'Starfield is gemaakt om een erg lange tijd gespeeld te worden'

'Starfield is gemaakt om een erg lange tijd gespeeld te worden'

Aldus Bethesda's Todd Howard

Bethesda heeft Starfield zo ontwikkeld dat het een lange tijd gespeeld kan worden.

Dat meldde Todd Howard in een gesprek met Insomniac Games' Ted Price in The Game Maker's Notebook-podcast. In het gesprek gaat Howard dieper in op zijn visie voor de toekomst van het pas uitgekomen spel.

"Deze game hebben we expres zo gemaakt dat het een erg lange tijd gespeeld kan worden. We hebben van onze eerdere games, zoals Skyrim en Fallout, geleerd dat mensen ze voor een lange tijd willen blijven spelen."

Hij vervolgt: "Hoe bouwen we een game waarin dat natuurlijk aanvoelt? Als mensen de game hebben gespeeld en het hoofdverhaal hebben uitgespeeld, weten ze het antwoord daarop." Howard refereert hierbij naar de New Game Plus-optie van de game.

Volgens Howard kunnen alle spellen tegenwoordig min of meer als 'live games' gezien worden: "Dat komt door de mogelijkheid om games na verloop van tijd te updaten. Het creëert ook verwachtingen bij spelers dat games die al geruime tijd uitzien, jarenlang updates blijven ontvangen."

Starfield verscheen op 6 september op Xbox Series, pc en Game Pass. Lars Cornelis gaf een 9 aan de game: "'Skyrim in space' doet Starfield tekort, maar is tegelijkertijd de perfecte omschrijving van dit totaalpakket. Starfield is zo groot, divers en gedetailleerd dat het moeilijk is jezelf niet in deze wereld te verliezen. Niet alles is perfect, maar de minpunten worden volledig overvleugeld door de pluspunten. Kortom, een typische Bethesda-game. Maar dan in de ruimte."

Watch on YouTube
Starfield

Starfield kopen?

Kopen voor Xbox

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ik denk dat dit zeker een top game is. Ik wilde mijn pc sneller upgraden voor deze game. Maar na het zien van en lezen van de eerste reviews viel dat gevoel weg bij mij en bij de mensen in mijn directe omgeving. Ik wil de game zeker spelen, maar niet perse nu meteen.

1
test

Ik heb het van het weekend weer opgestart en ondanks dat ik het een geweldige game vind klopt de uitdrukking van de topic titel wel, echter naar mijn mening heeft dit te maken met de loading times van de game. Stap uit spaceship en loading, ga eruit loading, ga gebouw in loading, ga gebouw uit loading, doe dit loading, doe dat loading, doe zus loading. Zo duurt 1 quest al heel erg lang omdat je tijdens de quest 30x loading tijden voorgeschoteld krijgt, dus ja de game is gemaakt om een lange tijd te spelen. Foking irritant die loading tijden, zeker in een tijdperk van nu.

1

Ben ik helemaal met je eens, de loading screens zijn dan niet lang, maar dat ze er zoveel zijn is wel echt apart. Dat had heel veel beter gekund. Desondanks vermaak ik me prima met deze game, lekker op mijn gemak de wereld verkennen en van de ene verhaallijn in de andere geraken zonder eigenlijk de main quest line te volgen. IK heb daar vrijwel niets voor gedaan nog.

[Reactie gewijzigd door op 2 oktober 2023 - 07:39]

-2
test

Dat klinkt inderdaad heel irritant. Ik hou ook niet van een overvloed aan laadschermen en in deze tijd lijkt me dat ook eigenlijk niet meer nodig. Als je bijvoorbeeld naar een vergelijkbare game als No man's sky kijkt (inmiddels 7 jaar oud), daar heb je ook niet of nauwelijks laadschermen. Het haalt een groot deel van de beleving weg omdat het allemaal niet als 1 geheel meer aanvoelt. Daarnaast is steeds wachten natuurlijk ook gewoon irritant.

0
test

De laadschermen lijken soms ook onnodig. Bijvoorbeeld wanneer je opstijgt van een planeet of erop gaat landen zie je een fragment waarom je schip te zien is. Pas wanneer dat fragment voorbij is begint het laadscherm. Begin dan al tijdens dat fragment.. ook begrijp ik het laadscherm niet wanneer je je schip in en uitgaat. Van buiten kun je het volledige interieur van je schip zien door raampjes en van binnen zie je de gehele buitenwereld door raampjes. Waarom is er dan nog een laadscherm? Alles is toch al ingeladen? Daarnaast snap ik de duur van de laadschermen niet. Als je het mij vraagt zijn ze veel te lang voor wat er daadwerkelijk geladen moet worden.

1
test

IK begrijp het commentaar, toch goed om eens te bedenken hoe je alle shops, dialogen, random encounters enzovoorts in een volledig laadscherm vrije game wilt stoppen. Lijkt mij onmogelijk tenzij iedereen een beest van een pc heeft die nog niet te krijgen zijn. Ja Star Citizen komt in de buurt maar die game is al tig jaren in ontwikkeling en draait nog steeds redelijk ruk 😄

[Reactie gewijzigd door Zarniwoop op 2 oktober 2023 - 15:59]

1

Deze gebruiker is verwijderd

-1

Aanbevolen voor jou