Details van geannuleerde Mandalorian-game gedeeld
Nieuws

Details van geannuleerde Mandalorian-game gedeeld

Game zou in ontwikkeling zijn geweest bij Respawn Entertainment

Er zijn details van de vermoedelijk geannuleerde Mandalorian-game van Respawn Entertainment online gedeeld.

Eerder gingen er al geruchten dat Respawn - ook bekend van de Star Wars Jedi-games en Apex Legends - aan een Star Wars-game gebaseerd op The Mandalorian werkte. Eerder deze week kondigde Electronic Arts een ontslagronde aan, waarbij werd gemeld dat een first-person Star Wars-game van Respawn is geannuleerd.

Insider Gaming claimt nu dat het inderdaad om de Mandalorian-game ging, en geeft details over het geannuleerde spel. De game zou zich richten op een Mandalorian-premiejager (niet dezelfde als die uit de Disney Plus-serie). Spelers zouden het heelal afreizen om op doelwitten te jagen. De 'den' zou de thuisbasis van spelers zijn, met daarin het ruimteschip, een upgradestation en een map van het heelal. Hier zou men uit verschillende doelwitten kunnen kiezen.

Het spel zou geen openwereldspel bevatten - in plaats daarvan zouden er lineaire levels met enkele open gebieden om te verkennen zijn. De combat zou erg snel en vloeiend zijn, mede door het gebruik van een jetpack. Ook zou de Mandalorian spectaculaire 'takedowns' uit kunnen voeren op vijanden. De belangrijkste vijanden zouden Stomtroopers zijn, al zouden er ook tussenbazen zijn, zoals AT-ST-walkers.

Insider Gaming claimt dat zowel ontwikkelaars als iedereen die de kans kreeg een vroege versie van de game te spelen enthousiast waren over de game. Feedback uit speeltests waren louter positief. Wel zou de game nog flink wat ontwikkeltijd nodig hebben gehad. Het spel was schijnbaar in ontwikkeling voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Forse Stalker 2-patch voert meer dan 1200 verbeteringen door
Nieuws

Forse Stalker 2-patch voert meer dan 1200 verbeteringen door

GSC Game World heeft wederom een flinke patch voor Stalker 2: Heart of Chornobyl uitgebracht met meer dan 1200 verbeteringen en oplossingen voor bugs.

Patch 1.3 voert allerlei verbeteringen door aan de prestaties, gevechten en andere facetten van de game. Ook zijn er nieuwe scènes toegevoegd wanneer spelers sterven, zijn de gezichtsanimaties van NPC's verbeterd en is er een nieuw muziekthema voor Slag Heap bij nacht. Mutanten bewegen vloeiender en NPC's reageren nu beter op het geluid van voetstappen. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is sinds afgelopen najaar verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass. Stalker 2 kende op release wel bugs en andere technische mankementen. De ontwikkelaar bracht dan ook al meerdere patches uit om die weg te werken.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in zijn review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition te zien
Nieuws

Launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition te zien

Game verschijnt morgen op Nintendo Switch

Nintendo heeft de launchtrailer van Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition uitgebracht.

De game komt morgen uit voor Nintendo Switch en heeft verbeterde graphics en nieuwe verhaalelementen - inclusief een nieuwe omgeving. Mensen die het spel voor 6 april via de Nintendo eShop aanschaffen (of de downloadcode die bij de fysieke versie van de game zit inwisselen) ontvangen als bonus een Exploration Support Pack. Dit bevat onder andere 100.000 credits, de Advanced Iron Knife als mêleewapen, de Advanced Storm Assault Rifle, diverse verbeteringen voor wapens en armor en een Survival-armorset.

Xenoblade Chronicles X verscheen oorspronkelijk in 2015 voor de Wii U en is net als de andere Xenoblade Chronicles-games ontwikkeld door Monolith Soft. Een uniek aspect aan de game ten opzichte van de andere delen in de rpg-reeks is dat spelers hier gigantische mechs besturen. Het verhaal en de spelwereld staan volledig los van de andere delen en kan dus door nieuwe spelers ervaren worden.

"We schrijven het jaar 2054", zo luidt de officiële synopsis. "Na een vernietigende, intergalactische oorlog zijn de mensen van de Aarde gevlucht. Als één van de overlevenden en bewoners van de New Los Angeles (NLA)-kolonie, moet je een nieuw thuis bouwen op de gevaarlijke planeet Mira. Strijd voor de toekomst van de mensheid in een open wereld met vijf gevarieerde continenten vol onbekende wezens – waarvan sommige reusachtig groot."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!