Gran Turismo 7-speler schrijft script om credits te farmen
Nieuws

Gran Turismo 7-speler schrijft script om credits te farmen

Een Gran Turismo 7-speler heeft een script geschreven waarmee automatisch in-game credits in de game verdiend kunnen worden.

Dit naar aanleiding van een controversiële verandering binnen de in-game economie van Gran Turismo 7. Een recente patch zorgt er voor dat spelers met races minder in-game credits kunnen verdienen, waardoor het langer duurt om auto's te ontgrendelen. Dit terwijl er voor diverse auto's meer credits gevraagd wordt dan in voorganger Gran Turismo Sport. 

Dit is voor veel fans extra prangend, omdat auto's ook met echt geld gekocht kunnen worden. Als gevolg daarvan is de gebruikersscore van Gran Turismo 7 op Metacritic de laagste ooit voor een Sony-game.

PSNProfiles-bezoeker Septomor heeft nu een script geschreven waarmee men niet aan veel races hoeft te deelnemen om toch credits te verdienen. Spelers moeten de game verbinden met hun pc via PS Remote Play, waarna een script er voor zorgt dat de game bestuurd wordt zonder input van de speler - op die manier kunnen er dus credits verdiend worden zonder dat mensen het spel hoeven te spelen. 

Een andere speler, iLLmatic, publiceerde een video waarin hij uitlegt hoe het script precies werkt. Die video is hieronder te zien. Er zouden zo'n 550.000 credits per uur verdiend kunnen worden met het script.

Gran Turismo 7 is nu verkrijgbaar voor PlayStation 5 en PlayStation 4. De game scoorde een 8,5 op Gamer.nl: "Gran Turismo 7 is niet zo revolutionair als z’n voorgangers of bepaalde concurrenten, en komt in sommige opzichten zelfs nodeloos bekrompen over. Maar de game is ook waanzinnig mooi om te zien, heerlijk uitdagend qua autobesturing en vol liefde voor alles op vier wielen. Daarmee is het geen moderne klassieker, maar wel een waardig topmodel."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuw spel van Dragon's Dogma-maker wordt een 'triple-A actiegame'
Nieuws

Nieuw spel van Dragon's Dogma-maker wordt een 'triple-A actiegame'

De game moet een 'Japanse stijl' hebben en een compleet nieuwe ervaring bieden

Hideaki Itsuno - de regisseur van de Dragon's Dogma-spellen - heeft de eerste details over zijn nieuwe game gegeven. Duidelijk is dat het een "triple-A actiegame" wordt.

Itsuno heeft meer dan dertig jaar bij Capcom gewerkt voordat hij vorig jaar aankondigde te vertrekken. Hij was de regisseur van games als Devil May Cry 3, 4 en 5, Power Stone en de Dragon's Dogma-spellen. Afgelopen november bleek dat Itsuno nu aan het hoofd staat van LightSpeed Japan Studio. De studio is de Japanse divisie van LightSpeed Studios, de ontwikkelaar van PUBG Mobile en een dochteronderneming van Tencent Games.

Begin dit jaar gaf Itsuno al aan dat de ontwikkeling van zijn nieuwe game was begonnen, en tijdens een panel op de Game Developers Conference deze week gaf hij de eerste details van dit spel. De actiegame krijgt volgens hem een "Japanse stijl", en moet een "unieke game-ervaring worden".

LightSpeed heeft ook een statement naar buiten gebracht. "Itsuno haalt inspiratie uit zijn uitgebreide ervaring met het maken van games en het bouwen van geweldige teams bij Capcom, wat betekenisvolle successen als Devil May Cry, de Capcom Alpha-reeks, Capcom vs SNK en nog vele andere iconische games heeft opgeleverd. Hideaki gaat dezelfde principes van creatieve vrijheid, efficiëntie en bescheidenheid toepassen om een geweldig team samen te stellen en een baanbrekende game af te leveren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Remedy brengt FBC: Firebreak deze zomer uit
Nieuws

Remedy brengt FBC: Firebreak deze zomer uit

Nieuwe gameplaybeelden getoond

Remedy Entertainment brengt de Control-multiplayer-spin-off FBC: Firebreak ergens aankomende zomer uit.

Dat kondigde het bedrijf gisteravond tijdens de Future Games Show aan. Daarbij werd een nieuwe gameplaytrailer getoond die hieronder kan worden bekeken.

In FBC: Firebreak nemen drie spelers het samen op tegen vijanden. De game speelt zich daarbij grotendeels af in The Oldest House, een dimensie binnen het hoofdkwartier van Federal Bureau of Control waarin bovennatuurlijke entiteiten de dienst uitmaken. Het is aan spelers om alle gevaarlijke wezens een halt toe te roepen. Daar worden niet alleen wapens met kogels en granaten voor gebruikt, maar ook paranormale moves. 

Spelers kunnen eerst een missie kiezen, en daarna een 'Threat-niveau' bepalen - oftewel de moeilijkheidsgraad. Dat hangt ook samen met hoeveel beloningen spelers kunnen vrijspelen. Verder moet ook het Clearance-niveau bepaald worden. Het niveau daarvan bepaalt hoeveel zones spelers moeten doorstaan. Ook bevat de game verschillende loadouts, oftewel 'Crisis Kits'. Elke Crisis Kit heeft een unieke feature die kan helpen tijdens gevechten.

Remedy heeft daarnaast laten weten dat de game gekocht moet worden, maar dat alle content die na release uitkomt gratis wordt voor spelers. Men kan wel geld uitgeven aan cosmetische items.

FBC: Firebreak komt deze zomer naar PlayStation 5, Xbox Series X en S, Steam en Epic Games Store. Ook verschijnt het spel op release meteen op Xbox Game Pass Ultimate/pc, PlayStation Plus Extra en Premium. Een precieze releasedatum is op moment van schrijven nog niet bekend.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!