Destiny 2-regisseur vertrekt bij Bungie
Nieuws

Destiny 2-regisseur vertrekt bij Bungie

Hij geeft het stokje over aan het hoofd gamedesign van de Destiny-games

Joe Blackburn, de regisseur van Destiny 2, heeft aangekondigd te vertrekken bij ontwikkelaar Bungie.

Dat meldde hij op X. Hij vertrekt in februari wanneer er intern binnen het bedrijf een uitgebreide speeltest voor de nieuwe Destiny 2-uitbreiding The Final Shape wordt gehouden. "Dat is het uitgelezen moment voor mij om de fakkel door te geven aan het volgende leiderschapstijdperk."

Blackburn zal vervangen worden door Tyson Green, die al sinds 1999 bij Bungie werkt. Hij begon zijn carrière bij het bedrijf als leveldesigner aan Myth 2, en heeft sindsdien aan de meeste games van de ontwikkelaar gewerkt. Hij was het hoofd van gamedesign van zowel Destiny als Destiny 2.

Afgelopen november stelde Bungie de release van The Final Shape uit naar 4 juni. Het bedrijf, dat inmiddels onderdeel uitmaakt van Sony Interactive Entertainment, had ook te kampen met een forse ontslagronde.

View post on X

Overigens werd ook een samenwerking met EA voor een Destiny 2 Mass Effect-crossover aangekondigd die op 13 februari begint. Via de Eververse-winkel komt er een Normandy Crew Bundle-beschikbaar met daarin onder andere een N7-armorset geïnspireerd door Commander Shepard.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Remedy brengt FBC: Firebreak deze zomer uit
Nieuws

Remedy brengt FBC: Firebreak deze zomer uit

Nieuwe gameplaybeelden getoond

Remedy Entertainment brengt de Control-multiplayer-spin-off FBC: Firebreak ergens aankomende zomer uit.

Dat kondigde het bedrijf gisteravond tijdens de Future Games Show aan. Daarbij werd een nieuwe gameplaytrailer getoond die hieronder kan worden bekeken.

In FBC: Firebreak nemen drie spelers het samen op tegen vijanden. De game speelt zich daarbij grotendeels af in The Oldest House, een dimensie binnen het hoofdkwartier van Federal Bureau of Control waarin bovennatuurlijke entiteiten de dienst uitmaken. Het is aan spelers om alle gevaarlijke wezens een halt toe te roepen. Daar worden niet alleen wapens met kogels en granaten voor gebruikt, maar ook paranormale moves. 

Spelers kunnen eerst een missie kiezen, en daarna een 'Threat-niveau' bepalen - oftewel de moeilijkheidsgraad. Dat hangt ook samen met hoeveel beloningen spelers kunnen vrijspelen. Verder moet ook het Clearance-niveau bepaald worden. Het niveau daarvan bepaalt hoeveel zones spelers moeten doorstaan. Ook bevat de game verschillende loadouts, oftewel 'Crisis Kits'. Elke Crisis Kit heeft een unieke feature die kan helpen tijdens gevechten.

Remedy heeft daarnaast laten weten dat de game gekocht moet worden, maar dat alle content die na release uitkomt gratis wordt voor spelers. Men kan wel geld uitgeven aan cosmetische items.

FBC: Firebreak komt deze zomer naar PlayStation 5, Xbox Series X en S, Steam en Epic Games Store. Ook verschijnt het spel op release meteen op Xbox Game Pass Ultimate/pc, PlayStation Plus Extra en Premium. Een precieze releasedatum is op moment van schrijven nog niet bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Microsoft onthult per ongeluk Steam-knop in Xbox-interface
Nieuws

Microsoft onthult per ongeluk Steam-knop in Xbox-interface

Komt Steam-integratie naar het Xbox-ecosysteem?

Microsoft heeft per ongeluk een foto gedeeld waarop de Xbox-interface is te zien met daarin een tabje genaamd 'Steam'.

In een officiële blogpost op de Microsoft-website over de Game Developers Conference die nu gaande is, was een foto te zien met daarop diverse apparaten waarop de Xbox-interface draait, waaronder een laptop, een ROG Ally en een smartphone. Op de achtergrond is een foto van de Xbox-gamesbibliotheek te zien.

Opvallend genoeg zit er in de bibliotheek op de foto ook een tabje voor 'Steam'. Dat is op zijn minst curieus, want Steam-games zijn op moment van schrijven helemaal niet via het Xbox-menu af te spelen. Er gaan al wel geruime tijd geruchten dat Microsoft van plan is om Steam-games te integreren in het Xbox-ecosysteem, en de illustratie - die inmiddels is verwijderd uit de blogpost maar hieronder nog bekeken kan worden - lijkt te suggereren dat dit inderdaad gaat gebeuren.

Dat betekent overigens niet meteen dat Steam-games ook op - bijvoorbeeld - de volgende Xbox-console speelbaar worden, maar er gaan wel geruchten dat de volgende console van het bedrijf in feite een soort pc wordt in een consolejasje. Steam-integratie zou dan een belangrijk speerpunt van deze console kunnen worden. Daarbij gaan er ook geruchten dat er later dit jaar een pc-handheld van Asus uitkomt met het Xbox-merk, en daar zou Steam-integratie wellicht ook onderdeel van kunnen uitmaken.

The Verge claimt te hebben vernomen dat Microsoft op zijn minst plannen heeft om de Xbox-app op pc te updaten met de mogelijkheid om alle games die geïnstalleerd staan op de pc van de gebruiker te tonen. Daaronder zouden dus ook Steam-games vallen.

Jez Corden houdt er zijn eigen theorieën op na op Windows Central. Volgens hem zullen de volgende Xbox-consoles Win32 als ontwikkelomgeving aanhouden in plaats van de 'ERA'-ontwikkelomgeving van Xbox One- en Series-consoles. Huidige Xbox-games zouden mogelijk via emulatie backward compatible worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!