'Dead Space is naadloos speelbaar van startscherm tot aftiteling'
Nieuws

'Dead Space is naadloos speelbaar van startscherm tot aftiteling'

De aankomende Dead Space-remake moet een naadloze ervaring zonder onderbrekingen van laadschermen worden, van startscherm tot aftiteling.

Dat melden ontwikkelaars van EA Motive in een interview met IGN. Creative director Roman Campos Oriola: "We willen spelers onderdompelen in een volledig interactieve ervaring, van het startscherm tot de aftiteling. We willen je nergens mee uit de ervaring trekken, nergens overschakelen. (De snellere SSD in nieuwe consoles betekent) dat er geen laadschermen zijn. Er komt geen moment waar we in je ervaring gaan snijden, wanneer we de camera van je wegnemen. Het is een naadloze ervaring, van het startscherm tot de de aftiteling."

Senior producer Philippe Ducharme voegt toe: "Vanaf het begin hebben we al het doel om zoveel immersie te bieden dat je nooit je controller neer wil leggen. Dead Space is geen game van zestig tot honderd uur. In het ideale scenario wil je niet eens opstaan om naar de badkamer te gaan, omdat je zo geboeid bent door het universum en je het in één speelsessie wil doorspelen."

In het interview melden de ontwikkelaars ook dat men gebruikmaakt voor het oorspronkelijke leveldesign van de eerste Dead Space, en dan specifiek de plannen die ontwikkelaar Visceral Games had gemaakt. Die plannen zijn tijdens de ontwikkeling van het spel aangepast vanwege de toenmalige technische beperkingen, maar die zijn er nu niet meer.

Dead Space komt op een nog onbekende datum naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De game draait op de Frostbite-engine. Het spel wordt ontwikkeld door EA Motive, dat eerder Star Wars: Squadrons leverde en Dice hielp bij de ontwikkeling van Star Wars Battlefront 2. De oorspronkelijke Dead Space-games werden ontwikkeld door Visceral Games, dat inmiddels niet meer bestaat. Er zijn drie delen van uitgekomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kena en Animal Well verdwijnen binnenkort van PlayStation Plus Extra
Nieuws

Kena en Animal Well verdwijnen binnenkort van PlayStation Plus Extra

Acht games worden in de loop van april van PlayStation Plus Extra verwijderd, waaronder Kena: Bridge of Spirits en Animal Well.

Eerder deze week werden er nieuwe games aan de PlayStation Plus Extra- en Premium-line-up toegevoegd. Onder andere Prince of Persia: The Lost Crown, EA Sports UFC 5 en de eerste drie Armored Core-games zijn toegevoegd. Hier kan de complete line-up worden bekeken.

Wanneer er nieuwe toevoegingen worden gedaan aan PS Plus Extra en Premium, wordt op de PlayStation Store ook aangegeven welke games er volgende maand verdwijnen. Nu blijkt dus ook dat de volgende spellen in de loop van april van de dienst worden verwijderd:

  • Animal Well (PS5)

  • Tales of Kenzera: ZAU (PS5)

  • Nour: Play with Your Food (PS5, PS4)

  • Deliver Us Mars (PS5, PS4)

  • Miasma Chronicles (PS5)

  • Stray Blade (PS5)

  • Kena: Bridge of Spirits (PS5, PS4)

  • Slay the Spire (PS4)

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Monster Hunter Wilds-stream op dinsdag toont Title Update 1
Nieuws

Monster Hunter Wilds-stream op dinsdag toont Title Update 1

De gratis update moet ergens begin april uitkomen

Capcom zendt op dinsdag 25 maart een nieuwe Monster Hunter Wilds Showcase uit met informatie over de aankomende 'Title Update 1'.

De stream is op 25 maart vanaf 15:00 uur Nederlandse tijd te zien. Capcom liet eerder al weten dat de gratis update ergens begin april verschijnt, en dat de update het monster Mizutsune toe zal voegen. Ook bevat het een extreme uitdaging in de vorm van een monster "met formidabele kracht". De livestream wordt via YouTube uitgezonden. Hieronder is een korte teaser te zien.

Monster Hunter Wilds is is onlangs uitgekomen voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Alicia Tai gaf de game een 9 op Gamer.nl: “Monster Hunter Wilds is een meesterlijke evolutie van de serie. Jagen en verkennen gaan naadloos in elkaar over, de wereld voelt dynamischer en vernieuwingen zoals de Seikret en Focus-modus maken de ervaring toegankelijker zonder de kern te verliezen. Veteranen missen mogelijk wel uitdaging, maar Wilds bewijst dat Monster Hunter nog steeds een stap hoger in de voedselketen kan zetten.”

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!