Halo Infinite-multiplayer zou enorm veel data verbruiken

Halo Infinite-multiplayer zou enorm veel data verbruiken

Spelers van Halo Infinite zijn er achter gekomen dat een multiplayerpotje extreem veel data verbruikt.

Speler NicmeistaR kwam er achter dat Halo Infinite op zowel pc als console overdreven veel data verbruikt. In een avond dat hij een paar potjes speelde, werd er ruim 1,4 GB aan data verbruikt. Een enkel potje zou tussen de 305 MB en 900 MB verbruiken.

Dit is vooral een probleem voor mensen die een maandelijkse datalimiet hebben - iets dat in de Verenigde Staten veelvuldig voorkomt. Dat zorgt er voor dat mensen zonder data komen te zitten of, erger, een hoge rekening ontvangen voor teveel verbruikte data.

Het Halo Infinite-support team heeft na meerdere klachten inmiddels op de situatie gereageerd. Ze melden dat ze de situatie gaan onderzoeken en dat het probleem in augustus opgelost moet worden.

De reactie van het support team viel bij veel spelers niet in goede aarde. "Jullie game wordt letterlijk onspeelbaar omdat mensen de data die het kost niet kunnen betalen", aldus een Twitteraar. 

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ach hebben we in nl geen last van, maar snap niet dat amerika hier nog steeds in achter loopt met data bundels terwijl alles zowat streaming en online is.

0

@hulstpower ik heb een tijdje in boulder, Colorado gewoond was echt super irritant die data limits. Je had wel 1 onbeperkt maar die was mega duur

0
test

@Roy36NL nooit geweest wel cali en nevada. Mooi land maar op brpaalde dingen lopen ze zo achter daar in amerika vind ik zelf.

0

@hulstpower In Amerika is dat inderdaad nog steeds belachelijk, maar daar hebben zo volgens mij ook maar een aanbieder per gebied als ik me niet vergis. Hierdoor heeft de consument geen keus en kan de provider doen wat ie wil. Concurrentie is altijd goed

0
test

@Ziminar zou best kunnen zou het eens aan me familie kunnen vragen, heb familie in utah en Californie. Monopolie komt daar vandaan he ;)

0
test

@hulstpower Er zijn toevallig ook enkeke senatoren in de VS die een datacap willen gaan verbieden.

0
test

@SuperDre ok zou echt beter zijn, vooral nu dat alles streaming is. Als je dan zo denk dat netflix zo snel blockbuster er uit heeft gekregen met zulke rare bundels vind ik apart dan wel.

0
test

@SuperDre ok zou echt beter zijn, vooral nu dat alles streaming is. Als je dan zo denk dat netflix zo snel blockbuster er uit heeft gekregen met zulke rare bundels vind ik apart dan wel.

0
test

Maar... Wat verbruikt een gemiddeld potje van welke game dan ook? Ik zou het niet weten.

0
test

@LarsCornelis als het bij cod net zo is als de grote van hun download data is dat geen giga. Maar je zou denken. Games met grote levels en veel personages kost veel data. Denk een mooie vergelijking zou gears 5 em halo zijn beide hebben 5 vs 5 modes beetje zelfse grote maps.

0
test

@hulstpower Het zou eigenlijk alleen voor de verbinding moeten gaan. Als het goed is heb je alle assets al op je console/pc staan. Wanneer iemand een andere skin zou hebben zou je dit ook al extra data kunnen zien, maar de assets heb je al dus waarschijnlijk alleen een aantekening in de code dat een character een bepaalde skin heeft. maar dan kijk je in bits ipv mb's. Het zou op papier niet eens veel data hoeven kosten, updates zijn vaak de boosdoeners omdat er dan weer nieuwe data bij komt.

0
test

@LarsCornelis 300 tot 900mb is echt MEGA hoog. COD verbruikt even uit mijn hoofd rond de 100mb per uur. En world of warcraft bijvoorbeeld max 50mb per uur. Dus Halo infinite is wel schokkend hoog.

0

Aanbevolen voor jou