Warner Bros. benadrukt plan om zich op free-to-play en live-service te richten
Gamer.nl
Nieuws

Warner Bros. benadrukt plan om zich op free-to-play en live-service te richten

En dat binnen de franchises Mortal Kombat, Harry Potter, Game of Thrones en DC

Warner Bros. Discovery heeft wederom benadrukt dat het op het gebied van games een grotere focus op live-service en free-to-play-games wil creëren.

Dat meldde JB Perrette, Warner Bros. Discovery's ceo van streaming en games, op een Morgan Stanley-conferentie (via VGC). Vorig jaar gaf algemeen ceo David Zaslav ook al aan dat het bedrijf van plan is om van de grootste gamefranchises live-service-games te maken.

Perrette benadrukte eerst dat het grootste gedeelte van de gamezaken die het bedrijf doet om vier grote franchises draait: Mortal Kombat, Harry Potter, Game of Thrones en DC. "We denken dat er verspreid over meerdere jaren kansen liggen om deze vier franchises holistischer aan te pakken - vooral op het gebied van mobiel en multiplatform-free-to-play. Dat zou een consistentere omzet kunnen opleveren. Later dit jaar brengen we een aantal mobiele free-to-play-games uit en vanuit daar bouwen we verder."

Perrette haalde deze nieuwe strategie aan omdat het eerder dit jaar uitgekomen Suicide Squad: Kill the Justice League niet het beoogde succes heeft opgeleverd, al bevat die game ironisch genoeg ook een aantal live-service-elementen. "De zaken gaan goed wanneer je een hit zoals Harry Potter hebt", zo legt Perrette uit, waarmee hij refereert naar het vorig jaar verschenen Hogwarts Legacy. "Als je geen nieuwe release hebt of een tegenvaller - zoals Suicide Squad, dat het niet zo goed doet - dan is dat succes erg vluchtig."

"In plaats van een 'one and done'-consolegame uit te brengen, kijken we naar hoe we een live-service-game rondom Hogwarts Legacy of Harry Potter kunnen bouwen waar mensen continu kunnen blijven komen leven, werken, bouwen en spelen. We denken dat we er de franchises voor hebben, en een aantal geweldige studio's, en we hebben een planning en strategisch investeringsplan om dit op te bouwen. We denken dat er de komende jaren dan ook betekenisvolle groei in kan zitten."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel
Gamer.nl
Nieuws

Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel

'Wait a minute, let me do that one again'

Spelers van het deze week uitgekomen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered zijn er achter gekomen dat een inmiddels bekende blooper uit het origineel intact is gebleven in de nieuwe versie van de game.

Toen de game eerder deze week werd aangekondigd en uitgebracht liet Bethesda al weten dat Remastered een combinatie van oude en nieuwe ingesproken stemmen bevat. Een blooper uit het origineel die onder de fans inmiddels welbekend is, blijkt nu nog altijd in de remake te zitten - waarschijnlijk bewust.

Het gaat ironisch genoeg om de Master Speechcraft-trainer Tandilwe. De stemactrice ging de fout in tijdens het inspreken van een zin en vroeg vervolgens of ze de zin opnieuw kon doen. De gehele blooper kwam echter in het origineel terecht en nu dus ook in Remastered, zoals in onderstaande tweet beluisterd kan worden.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered werd afgelopen woensdag aangekondigd en kwam toen meteen uit op Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass. Er gingen echter al geruime tijd geruchten over de komst van de game en er waren voorheen zelfs screenshots gelekt.

De game kent veel grafische verbeteringen ten opzichte van het origineel uit 2006, mogelijk gemaakt door Unreal Engine 5. Gameplay is ook op de schop gegaan, met verbeterde gameplaysystemen en een aangepaste user interface. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Dialogen zijn zoals gezegd deels opnieuw opgenomen, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het origineel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als de meest complete versie van Oblivion. Alle verhalende uitbreidingen zitten ook bij het spel inbegrepen. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro met diverse extra's.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien
Gamer.nl
Nieuws

Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien

De game komt later dit jaar uit voor pc, Xbox Series-consoles en Game Pass

Unknown Worlds heeft eerder deze week de eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 aan de buitenwereld vertoond.

De beelden werden gedurende een video genaamd 'Road to Early Access' getoond, waarin ontwikkelaar Anthony Gallegos praat over de weg die het aflegt naar de early access-release van het vervolg. De beelden tonen wat lijkt op het equivalent van Safe Shallows uit de eerste game, een ondergronds gebied en een aantal waterwezens.

Vorig jaar werd er al een CGI-trailer van de game uitgebracht, alsmede enkele screenshots. In Subnautica 2 verkennen spelers een nieuwe spelwereld met een nieuwe oceaan. "Deze wereld is te gevaarlijk voor mensen om te overleven... tenzij je de definitie van een mens verandert." De game kan alleen of met drie vrienden in online co-op gespeeld worden. Zoals men gewend is van het origineel kan men ook basissen bouwen en zijn er diverse nieuwe soorten omgevingen om te verkennen.

De early access-versie van Subnautica 2 verschijnt in de loop van dit jaar in ieder geval op Xbox Series X en S en pc (via Steam en Epic Games Store). Ook komt het spel op release meteen op Xbox Game Pass te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!