PlayStation: 'Cloudgaming wordt belangrijk tussen 2025 en 2035'
Nieuws

PlayStation: 'Cloudgaming wordt belangrijk tussen 2025 en 2035'

'We maken significante investeringen in de cloud'

Volgens PlayStation-CEO Jim Ryan wordt cloudgaming ergens tussen 2025 en 2035 een belangrijk onderdeel van de game-industrie.

Dat meldde Jim Ryan in een video-opname tijdens de rechtszaak tussen Microsoft en de Federal Trade Commission (via VGC) Hij werd gevraagd of cloudgaming een significant commercieel succes of belangrijk onderdeel van de industrie zou worden. Dit naar aanleiding van de vragen die waakhonden hebben over het effect op de cloudgamingmarkt wanneer Microsoft Activision Blizzard overneemt.

"Het ligt er natuurlijk aan wat je onder significant verstaat," zo antwoordde Ryan, "maar ik kan wel zeggen dat cloudtechnologie tussen 2025 en 2035 een belangrijke manier wordt voor gamers om toegang te krijgen tot games." Vervolgens weerde hij enkele specifiekere vragen af, maar meldde hij wel het volgende: "We maken significante investeringen in de cloud omdat we verwachten dat het een erg betekenisvolle manier wordt voor gamers om toegang te krijgen tot gamecontent."

Sony gaf eerder deze maand al aan dat het bedrijf het streamen van PS5-games via de cloud aan het testen is. Deze optie moet uiteindelijk beschikbaar komen voor PlayStation Plus Premium-leden, vergelijkbaar met hoe cloudstreaming beschikbaar is voor Xbox Game Pass Ultimate-leden. PS Plus Premium-leden kunnen al wel oudere PlayStation-games streamen via de cloud. Het bedrijf brengt dit jaar daarnaast Project Q uit, een handheld waarmee men PS5-games kan streamen.

De rechtszaak tussen Microsoft en de Federal Trade Commission wordt gehouden omdat de FTC de overname van Call of Duty-uitgever Activision Blizzard door Microsoft wil tegenhouden. Als onderdeel van de rechtszaak komen er de laatste dagen allerlei interessante feiten boven tafel. Eerder vandaag gaf PlayStation-baas Jim Ryan al aan dat volgens hem alle uitgevers een hekel hebben aan Game Pass.

Verder heeft Microsoft laten weten dat het verwacht dat de volgende consolegeneratie in 2028 begint, dat The Elder Scrolls 6 op zijn vroegst ook pas dat jaar uitkomt, dat Microsoft vindt dat ze de console-oorlog hebben verloren, dat Call of Duty echt op PlayStation-consoles moet blijven uitkomen en dat de Indiana Jones-game van Bethesda en Machine Games alleen op Xbox en pc verschijnt. Ook is gebleken dat Microsoft overwoog om uitgevers en ontwikkelaars als Sega en Bungie te kopen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Virtua Fighter 5-remaster komt aankomende winter naar Steam
Nieuws

Virtua Fighter 5-remaster komt aankomende winter naar Steam

De fighter kan in 4K weergegeven worden

Sega werkt aan een remaster van het vechtspel Virtual Fighter 5, dat ergens aankomende winter op Steam verschijnt.

Volgens het bedrijf wordt Virtua Fighter 5 R.E.V.O., zoals de remaster heet, "de ultieme editie van de legendarische game". Het spel krijgt een 4K-resolutie en verbeterde textures. Ook wordt rollback netcode ondersteund voor mensen die game op competitief niveau willen spelen.

In 2021 kwam Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown al uit in Japanse arcades en op PlayStation 4. Dat is een opnieuw ontwikkelde versie van de fighter die op de Dragon Engine van Ryu Ga Gotoku Studio draait. Die versie van de game is echter nooit op pc uitgekomen.

Eerder deze maand liet Sega al weten een nieuwe Virtua Fighter-game in ontwikkeling te hebben. Het is niet duidelijk of daarmee deze Steam-versie wordt bedoeld, of een geheel nieuw deel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Silent Hill 2-patch voor PS5 Pro-glitches uitgebracht, spelers ontevreden
Nieuws

Silent Hill 2-patch voor PS5 Pro-glitches uitgebracht, spelers ontevreden

Eerder werd al beloofd dat dit opgelost zou worden

Bloober Team heeft een update voor de Silent Hill 2-remake uitgebracht die volgens hen de grafische problemen die met de PS5 Pro-update zijn meegekomen oplost.

Eerder bleek al dat dat PSSR, de ai-gedreven upscaletechnologie van de PS5 Pro, er voor zorgde dat de graphics van de game soms instabiel oogden en er zogeheten 'shimmering' zichtbaar was; een soort flikkering of ruis op in-game oppervlakten.

Ontwikkelaar Bloober Team liet eerder deze week al weten dit te onderzoeken, en inmiddels is patch 1.06 uitgebracht. Deze patch zou de "grafische glitches" in de game op PS5 Pro wegpoetsen. Daarnaast worden er diverse andere bugs in zowel de PS5- als de pc-versie aangepakt. Meer informatie is hier te vinden.

Ondanks de goede bedoelingen zijn de reacties van spelers op social media niet mals. Gamers claimen dat de update diverse problemen in de PS5 Pro-versie van de game niet oplost, en dat het spel daardoor nog altijd lelijker oogt dan op een reguliere PS5.

De Silent Hil 2-remake is zoals gezegd beschikbaar op PlayStation 5 en pc. Eerder bleek nog dat de game minstens jaar console-exclusief blijft voor PS5 - vanaf 8 oktober 2025 kan de game eventueel ook op andere consoles uitkomen.

Silent Hill 2 verscheen begin dit millennium op PlayStation 2, Xbox en pc. Het wordt door velen gezien als het beste deel in de survivalhorrorreeks. In het spel reist hoofdpersonage James Sunderland af naar het stadje Silent Hill nadat hij een brief van zijn overleden vrouw ontvangt. Daar komt hij in een bij tijden surrealistisch horrorscenario terecht. Buiten de setting heeft Silent Hill 2 qua verhaal geen connecties met het eerste deel, en zijn het spel en de aankomende remake van Bloober Team dus toegankelijk voor nieuwe spelers.

Tom Kerkhof gaf een 8,5 aan de game in de Gamer.nl-review: "Silent Hill 2 is een sfeervolle en vooral getrouwe remake, die het fantastische verhaal van de klassieker uit 2001 in een modern, toegankelijker jasje steekt."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!