopen. Hij noemde Fallout 76 als voorbeeld. Ook die game werd slecht ontvangen tijdens release, maar Bethesda bleef eraan werken.
"Oké, we zijn niet van start gegaan zoals we wilden, maar met het is nog steeds een leuke game en we blijven eraan werken. We gaan die 60 frames per seconde halen. We gaan er een goede game van maken want we weten, als een first-party studio, Game Pass leeft voor altijd. Over tien jaar zullen mensen zich aansluiten bij Game Pass, en dan zal Redfall daar zijn."
Lars Cornelis gaf een 5 aan de game in de recensie: "Redfall voldoet bij lange na niet aan de standaard die we van Arkane Studios gewend zijn. Het spel zit verrassend ondoordacht in elkaar, weet maar sporadisch de fantasie te prikkelen en loopt technisch ook nog eens ondermaats. De game schiet oké weg en heeft een aantal toffe wapens, maar daar is alles mee gezegd."