'Remasters Grand Theft Auto 3-trilogie verschijnen dit najaar'
Nieuws

'Remasters Grand Theft Auto 3-trilogie verschijnen dit najaar'

Er zijn mogelijk remasters van Grand Theft Auto 3, Grand Theft Auto: Vice City en Grand Theft Auto: San Andreas in de maak.

Kotaku zegt dat van bronnen te hebben vernomen. De drie remasters zouden ergens eind oktober naar Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox-consoles, pc, Google Stadia en mobiele telefoons komen. Het is ook mogelijk dat de pc-versie en mobiele versies pas volgend jaar uitkomen. 

Verder wordt de optie genoemd dat de games worden gegeven aan mensen die de next-gen versie van Grand Theft Auto 5 en GTA Online kopen. Die game verschijnt op 11 november op PS5 en Xbox Series X en S. Een mogelijke releasedatum van eind oktober zou ook samenvallen met het twintigste jubileumjaar van GTA 3 op 22 oktober.

De remasters van de drie GTA-games zouden in Unreal Engine worden gemaakt en zouden een "combinatie van nieuwe en oude graphics" bevatten. Eén van de bronnen claimt een remaster in actie te hebben gezien en meldt dat het hem doet denken aan een GTA-game met mods. De interface van de games wordt ook van een make-over voorzien.

Kotaku zegt nog niets van Rockstar zelf te hebben vernomen, maar de ontwikkeling zou vergevorderd zijn. De bronnen die het aan Kotaku melden, zouden weken en zelfs maanden voor de komst van updates voor GTA Online en Red Dead Online juiste informatie hebben doorgespeeld - de website vertrouwt deze bronnen dus.

De ontwikkeling van de remasters zou worden geleid door het Schotse Rockstar Dundee. De studio zou Rockstar ook helpen met de next-gen versie van Grand Theft Auto 5 die later dit jaar moet verschijnen. Rockstar Dundee stond voorheen bekend als Ruffian Games en heeft onder andere gewerkt aan Crackdown 2 en Crackdown 3.

Er wordt al maanden gespeculeerd over mogelijke remakes of remasters van de trilogie die oorspronkelijk op PlayStation 2 verscheen. Rockstars moederbedrijf Take-Two Interactive haalde eerder al klassieke GTA-mods van het internet af, en uit een gesprek met investeerders bleek dat het bedrijf dit najaar drie remasters in de planning had staan.

Kotaku claimt ook te hebben vernomen dat andere klassieke Rockstar-games, waaronder Red Dead Redemption, uiteindelijk mogelijk ook van remasters of overzettingen worden voorzien. Dat is echter vooral afhankelijk van hoe goed GTA-remasters verkopen.

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!