Activision verheldert hoe matchmaking in Call of Duty werkt
Nieuws

Activision verheldert hoe matchmaking in Call of Duty werkt

Ook is de eerste trailer van het aankomende tweede seizoen gedeeld

Activision Blizzard heeft voor het eerst duidelijkheid gegeven over hoe matchmaking in de multiplayer van moderne Call of Duty-games werkt.

Matchmaking is een benaming voor het proces van spelers die een multiplayerpotje zoeken in een game en, gebaseerd op diverse statistieken en informatie, automatisch aan een potje worden toegevoegd. In een uitgebreide blogpost vertelt het bedrijf hoe dit in de Call of Duty-multiplayer te werk gaat.

Volgens Activision staat een plezierige ervaring voorop. Daarom is de voornaamste statistiek waar tijdens matchmaking op wordt gelet de internetverbinding van de speler. "Ping is koning", zo wordt gemeld, waarbij ping staat voor de latency die optreedt tijdens het spelen, afhankelijk van de snelheid en stabiliteit van de internetverbinding. Hoe lager de ping, hoe stabieler en sneller het internet. Het lijkt er dus op dat de prioriteit ligt bij spelers met een vergelijkbare verbinding bij elkaar in een potje plaatsen. Gerelateerd daaraan is de tijd die nodig is om aan een potje te beginnen - hoe sneller, hoe beter. "We willen liever tijd spenderen aan het spelen van de game, dan wachten op een potje."

Daarna volgen diverse andere factoren waar op gelet wordt tijdens matchmaking, waaronder de skills van spelers, genoeg variatie in speellijsten, modi en maps, op welk platform en of men met controller of muis en toetsenbord speelt, en of voice chat aan of uit staat. "Elke keer wanneer een speler begint met matchmaking in multiplayer, gaat men door al deze factoren om andere spelers te vinden (die ook allemaal worden geanalyseerd), om zo een lobby te creëren die stabiel en competitief is."

Daarnaast is er een trailer uitgekomen voor het aankomende tweede seizoen van Call of Duty: Modern Warfare 3 en Warzone, dat op 7 februari van start gaat. In de video zijn drie nieuwe 6v6-multiplayermaps te zien die gedurende het seizoen worden toegevoegd, genaamd Stash House, Vista en Departures. Daarnaast worden diverse aankomende modi getoond, waaronder Overgrown, gebaseerd op de aankomende televisieserie The Walking Dead: The Ones Who Live.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows behaalt op eerste dag meer dan miljoen spelers
Nieuws

Assassin's Creed Shadows behaalt op eerste dag meer dan miljoen spelers

De game is sinds vandaag uit op PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc

In minder dan 24 uur sinds de release van de game is Assassin's Creed Shadows door meer dan een miljoen mensen gespeeld.

Dat meldt Ubisoft op X. "Het is hier nog niet eens 4 uur 's middags in Canada, en Assassin's Creed Shadows is al de één miljoen spelers voorbij! Vanuit het diepste van ons hart bedanken we jullie voor het avontuur dat jullie aangaan in feodaal Japan. We zijn enorm enthousiast om deze reis met jullie te beleven!"

Assassin's Creed Shadows is vanaf vandaag uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Er hangt veel af van de game, want Ubisoft heeft het sinds het uitstel van de game vorig jaar, de tegenvallende verkoop van Star Wars Outlaws en de aankondiging dat XDefiant later dit jaar offline gaat moeilijk. Er gaan zelfs geruchten dat het bedrijf overweegt een nieuw bedrijf op te starten, daar de grootste franchises in onder te brengen en de rest van de IP's te verkopen.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naoe en de krijger Yasuke. Spelers kunnen grotendeels zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij richt Naoe zich vooral op parkour- en stealthgameplay en is Yasuke een gevreesde strijder die als een tank vijanden neermaait.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Er hangt ook controverse rondom Shadows. Niet alleen vanwege de zwarte huidskleur van krijger Yasuke, maar ook vanwege het feit dat het interieur van tempels in de game kapot kon worden gemaakt. Ubisoft heeft dit echter met een day one-patch verwijderd.

Lars Cornelis beloonde het spel met een 8,5 in de Gamer.nl-review: "Assassin’s Creed Shadows is gebouwd volgens een bekende blauwdruk, maar weet vrijwel ieder aspect te verfijnen of zelfs te perfectioneren. Vooral de waanzinnig mooie spelwereld, de dynamiek tussen de twee hoofdpersonages, en het gebalanceerde vechtsysteem springen eruit. Dit is zonder enige twijfel de beste Assassin’s Creed in jaren."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Psychedelische skategame Skate Story komt ook naar PS5
Nieuws

Psychedelische skategame Skate Story komt ook naar PS5

De game verschijnt ergens dit jaar ook op Steam

De eerder aangekondigde psychedelische skategame Skate Story verschijnt dit jaar niet alleen op Steam, maar ook op PlayStation 5.

Dat hebben uitgever Devolver Digital en ontwikkelaar Sam Eng aangekondigd. Het is nog altijd niet bekend wanneer de game precies verschijnt. Hieronder kan een nieuwe trailer van het spel worden bekeken.

In Skate Story besturen spelers een demon uit de onderwereld die van glas en pijn is gemaakt. De duivel heeft hem een skateboard gegeven met de opdracht om naar de maan te skaten en die in te slikken, waarna hij vrij is.

Spelers skaten door het uniek ogende Emptylands en voeren ollies, kickflips en grinds uit. Ook de soundtrack moet een belangrijke rol spelen - in de trailer is muziek te horen van de band Blood Cultures. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!