Phil Spencer reageert op zorgen Britse concurrentiewaakhond
Nieuws

Phil Spencer reageert op zorgen Britse concurrentiewaakhond

Phil Spencer heeft gereageerd op de bevindingen van de Britse concurrentiewaakhond CMA. Daarbij bevestigt hij dat Activision Blizzard-games op Game Pass komen en dat Call of Duty niet exclusief wordt.

Dat laat Phil Spencer weten in een blogpost op de website van Microsoft. "Gameontwikkelaars van over de hele wereld maken innovatieve en baanbrekende games. Wij denken dat we meer kunnen doen om die ervaringen naar al die miljaren spelers te brengen", begint de blog. "Sinds de aankondiging van de overname van Activision Blizzard vragen mensen zich af wat dat voor de industrie zou betekenen en, nog belangrijker, voor de spelers."

Dat doel wil Microsoft op twee manieren halen: via Game Pass en via mobiele titels. "Abonnementsdiensten zoals Game Pass maken gamen betaalbaarder en helpen spelers van over de hele wereld om hun volgende favoriete game te vinden. Daarom willen we de Activision Blizzard-bibliotheek, waaronder Overwatch, Diablo en Call of Duty beschikbaar maken op Game Pass."

Spencer benadrukt vervolgens nogmaals dat Call of Duty op de PlayStation blijft uitkomen. "We willen dezelfde versie van Call of Duty beschikbaar maken op PlayStation op dezelfde dag als op andere platformen. We weten dat spelers daarvan profiteren, omdat we dat ook hebben gedaan met Minecraft. Wanneer we onze bibliotheek uitbreiden doen we dat op een manier waardoor ontwikkelaars zelf kunnen kiezen hoe ze hun games distribueren."

Spencer sluit de blog af door te zeggen dat ze met alle waakhonden zullen meewerken. "We respecteren en verwelkomen alle moeilijke vragen die er worden gesteld. We zijn ervan overtuigd dat een uitgebreid onderzoek zal uitwijzen dat de combinatie van Microsoft en Activision Blizzard de industrie en de spelers ten goede komt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!