Microsoft ziet het managen van Lionhead als een blunder

Microsoft ziet het managen van Lionhead als een blunder

Microsoft heeft erkent dat het de manier waarop het Lionhead Studios heeft behandeld een misstap was.

Dat blijkt uit uit informatie uit de zesde aflevering van Power On: The Story of Xbox - een documentaire over het Xbox-merk - aldus IGN. Microsoft sloot Lionhead uiteindelijk en het bedrijf wil "dezelfde fouten" tegenwoordig "niet herhalen".

Shannon Loftis was ten tijde van de sluiting van Lionhead general manager van global games publishing bij Microsoft: "Eén van de grootste misstappen waar we van hebben geleerd is Lionhead." Sarah Bond, hoofd van game creator experiences bij Xbox, voegt toe: "We kochten Lionhead in 2006 en sloten het in 2016. Een paar jaar laten reflecteerden we op die ervaring. Wat hebben we geleerd en hoe herhalen we onze fouten niet?"

Lionhead werd in 1997 opgericht door Peter Molyneux, Mark Webley, Tim Rance en Steve Jackson. De studio is onder andere bekend om de Fable-games en de Black and White-games.

Ook Xbox-hoofd Phil Spencer doet een duit in het zakje: "Je koopt een studio voor waar ze goed in zijn, en het is jouw taak om dat te accelereren, niet zodat zij accelereren wat jij doet."

Ondanks het sluiten van Lionhead, is de Fable-franchise niet verloren gegaan. Forza Horizon-studio Playground Games werkt aan een nieuw deel in de fantasyreeks.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Volgens mij zou je er onmogelijk ook iets anders van kunnen denken. Zonde, want Lionhead ontwikkelde echt unieke en speciale games. Tegenwoordig worden die labels al op een AC game geplakt. Vroeger was blijkbaar toch alles beter.

0
test

@Ziminar Eens, de magie van een fable zal ik niet zomaar ervaren als vroeger. Het was ook een andere tijd, waarin je een spel kocht, helemaal kapot speelde, en dan nog een keer voordat je geld had voor een nieuwe spel (of van je ouders). Dus had het ook meer waarde.

0

Microsoft is echt lekker bezig de laatste jaren. Niet alleen eerlijk zijn over de successen, maar ook over de dingen die fout zijn gegaan. Denk aan de lancering van de Xbox One, Ring of Death en nu dit. Gewoon open en eerlijk communiceren met je doelgroep. Dit zal vast niet allemaal door Phil Spencer komen, maar hij doet volgens mij wel een flinke duit in het zakje.

0
test

@Tinus Tussengas-1 Volledig met je eens. De openheid en dan ook een soort van bescheidenheid die daarmee naar boven komt, of een nederigheid vind ik momenteel heel goed van Microsoft. Inderdaad moet daar iemand bijeen gekomen zijn die een echt charme offensief is begonnen,

0

Aanbevolen voor jou