Visions of Mana komt niet naar Game Pass
Nieuws

Visions of Mana komt niet naar Game Pass

Ondanks eerdere vermeldingen

De Square Enix-game Visions of Mana verschijnt niet op Xbox Game Pass.

Dat heeft Microsoft bevestigd aan Eurogamer. De afgelopen tijd doken er Game Pass-vermeldingen op bij de game in de Microsoft Store, maar die blijken foutief te zijn. "Kunnen bevestigen dat dit een fout was", legt een woordvoerder van het bedrijf uit. "We hebben op dit moment geen plannen om Visions of Mana naar Xbox Game Pass te brengen."

Visions of Mana werd eind vorig jaar tijdens The Game Awards aangekondigd en kreeg tijdens de afgelopen Xbox Developer Direct volop aandacht. Het gaat om een compleet nieuw deel in de geprezen Mana-reeks - het is daarbij het eerste nieuwe hoofddeel binnen de franchise in meer dan vijftien jaar tijd.

Visions of Mana keert terug naar de actie-rpg-roots van de serie. Spelers maken een nieuw avontuur mee met protagonist Val, een 'soul guard' die zijn jeugdvriend moet beschermen. Die persoon is namelijk door de Faerie gekozen als de ARlm of Fire die naar de Tree of Mana moet reizen om de manaflow opnieuw tot gang te brengen.

De game komt in de zomer van 2024 uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Een exacte releasedatum is er nog niet.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Call of Duty: Black Ops 6-video richt zich op gevarieerde campagne
Nieuws

Nieuwe Call of Duty: Black Ops 6-video richt zich op gevarieerde campagne

Game komt op 25 oktober naar Xbox, PlayStation, pc en Game Pass

Activision heeft een nieuwe video van Call of Duty: Black Ops 6 uitgebracht die zich specifiek op de inhoud van de singleplayercampagne richt.

In deze zogeheten 'Intel Drop' worden er verschillende ontwikkelaars aan het woord gelaten over de campagne, en worden er ook beelden van getoond. Het was al bekend dat de campagne zich tijdens de Golfoorlog in de jaren negentig afspeelt.

Volgens lead narrative designer Murray Kraft voelt de campagne "alsof je door een zomerblockbuster speelt", en bezoeken spelers locaties overal ter wereld, waaronder Irak, de Soviet-Unie, Koeweit en Washington, DC. "De variatie in de game is spectaculair en er is veel om te verkennen. Dat kunnen spelers op hun eigen manier doen; we laten verschillende strategieën toe in deze gebieden." Ook toont de video de 'Safehouse', een soort thuisbasis tussen missies door die ook geüpgraded en aangepast kan worden.

Door missies in de singleplayermodus uit te spelen en de Safehouse uit te breiden, worden er ook beloningen die bruikbaar zijn in de multiplayermodus en Zombies ontgrendeld, die in de illustratie hieronder zijn te zien. Tot slot kan hieronder ook een video worden bekeken waarin het Black Ops-verhaal tot nu toe wordt samengevat.

Call of Duty: Black Ops 6 bevat een singleplayercampagne, multiplayer met zestien nieuwe maps en een Zombies-modus met rondes. Nieuw aan de game is het Omnimovement-systeem, waarmee spelers in alle richtingen kunnen rennen, glijden, springen en duiken. Bekijk hier de recentelijk uitgekomen launchtrailer.

Call of Duty: Black Ops 6 verschijnt op 25 oktober voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Het spel staat vanaf dag één ook op Xbox Game Pass. De game komt op alle platforms tegelijkertijd uit en er is geen Early Access-periode voor mensen die reserveren.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Groepsgeding beschuldigt Ubisoft van delen van consumentendata aan Meta
Nieuws

Groepsgeding beschuldigt Ubisoft van delen van consumentendata aan Meta

Via de Ubisoft Store en Ubisoft+

Een groepsgeding in de Verenigde Staten beschuldigt Ubisoft er van op illegale wijze gebruikersdata te delen met Facebook-eigenaar Meta.

