QA-bedrijf Quantic Lab zou mede schuldig zijn aan bugs in Cyberpunk 2077
Nieuws

QA-bedrijf Quantic Lab zou mede schuldig zijn aan bugs in Cyberpunk 2077

Het QA-bedrijf Quantic Lab zou aan Cyberpunk 2077-ontwikkelaar CD Projekt Red hebben gelogen over diverse zaken, wat de hoofdreden zou zijn voor de staat waarin de game werd uitgebracht.

Dat claimt YouTube-kanaal Upper Echelon Gamers te hebben vernomen van een bron (via Forbes). Het kanaal zou een document van 72 pagina's hebben ontvangen waarin in detail wordt beschreven hoe Quantic Lab, een afzonderlijk bedrijf dat ontwikkelaars kunnen inhuren voor kwaliteitscontrole, geen goed werk heeft afgeleverd. Cyberpunk 2077 werd op release gehekeld, onder andere vanwege de aanwezigheid van vele bugs.

In het document zou onder andere staan dat Quantic Lab zou hebben gelogen over de grootte van het team binnen het bedrijf dat aan Cyberpunk 2077 werkte. Daarbij zou het team vooral uit relatief nieuwe werknemers hebben bestaan met minder dan een halfjaar aan ervaring in het QA-vak, terwijl het zou hebben geclaimd dat alleen ervaren werknemers er aan werkten. Daarbij zou Quantic Lab geen onderscheid hebben gemaakt tussen kleine bugs en bugs die de speelervaring konden vergallen, waardoor CD Projekt Red problemen had met prioriteiten geven aan de juiste bug.

Deze berichtgeving komt overeen met een statement van CD Projekt Red - het bedrijf claimde rond release al dat men veel van de bugs waar spelers mee te kampen hadden niet waren gevonden voor release. CD Projekt Red of Quantic Lab hebben nog niet op de berichtgeving gereageerd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!