Multiplayerregisseur Halo Infinite vertrekt bij 343

Multiplayerregisseur Halo Infinite vertrekt bij 343

Tom French, de multiplayerregisseur van Halo Infinite, legt zijn werk bij 343 Industries neer.

Dat meldt hij zelf op Twitter. "Na elf en een half jaar bij Halo trek ik mijn Spartan-pantser voor de laatste keer uit om op een nieuwe avonturen te gaan. Het is een grote eer om onderdeel geweest te zijn van een game waar ik als speler zoveel van hield en die ik zo bewonder als ontwikkelaar. Ik kan niet trotser zijn op mijn tijd bij 343", schrijft French. Het is onduidelijk waarom French vertrekt.

French is niet de enige die dit jaar vertrok bij 343. In maart vertrok Andrew Witts. Hij was als hoofd multiplayerontwerp verantwoordelijk voor de fundamentele gameplaymechanieken en -modi van Halo Infinite, en werkte zo’n drie jaar voor ontwikkelaar 343 Industries. Studiohoofd Bonnie Ross legde in september haar werk neer. Ross was vijftien jaar studiohoofd van 343 Industries, en was meer dan 28 jaar werkzaam bij Microsoft.

De multiplayer van Halo Infinite is niet het succes geworden dat Microsoft verwachtte. Xbox-baas Matt Booty vergeleek de game met een hardloper die struikelt als hij over de finish komt. "Tegenwoordig, met een game als Halo Infinite, is het uitbrengen van de game nog maar het begin", vervolgde hij. “Er moet een plan zijn om de inhoud te blijven ondersteunen; er moet een plan zijn voor regelmatige voortdurende betrokkenheid [van de spelers]. En daar hadden we net niet een plan voor", zei hij in een podcast van YouTuber Skill Up.

Halo Infinite is sinds 15 november 2021 beschikbaar voor Xbox-consoles en pc. De pas uitgekomen Winter-update voegde de bèta van Forge, online co-op voor de campagne en een nieuwe modus toe. 

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Nog even en er blijft niet meer veel over daar.

0
test

@Riyakuya meeste daar was nog inhuur krachten ook. Deze studio moet micro gewoon sluiten en id of straks 1 van de cod studios aan halo laten werken

0
test

@hulstpower precies dit !

0
test

@hulstpower eens inderdaad. Ze hebben genoeg tijd gehad om zich te bewijzen nu.

0

Aanbevolen voor jou