Dat schrijft Bloomberg Law (via VGC). De persoonlijke informatie van mensen die via de Ubisoft Store een game zouden kopen of een Ubisoft+-abonnement zouden afsluiten, zou bij Meta terechtkomen. Dit zou gebeuren via de Pixel-trackingsoftware van Meta die aanwezig is in de Store en Ubisoft+. De uitgever zou bezoekers daarbij niet verwittigen van het feit dat deze data, dat ook wel personally identifiable information (PII) wordt genoemd, verzameld wordt en met Meta gedeeld wordt.

Als gevolg daarvan zouden alle zoekopdrachten en aankopen uit de Ubisoft Store en Ubisoft+-downloads bekend zijn bij Meta wanneer men ook Facebook bezoekt. Dit kan bijvoorbeeld gebruikt worden om specifieke content of marketing naar een Facebook-gebruiker te sturen.

Dit alles breekt volgens de aanklager de 'Video Privacy Protection Act' in de VS, omdat het "specifiek de identiteit van een individu" aan hun aankoopgeschiedenis koppelt. Deze wet bestaat al sinds 1988 en was oorspronkelijk bedoeld voor om de privacy van klanten van videotheken te waarborgen, maar is sinds 2013 aangepast om bijvoorbeeld ook streamingdiensten zoals Netflix in het gareel te houden.

Concrete details over de daadwerkelijke rechtszaak zijn er op moment van schrijven nog niet, maar het doel van de aanklager is in ieder geval om een rechtszaak met jury te starten en financiële compensatie te zoeken voor iedereen die hierdoor is getroffen. Ook wil men een uitspraak van de rechter teweegbrengen die er voor zorgt dat de Pixel-technologie van de Ubisoft Store gehaald wordt, of dat bezoekers eerst hun toestemming moeten geven voordat hun data gedeeld mag worden.

De aanklacht is de zoveelste kopzorg voor het Franse bedrijf achter de Assassin's Creed-, Far Cry- en Just Dance-franchises. Eerder bleek al dat Star Wars Outlaws niet naar verwachting verkocht, werd Assassin's Creed Shadows uitgesteld, met een dalende beurswaarde tot gevolg. Ondertussen onderzoekt de uitgever samen met aandeelhouder Tencent naar opties om het bedrijf te stabiliseren - mogelijk zelfs door een overname van Ubisoft.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fifa gaat samenwerking met Konami's eFootball aan voor esportstoernooi
Nieuws

Fifa gaat samenwerking met Konami's eFootball aan voor esportstoernooi

eFootball wordt de officiële game van Fifae World Cup eSports 2024

Voetbalorganisatie Fifa en game-uitgever Konami gaan een samenwerking aan om eFootball onderdeel te maken van het Fifae World Cup eSports-toernooi.

Dat hebben de bedrijven aangekondigd. Sinds EA en Fifa hun samenwerking in 2022 stop hebben gezet, is er geen officiële game met de Fifa-licentie meer beschikbaar. EA brengt sinds vorig jaar dan ook de EA Sports FC-spellen uit, en Fifa liet eerder al weten zelf met games te komen.

Die games zijn er echter nog niet, en tijdens de aankomende 2024-editie van Fifae World Cup eSports zal eFootball, de huidige voetbalfranchise van Konami, speelbaar zijn. De meest recente versie van de game heet simpelweg eFootball en is afgelopen september verschenen.

De kwalificaties voor de Fifae World Cup eSports beginnen vandaag, en later dit jaar zullen er twee toernooien rondom eFootball worden gehouden: eentje voor consoles en eentje voor mobiel. Meer informatie is te vinden op fifa.gg en de eFootball-website.

Het is belangrijk om te benadrukken dat deze aankondiging niet betekent dat eFootball een naamsverandering krijgt en officieel als Fifa door het leven zal gaan, of dat Konami toestemming heeft gekregen om officiële Fifa-games te maken. Toch is het een opvallende aankondiging, aangezien Konami met de PES-reeks jarenlang de grootste concurrent van EA's Fifa-reeks was.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!