Epic Games legt uit waarom Unreal Engine 5-demo op PlayStation 5 werd getoond
In een interview met Edge onthult Epic Games-CEO Tim Sweeney onder andere waarom de Unreal Engine 5-demonstratie van afgelopen zomer draaide op de PlayStation 5.
"Sony luisterde. PS5 zou Nanite mogelijk maken", zegt Sweeney over Epics manier om vele malen meer polygonen te creëren en het detailniveau van games eenvoudiger te laten schalen met de hardware waarop het draait. Ook werkt Epic volgens de CEO al langer samen met Sony dan met Microsoft, waardoor het relatief vroeg toegang kreeg tot PlayStation 5-hardware en de demonstratie daarop werd getoond.
"En Sony heeft een fantastische prestatie geleverd met het ontwikkelen van een platform met als motto dat opslag een revolutie moet zijn. PlayStation 5 is niet alleen gebouwd met een gigantische hoeveelheid flashgeheugen, maar ook met hoge bandbreedte en een skelet dat draait om een lage vertraging om data te bereiken wanneer je het nodig hebt."
Verder benadrukt Epic Games dat het ontwikkelaars zoveel mogelijk helpt met de transitie van Unreal Engine 4 naar 5. Volgens vicepresident engineering Nick Penwarden kunnen ontwikkelaars die hun game niet in 2021 uitbrengen gerust beginnen aan de ontwikkeling in de huidige engine, versie 4.25, om later over te schakelen naar Unreal Engine 5. Enkele onderdelen van de engine, zoals Niagara voor visuele effecten, zijn daarvoor al beschikbaar.
De volledige release van Unreal Engine 5 staat gepland voor eind 2021. Bekijk hier het volledige interview en hieronder de demonstratie op de PlayStation 5.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
hulstpower 3 januari 2021 - 11:32
Leuke uitleg maar word niks gezegd van ik dacht 300 miljoen die Sony net daar voor in epic stak.
denver (gebruiker is geblokkeerd) 3 januari 2021 - 11:55
Deze gebruiker is verwijderd
hulstpower 3 januari 2021 - 14:03
@denver daarom zei ik ook dacht 300.
poklaan 3 januari 2021 - 14:38
@hulstpower Dat was 2 maanden later.
hulstpower 3 januari 2021 - 15:11
@poklaan kwam 2 maanden later naar buiten. Maar je denkt toch niet dat ze al lang om de tafel zaten over dit soort dingen. Dat micro bethasda koopt gaan ook maanden vooraf voordat ze het bekend maken. Dat Sony 250 miljoen investeer en dat epic een hele mooie gameplay laat zien op ps5 kan je geen toeval noemen.
Roy36NL 3 januari 2021 - 12:07
Zeker is dit verhaal afgestoken omdat er een flinke zak met geld is overhandigd neemt niet weg dat ik dit een betere investering vind dan rare voor 400 miljoen.
denver (gebruiker is geblokkeerd) 3 januari 2021 - 13:29
Deze gebruiker is verwijderd
hulstpower 3 januari 2021 - 14:30
@Roy36NL micro koopt rare met alle ip's en Sony houd een een klein 1.4 % aandeel over bij epic. Vind het nog steeds raar dat Sony de deal heeft gedaan want ze gebruiken bijna niet unreal engine Enige game wat bij mij naar boven komt is days gone. Micro daar in tegen gebruikt unreal best wel voor een aantal bij hun studios. Maar leuke is wel weer dat weer bevestig word dat Sony de devkits al veel eerder bij dev had dan micro.
SuperDre 3 januari 2021 - 17:22
@hulstpower Wie zegt dat Sony niet de UnrealEngine gebruikt in hun nieuwe projecten?
Roy36NL 3 januari 2021 - 19:00
@hulstpower denk dat bij Sony door die 1,4 % meer in de laatje te recht komt dan wat Microsoft tot nu toe heeft uitgebracht wat door rare gemaakt is. En ik vind het geen speculatie Sony gaat epic geen 250 miljoen cadeau doen reken maar dat in de toekomst Sony hier de vruchten van gaat plukken
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord