Metacritic belooft strengere moderatie na Burning Shores-gebruikersreviews

Een gedeelte van de reviews zijn al verwijderd

Metacritic heeft beloofd strikter te modereren nadat Horizon Forbidden West-uitbreiding Burning Shores werd 'gereviewbombed'.

Gebruikers laten massaal lage cijfers voor Burning Shores achter op Metacritic, waardoor het gemiddelde van de gebruikersreviews op moment van schrijven op een 3,9 staat. Hoewel een klein gedeelte van de klachten gaat over het feit dat de game niet op PS4 gespeeld kan worden, draaien de meeste klachten om een verhalend element van de game. Hier kan gelezen worden waar mensen precies over vallen - maar let op, dit nieuwsbericht bevat spoilers voor de game.

Fandom, het moederbedrijf van Metacritic, laat nu in een statement aan Eurogamer weten niet gediend te zijn van zogeheten 'review bombing'. "Fandom is een plek die voor alle fans bedoeld is en we nemen online vertrouwen en veiligheid erg serieus op al onze websites, waaronder op Metacritic. We zijn ons bewust van de beledigende en respectloze reviews voor Burning Shores, en werken met een moderatiesysteem om overtredingen op onze gebruiksvoorwaarden op te sporen."

Het bedrijf vervolgt: "Ons team controleert elke melding van belediging (waaronder racisme, seksisme, homofobie, beledigingen naar andere gebruikers, enzovoorts). Als er overtredingen plaatsvinden, worden de reviews verwijderd. We evolueren op dit moment ons proces en onze hulpmiddelen, om de komende maanden striktere moderatie te introduceren." Het bedrijf ging niet verder in op hoe deze striktere moderatie precies zal worden uitgevoerd. Wel zijn diverse gebruikersreviews van Burning Shores al verwijderd.

Lars Cornelis gaf een 7 aan de uitbreiding, die nu op PlayStation 5 gekocht kan worden. Men moet wel eerst Horizon Forbidden West hebben uitgespeeld. "Het is makkelijk om te roepen dat Horizon Forbidden West: Burning Shores ‘leuk voor de fans’ is. De uitbreiding biedt immers meer van hetzelfde en het verhaal rolt de rode loper uit voor Horizon 3. Maar veel meer zit er niet in en dat maakt het ook een hele gemakzuchtige uitbreiding. We kunnen niet aan de indruk ontkomen dat er meer gedaan had kunnen worden met het tektonisch instabiele Los Angeles."

""