Richtlijnen voor benaming Intel Arc-gpu's gelekt
Nieuws

Richtlijnen voor benaming Intel Arc-gpu's gelekt

Hardware-ingewijde href="https://twitter.com/momomo_us/status/1442121954853457922" rel="noopener noreferrer" target="_blank">@momomo_us</a> heeft vermoedelijk de richtlijnen voor Intels naamgevingen rondom de Arc-gpu's gelekt. De videokaarten worden benaamd en genummerd naar Intel Arc x###-standaard.

Voor Intel is 'Arc' uiteraard de overkoepelende graphics-divisie, zoals die GeForce en Radeon heten bij de concurrenten. De hoogstwaarschijnlijk waarheidsgetrouwe lek laat zien dat Intel daarna geen GTX, RTX  (Nvidia) of RX (AMD) voor de nummers wil plakken — enkel een kleine letter, die weer overeenkomt met de generatie waarin de gpu zich begeeft. 

Voor de eerste generatie, Alchemist genaamd, zou dat dan "Intel Arc a###" worden. In de opvolgende generaties (Battlemage, Celestial en Druid) schuift die letter steeds een plaats in het alfabet op.

De gelekte richtlijnen tonen ook aan dat Intel hoogstwaarschijnlijk op alfabetische volgorde nieuwe generaties uitrolt. Tot en met 'Druid' stonden de namen al vast; daarna wordt het zaak een mooie rollenspelterm met de letter 'E' te vinden, en zo voort.

Over de verdere toekomst van Intel Arc blijft het nog even speculeren. De eerste generatie doet daarentegen wel volop rondes in de geruchtenmolen. YouTuber

Watch on YouTube

zou al achterhaald hebben dat de Alchemist desktop-gpu's  (aanvankelijk) in drie verschillende smaken verkrijgbaar zijn.

Intel heeft nog geen officiële verschijningsdatum voor Alchemist (en daarmee de aftrap van Intel Arc-producten). Interne afbeeldingen lijken nog altijd te verwijzen naar het eerste kwartaal van 2022, met vermoedelijk een aankondigingsmoment op CES 2022, welke van 5 tot 8 januari 2022 georganiseerd zal worden. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
It Takes Two-ontwikkelaar weet niet of de verfilming nog doorgaat
Nieuws

It Takes Two-ontwikkelaar weet niet of de verfilming nog doorgaat

'Hollywood; er is zoveel bullshit'

Josef Fares, de bedenker van It Takes Two en oprichter van ontwikkelstudio Hazelight, is zelf ook niet zeker over de mogelijkheid dat de eerder aangekondigde verfilming van de co-op-game nog verschijnt.

In 2022 werd al gemeld dat er een film zou komen gebaseerd op It Takes Two. Er gingen zelfs geruchten dat dj2 Entertainment, het bedrijf achter de Sonic the Hedgehog-films, de film zou maken en dat Dwayne 'The Rock' Johnson ook verbonden was aan de film.

Inmiddels is het echter stil rondom de film. Eurogamer vroeg aan gameontwikkelaar Josef Fares tijdens een previewevenement voor zijn nieuwste game, Split Fiction, naar de status van de verfilming, en hij liet weten dat hij ook niet zeker is van de toekomst van het project.

"Hollywood; er is zoveel bullshit", zo stelde hij. "Ik denk dat negentig procent van de meetings bullshit zijn, en gedurende tien procent van de meetings gebeurt er daadwerkelijk iets. Er wordt veel gepraat, maar niet veel woorden in daden omgezet. Ik weet niet wat de status is. Hopelijk loopt het ergens op uit, maar ik heb geen hoge verwachtingen. Er wordt veel gepraat, maar je hebt de mensen nodig die dingen gedaan krijgen."

Fares werd ook gevraagd naar zijn mening over het gebruik van artificiële intelligentie bij gameontwikkeling. Tegen VGC: "We moeten ons er op aanpassen. Als het onderdeel uitmaakt van de industrie moeten we kijken hoe we het implementeren om er betere games mee te maken. Ik begrijp dat sommigen hun werk kunnen verliezen, maar dat geldt voor alle nieuwe technologie. Er zullen zowel slechte als goede dingen uit voort komen. Je kunt het niet negeren. Ik geloof dat AI uiteindelijk een grotere impact op de wereld zal hebben dan dat het internet heeft gehad."

Split Fiction

Fares' nieuwste game, Split Fiction, verschijnt op 6 maart voor pc (Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Tijdens de State of Play eerder deze week werd een nieuwe trailer van de game getoond, die hieronder nog eens bekeken kan worden.

Net als voorganger It Takes Two is Split Fiction een coöperatieve game: twee spelers besturen Mio en Zoe, twee schrijvers die worden ingehuurd om verhalen te creëren voor een technologie die deze verhalen kan simuleren. Het bedrijf dat ze inhuurt vangt de vrouwen echter in deze simulaties om hun ideeën te stelen.

Dankzij dit concept schakelen spelers in Split Fiction telkens tussen de twee verhalen van de hoofdpersonages. Een van de settings is futuristisch, terwijl het verhaal van het andere hoofdpersonage een fantasiesetting betreft. Natuurlijk moeten de personages - en dus de spelers - samenwerken om de verschillende uitdagingen te overkomen. Er zijn zwevende voertuigen, draken en spelers kunnen zich oprollen in magnetische ballen om puzzels vergelijkbaar met die uit Metroid Prime te klaren.

Net als It Takes Two wordt elk exemplaar van Split Fiction geleverd met een Friend's Pass. Dit zorgt er voor dat maar één speler de game hoeft te kopen en dat een andere speler die de game via co-op meespeelt dat niet hoeft te doen. Zo kunnen twee spelers er bijvoorbeeld voor kiezen om de kosten van de aankoop van het spel te delen. Daarbij is er cross-play aanwezig zodat mensen met elkaar kunnen spelen, ongeacht op welk platform ze gamen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Konami onthult platformer met octopus Darwin’s Paradox
Nieuws

Konami onthult platformer met octopus Darwin’s Paradox

Verschijnt in de loop van dit jaar voor consoles en pc

Konami heeft tijdens de State of Play eerder deze week de platformer Darwin’s Paradox aangekondigd.

In de game, die wordt ontwikkeld door het uit Frankrijk afkomstige ZeDrimeTim, besturen spelers een octopus die uit de oceaan wordt gehaald en in een gigantisch industrieel complex terechtkomt.

"Met zijn uitzonderlijke intelligentie en ongelooflijke eigenschappen - zwemmen, camouflage gebruiken en andere interessante skills - kan hij de meest uitdagende valstrikken en gevaren overkomen in deze boeiende platformer, adventure- en puzzelgame", zo luidt de officiële beschrijving.

Volgens Konami doet de game denken aan een animatiefilm dankzij een "rijke artistieke insteek en een kleurrijke wereld", en biedt het spel "de perfecte balans tussen platformsecties en puzzels die opgelost moeten worden". Naast spanning speelt ook humor een grote rol in de game.

Darwin's Paradox verschijnt in de loop van dit jaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, Nintendo Switch en Steam. Hieronder is de onthullingstrailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!