Planet Coaster- en F1 Manager-studio kondigt ontslagronde aan

Planet Coaster- en F1 Manager-studio kondigt ontslagronde aan

Om hoeveel ontslagen het gaat is op dit moment niet bekend

Ook bij Frontier Developments, de Britse studio achter games als Planet Coaster, Planet Zoo en F1 Manager, worden werknemers ontslagen.

Investeerders werden hier vanochtend van op de hoogte gesteld, zo meldt Games Industry. Men gaat het bedrijf organisatorisch keuren met als doel winstgevend te worden. De jaarlijkse kosten moeten omlaag, en als gevolg daarvan zullen mensen worden ontslagen.

Om hoeveel ontslagen het gaat is op moment van schrijven nog niet bekend. Daarnaast worden er tijdelijk geen nieuwe werknemers aangenomen. De reorganisatie zal tot begin 2024 duren.

Frontier laat weten dat de meeste games presteren volgens verwachtingen, al valt de verkoop van F1 Manager 2022 en het dit jaar verschenen vervolg tegen, met als resultaat ook een waardevermindering in aandelen.

Dit jaar vallen er wereldwijd opvallend veel ontslagen, ook binnen de game-industrie. Zo schijnen de contracten van minstens 25 Naughty Dog-werknemers vroeger dan verwacht opgeheven te zijn. Onlangs werd er bericht over ontslagen bij Team17 en het team achter Hearthstone. Ook ontslaat Epic Games ongeveer zestien procent van diens werknemers - rond de 830 werknemers. Eerder dit jaar kondigde CD Projekt Red aan zo'n tien procent van diens werknemers te ontslaan, en Microsoft liet rond de 10.000 werknemers gaan. Verder vinden er dit jaar ook ontslagrondes plaats bij bedrijven als UbisoftBiowareTelltale en Crystal Dynamics.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Vroeger wilde ik altijd in de game industrie werken aan gezien dat toch wel mijn passie is. Echter zijn er maar een hand vol bedrijven die het langer dan 15 jaar rekken. Zodra er een grote release uit is lees je telkens dat een procent of 30 het bedrijf moet verlaten. Ergens lijkt me dit ook logisch, want als je aan bijvoorbeeld 1 type game werkt, betekent dit niet dat je profiel geschikt is voor het volgende spel dat ze geen maken. Tenzij dat je weer een jaar of 3 moet wachten vooraleer ze je weer kunnen gebruiken. Gelukkig zit ik in de chemische sector al moet ik zeggen dat het daar tegenwoordig ook wel rommelt.

0

Aanbevolen voor jou