De Sims 4 bereikt meer dan zeventig miljoen spelers
Nieuws

De Sims 4 bereikt meer dan zeventig miljoen spelers

Twee nieuwe uitbreidingen komen morgen beschikbaar

De Sims 4 heeft "wereldwijd meer dan zeventig miljoen spelers bereikt".

Dat heeft Electronic Arts aangekondigd. Het maakt De Sims 4, dat in september 2014 uitkwam, de populairste game in de reeks. In oktober vorig jaar ging de basisgame free-to-play, en sindsdien zijn er zestien miljoen spelers bijgekomen.

"Het is ongelooflijk om te zien hoe onze community de afgelopen acht jaar is gegroeid. Onze spelers inspireren ons continue met ontelbare manieren waarop ze het leven in De Sims 4 verkennen", aldus executive producer Phillip Ring. "We weten dat De Sims 4 een creatieve uitlaatklep voor mensen blijft, en ons team blijft nieuwe en innovatieve gameplay leveren waarmee we onze spelers de chaos van zelfontdekking laten blijven omarmen."

Morgen komen er ook twee nieuwe uitbreidingen voor De Sims 4 uit, namelijk The Greenhouse Haven Kit en Basement Treasures Kit. In laatstgenoemde kunnen mensen allerlei items die passen bij een leefbare kelder ontgrendelen, zoals platen, oude trofeeën en familiefoto's. Met The Greenhouse Haven Kit kunnen spelers hun eigen broekassen naast het huis plaatsen. Beide uitbreidingen zijn vanaf morgen op pc, Mac en consoles beschikbaar. Meer informatie over de uitbreidingen is hier te vinden.

Ondertussen werkt EA door aan de nieuwe Sims-game Project Rene. "We bouwen een next-generation Sims-game dat tegelijk als creatief platform dient", aldus vicepresident van de franchise Lyndsay Pearson tijdens de toenmalige aankondiging. "We vinden De Sims die jullie kennen en waar jullie van houden opnieuw uit met nieuwe manieren om te spelen. Dit is de toekomst van De Sims, gebouwd op de fundering van de charmante Sims, krachtige gereedschappen en betekenisvolle verhalen."

Uniek aan de game wordt dat spelers zowel alleen als met anderen kunnen samenwerken. Daarbij kunnen niet alleen patronen en kleuren van objecten zoals meubels aangepast worden, maar zelfs de vorm van objecten. Verder legt EA de nadruk op het feit dat dezelfde ervaring op alle beschikbare platforms aangeboden moet worden, inclusief mobiel.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Forse Stalker 2-patch voert meer dan 1200 verbeteringen door
Nieuws

Forse Stalker 2-patch voert meer dan 1200 verbeteringen door

GSC Game World heeft wederom een flinke patch voor Stalker 2: Heart of Chornobyl uitgebracht met meer dan 1200 verbeteringen en oplossingen voor bugs.

Patch 1.3 voert allerlei verbeteringen door aan de prestaties, gevechten en andere facetten van de game. Ook zijn er nieuwe scènes toegevoegd wanneer spelers sterven, zijn de gezichtsanimaties van NPC's verbeterd en is er een nieuw muziekthema voor Slag Heap bij nacht. Mutanten bewegen vloeiender en NPC's reageren nu beter op het geluid van voetstappen. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is sinds afgelopen najaar verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass. Stalker 2 kende op release wel bugs en andere technische mankementen. De ontwikkelaar bracht dan ook al meerdere patches uit om die weg te werken.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in zijn review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition te zien
Nieuws

Launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition te zien

Game verschijnt morgen op Nintendo Switch

Nintendo heeft de launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition uitgebracht.

De game komt morgen uit voor Nintendo Switch en heeft verbeterde graphics en nieuwe verhaalelementen - inclusief een nieuwe omgeving. Mensen die het spel voor 6 april via de Nintendo eShop aanschaffen (of de downloadcode die bij de fysieke versie van de game zit inwisselen) ontvangen als bonus een Exploration Support Pack. Dit bevat onder andere 100.000 credits, de Advanced Iron Knife als mêleewapen, de Advanced Storm Assault Rifle, diverse verbeteringen voor wapens en armor en een Survival-armorset.

Xenoblade Chronicles X verscheen oorspronkelijk in 2015 voor de Wii U en is net als de andere Xenoblade Chronicles-games ontwikkeld door Monolith Soft. Een uniek aspect aan de game ten opzichte van de andere delen in de rpg-reeks is dat spelers hier gigantische mechs besturen. Het verhaal en de spelwereld staan volledig los van de andere delen en kan dus door nieuwe spelers ervaren worden.

"We schrijven het jaar 2054", zo luidt de officiële synopsis. "Na een vernietigende, intergalactische oorlog zijn de mensen van de Aarde gevlucht. Als één van de overlevenden en bewoners van de New Los Angeles (NLA)-kolonie, moet je een nieuw thuis bouwen op de gevaarlijke planeet Mira. Strijd voor de toekomst van de mensheid in een open wereld met vijf gevarieerde continenten vol onbekende wezens – waarvan sommige reusachtig groot."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!