Final Fantasy 7 Remake is zeven miljoen keer verscheept

Final Fantasy 7 Remake is zeven miljoen keer verscheept

Het vervolg verschijnt op 29 februari 2024

Er zijn wereldwijd in totaal meer dan zeven miljoen exemplaren van Final Fantasy 7 Remake verscheept.

Dat heeft Square Enix aangekondigd. Onder de meer dan zeven miljoen exemplaren worden fysieke exemplaren die naar winkels zijn verstuurd gerekend, alsmede alle digitale exemplaren die zijn verkocht.

Final Fantasy 7 Remake verscheen in 2020 op PlayStation 4. Het jaar erop kwam de game ook uit op PlayStation 5 (onder de noemer Final Fantasy 7 Remake Intergrade) en op Epic Games Store. In 2022 tot slot verscheen het spel op Steam. Het is het eerste deel van een trilogie die als remake van de klassieke rpg Final Fantasy 7 deelt.

Tijdens de State of Play-uitzending eerder deze week werd aangekondigd dat het tweede deel, Final Fantasy 7 Rebirth, op 29 februari 2024 verschijnt. Vooralsnog is alleen een PS5-versie aangekondigd, waar de game minstens drie maanden na release exclusief voor blijft. Bekijk hier de nieuwe trailer.

View post on X
Final Fantasy 7 Rebirth

Final Fantasy 7 Rebirth kopen?

Kopen voor Playstation 5

Playstation 5

Playstation 5 kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Hoewel dat beste flinke aantallen zijn vind ik het ergens wel tegenvallen. De echte heavy hitters tegenwoordig gaan ruim over de 10 miljoen exemplaren. Ook exclusives. Echt grote franchises gaan zelfs veel verder dan dat. 20 miljoen, 30 miljoen, hell Mario kart tikt de 60 miljoen nog wel aan als exclusive game. Square moet zich gaan afvragen waarom haar Flagship franchise faalt/niet mee groeit tegenover deze heavy hitters. Ooit hoorde FF namelijk wel in dit rijtje van franchises. Hopelijk brengen ze deel 17 terug naar de roots. Want dit is de verkeerde route denk ik.

0
test

"Terug naar de roots"... welke? Dat zou betekenen dat we eigen namen geven aan personages en zelf de stats en jobs kunnen toewijzen. Final Fantasy heeft beperkingen en keuzes gemaakt in de afgelopen tien a twintig jaar, waarin ze niet hebben kunnen meegroeien met de rest. De grandeur van de franchise, het niet willen focussen op eenzelfde vechtsysteem en identiteit in gameplay... maar ook dat het Japans is. Square Enix heeft redelijk slechte nasynchronisatie, daarom voelt het verhaal van FFXVI veel prettiger als beleving. Je merkt ook dat de meer basic ervaringen als FFXV het juist beter doen. Overigens moet je bedenken dat veel fans aarzelde om FF7 Remake te halen, nu met Rebirth verwacht ik dat meer fans overstag zullen gaan. Het zal de 10 miljoen vast wel bereiken. Maar in het JRPG genre is Final Fantasy nog steeds veruit de grootste. Persona 5 + Royal hebben gezamenlijk ongeveer 7 miljoen exemplaren verkocht. Dragon Quest XI (+ S) heeft ook ongeveer 7 miljoen exemplaren verkocht. Die titels hebben uiteindelijk een veel groter bereik om spelers te werven, met Switch en zelfs 3DS versies. Zelf heb ik P5 (P5 + Royal, beide PS4) en DQXI (PS4 + PC) ook twee keer gekocht, net als vele anderen. Pokémon erbuiten gelaten dan, en Monster Hunter is met name ook multiplayer.

[Reactie gewijzigd door Larafin op 16 september 2023 - 15:32]

0
test

Final fantasy XVI is geen JRPG het is een Action Adventure

1
test

Roots zijn idd een slechte aangever wat betreft FF. Ik doel meer op het feit dat ze te ver zijn afgedwaald van wat deze franchise groot maakte qua gameplay. De echte fan van deze serie zit niet bepaald te wachten op deze vernieuwingen door de serie naar action adventure te transformeren. FF16 bijvoorbeeld heeft niks en dan ook compleet niks met het RPG genre te maken. Er zijn geen rollen meer per character, geen stats die beïnvloedbaar zijn en de gameplay is pure hack and slash. Ze deden deze veranderingen om een groter publiek aan te spreken maar dat heeft gefaald. Square zou moeten proberen het terug te brengen naar FF6, 7, 8, 9 en 10. Dat waren de hoogtepunten uit de serie. Dat is de gameplay en type FF die men graag wil. Een turnbased systeem waarin je lekker relaxed kunt genieten van het verhaal. Wil je dit systeem beheersen tot in de puntjes moet je goed nadenken en stategisch zijn anders ga je nooit de game tot 100% completion brengen. Waarin ook het type wapens, armor en de skills die je characters laat aanleren tot uiting komt. De route die ze nu afleggen is brainless gameplay en dat verkoopt redelijk. Maar ik weet zeker dat er zoveel meer mogelijk is. FF hoort de king of RPG te zijn en niet een 13 uit een dozijn Devil May Cry wannabe. Zoals je aangeeft hadden veel FF7 fans wantrouwen naar de remake….100% zeker hadden ze dat niet gehad als ze grotendeels trouw waren geweest aan de gameplay van het origineel. Turn based is geen beperking. Het is een style maar dat snapt Square gewoon niet. Overigens vind ik Remake best te pruimen. Het is nog wel iets wat rpg. FF16 daarentegen vind ik verschrikkelijk slecht met oog op de geschiedenis. Maargoed Square luistert nooit naar wat fans willen. Al helemaal tegenwoordig niet. Je ziet ze fout na fout na fout maken. Dat hele bestuur is de weg kwijt.

[Reactie gewijzigd door Ramirez-1 op 17 september 2023 - 10:23]

1
test

@RAMIREZ-1 Final Fantasy is sinds deel 4 al geen turn-based game meer. In de settings zoals het spel heeft bedoeld, kun je ook niet rustig achterover zitten tijdens de game. Met uitzondering van FFX. Final Fantasy heeft altijd al meer belang gehad in actie en ik ben het verder eens dat FFXVI absoluut geen JRPG is om genoemde redenen, maar wel degelijk een Final Fantasy... (Waar lezen jullie uit dat ik het een JRPG vind? Ik benoemde slechts de nasynchronisatie van XVI als pluspunt, omdat het verhaal vanuit het Engels is geschreven. Mijn gehele comment ging over FFVIIR...) Persoonlijk vind ik dat de gameplay van FFVIIR de toekomst van de franchise moet leiden. Als je het analyseert, is het uiteindelijk net zo "turn based" als het origineel, alleen beweegt nu alles mee. Als je een aanval selecteert vanuit het menu gaat alles ook in slow-motion en krijg je hierdoor enigszins de tijd om je keuzes te maken. Het lijkt overigens een mandela effect te worden dat iedereen verwacht dat FFVII turn based was, terwijl de ATB systeem juist ervoor zorgde dat je tempo moest maken in je keuzes. Anders werd je simpelweg weggespeeld. Dragon Quest is de turn based franchise. Al zou DQXII naar nieuws ook kunnen afstappen van dat systeem, dat zou pas nieuws zijn.

0

Aanbevolen voor jou