Dataminer vindt vermelding Seperate Ways in Resident Evil 4 Remake
Nieuws

Dataminer vindt vermelding Seperate Ways in Resident Evil 4 Remake

Wordt de modus als dlc aan de game toegevoegd?

In de toekomst wordt Seperate Ways mogelijk als uitbreiding aan Resident Evil 4 Remake toegevoegd, zo blijkt uit een datamine van de game.

Dataminer Gosetsu vond een folder genaamd 'The Another Order' in de pas uitgekomen remake. Dat is de Japanse naam voor wat in het Westen 'Seperate Ways' heet, een losstaande modus uit de oorspronkelijke game die om het personage Ada Wong draait.

Seperate Ways is op dit moment niet speelbaar in de remake, maar de vermelding ervan doet fans vermoeden dat Capcom het misschien als extra content wil toevoegen. Er werden ook files gevonden die wijzen op de Mercenaries-modus - onlangs werd al bekendgemaakt dat die modus op 7 april als gratis dlc aan de game wordt toegevoegd.

De remake van Resident Evil 4 kwam vorige week uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Resident Evil 4 verscheen oorspronkelijk in 2005 op GameCube en later ook op andere platforms. Het spel wordt gezien als een van de beste games binnen de franchise. Spelers kruipen in de huid van Leon S. Kennedy - bekend uit Resident Evil 2 - en doen een Europees dorpje aan waarin de inwoners extreem agressief lijken te zijn. Ondertussen probeert hij ook de ontvoerde dochter van de Amerikaanse president te redden.

Tom Kerkhof gaf in de Gamer.nl-recensie een 8,5 aan de game: "Resident Evil 4 neemt alles wat goed was aan de oorspronkelijke game en stopt dat in een glanzend nieuw jasje. Het eindresultaat is net zo actievol als voorheen, net iets griezeliger en vooral veel, véél mooier. Ondanks dat weet het spel nergens écht te vernieuwen, waardoor het onwaarschijnlijk is dat deze remake dezelfde impact gaat hebben als zijn illustere voorganger."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuw spel van Dragon's Dogma-maker wordt een 'triple-A actiegame'
Nieuws

Nieuw spel van Dragon's Dogma-maker wordt een 'triple-A actiegame'

De game moet een 'Japanse stijl' hebben en een compleet nieuwe ervaring bieden

Hideaki Itsuno - de regisseur van de Dragon's Dogma-spellen - heeft de eerste details over zijn nieuwe game gegeven. Duidelijk is dat het een "triple-A actiegame" wordt.

Itsuno heeft meer dan dertig jaar bij Capcom gewerkt voordat hij vorig jaar aankondigde te vertrekken. Hij was de regisseur van games als Devil May Cry 3, 4 en 5, Power Stone en de Dragon's Dogma-spellen. Afgelopen november bleek dat Itsuno nu aan het hoofd staat van LightSpeed Japan Studio. De studio is de Japanse divisie van LightSpeed Studios, de ontwikkelaar van PUBG Mobile en een dochteronderneming van Tencent Games.

Begin dit jaar gaf Itsuno al aan dat de ontwikkeling van zijn nieuwe game was begonnen, en tijdens een panel op de Game Developers Conference deze week gaf hij de eerste details van dit spel. De actiegame krijgt volgens hem een "Japanse stijl", en moet een "unieke game-ervaring worden".

LightSpeed heeft ook een statement naar buiten gebracht. "Itsuno haalt inspiratie uit zijn uitgebreide ervaring met het maken van games en het bouwen van geweldige teams bij Capcom, wat betekenisvolle successen als Devil May Cry, de Capcom Alpha-reeks, Capcom vs SNK en nog vele andere iconische games heeft opgeleverd. Hideaki gaat dezelfde principes van creatieve vrijheid, efficiëntie en bescheidenheid toepassen om een geweldig team samen te stellen en een baanbrekende game af te leveren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Remedy brengt FBC: Firebreak deze zomer uit
Nieuws

Remedy brengt FBC: Firebreak deze zomer uit

Nieuwe gameplaybeelden getoond

Remedy Entertainment brengt de Control-multiplayer-spin-off FBC: Firebreak ergens aankomende zomer uit.

Dat kondigde het bedrijf gisteravond tijdens de Future Games Show aan. Daarbij werd een nieuwe gameplaytrailer getoond die hieronder kan worden bekeken.

In FBC: Firebreak nemen drie spelers het samen op tegen vijanden. De game speelt zich daarbij grotendeels af in The Oldest House, een dimensie binnen het hoofdkwartier van Federal Bureau of Control waarin bovennatuurlijke entiteiten de dienst uitmaken. Het is aan spelers om alle gevaarlijke wezens een halt toe te roepen. Daar worden niet alleen wapens met kogels en granaten voor gebruikt, maar ook paranormale moves. 

Spelers kunnen eerst een missie kiezen, en daarna een 'Threat-niveau' bepalen - oftewel de moeilijkheidsgraad. Dat hangt ook samen met hoeveel beloningen spelers kunnen vrijspelen. Verder moet ook het Clearance-niveau bepaald worden. Het niveau daarvan bepaalt hoeveel zones spelers moeten doorstaan. Ook bevat de game verschillende loadouts, oftewel 'Crisis Kits'. Elke Crisis Kit heeft een unieke feature die kan helpen tijdens gevechten.

Remedy heeft daarnaast laten weten dat de game gekocht moet worden, maar dat alle content die na release uitkomt gratis wordt voor spelers. Men kan wel geld uitgeven aan cosmetische items.

FBC: Firebreak komt deze zomer naar PlayStation 5, Xbox Series X en S, Steam en Epic Games Store. Ook verschijnt het spel op release meteen op Xbox Game Pass Ultimate/pc, PlayStation Plus Extra en Premium. Een precieze releasedatum is op moment van schrijven nog niet bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!