Ook specificaties van Nvidia's GTX 1630 lekken uit
Nieuws

Ook specificaties van Nvidia's GTX 1630 lekken uit

Amper een dag na de eerste geruchten over een 'nieuwe oude' Nvidia-gpu zouden ook de vermeende specificaties van de GTX 1630 gelekt zijn.

De informatie komt direct wederom van VideoCardz, zij het ook vandaag zonder bronvermelding. De hardware-site claimde eerder al dat de GeForce GTX 1630 op een TU117-gpu zou draaien, nu blijkt dat specifiek een volledig nieuwe TU117-150 te zijn. 

De TU117-150 is een verzwakte variant van de TU117-300, welke enkele uitvoeringen van de GTX 1650 aanvuurde. Het aantal CUDA-kernen wordt van 896 verlaagd tot 512, zij het met een verhoogde boost-klok van 1.800 MHz. Ook de geheugenbus is gehalveerd, van 128-bit naar 64-bit.

Wel zou het 4 GB-geheugen de nieuwere GDDR6-standaard betreffen, waardoor het videogeheugen sneller geklokt kan worden. Waar de originele GTX 1650 geheugenmodules op 8 Gbps leverde, zou deze vermeende GTX 1630 tot 12 Gbps op het geheugen klokken. Al met al valt de bandbreedte daarmee alsnog wat lager uit dan veel GTX 1650-modellen, op 96 GB/s.

Volgens VideoCardz trekt de nieuwe GTX 1630-kaart een TGP van 75 watt, net als het gros van de GTX 1650-uitvoeringen. Over I/O werd niet gesproken, al is de kans klein dat Nvidia een nieuwe budget-gpu voorziet van bijvoorbeeld de nieuwe PCIe 5.0-stroomconnector

©GMRimport

De berichtgeving vermeldt ook dat Nvidia de GTX 1630 op aanstaande 31 mei officieel uit de doeken wil doen, vermoedelijk met de productlancering niet kort daarna. Over een adviesprijs zou nog weinig bekend zijn, maar aannemelijk is dat deze lager uitvalt dan Nvidia's GTX 1650 — welke momenteel op 190 dollar geprijsd wordt.

Voorafgaand aan en gedurende Computex (Taipei, 24 tot 27 mei) heeft Nvidia keynotes ingepland; mogelijk wordt de nieuwe Turing-gpu daar al geteased.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gamebedrijven moeten in Europa in-game prijzen met echte bedragen weergeven
Nieuws

Gamebedrijven moeten in Europa in-game prijzen met echte bedragen weergeven

Nieuwe richtlijnen moeten er voor zorgen dat consumenten niet misleid worden

De Europese Commissie en het Consumer Protection Cooperation Network hebben nieuwe richtlijnen gedeeld voor gamebedrijven: zij moeten de prijs van in-game producten die aangeschaft kunnen worden, daadwerkelijk met echte bedragen weergeven.

Dit om consumenten te beschermen en mogelijke verwarring over de prijs van virtuele producten weg te nemen. In veel games is het mogelijk om bijvoorbeeld items te kopen met een verzonnen, virtuele valuta. Deze valuta moet in veel gevallen eerst met echt geld gekocht worden. Bij de items wordt vervolgens veelal alleen de prijs in de verzonnen valuta weergegeven.

In een document (via Tweakers) beschrijven de Europese Commissie en het CPCN nieuwe richtlijnen voor de hierboven geschetste situatie. In-game valuta aanbieden en daar virtuele items voor verkopen is nog steeds toegestaan, maar alleen als bij die producten ook een prijs in euro's wordt vermeld. Op die manier bestaat er bij consumenten geen twijfel meer over hoe duur een product echt is en worden zij dus ook niet meer misleid.

het moet voor consumenten ook mogelijk worden dat ze altijd een exacte hoeveelheid in-game valuta kunnen kopen. In veel games kunnen nu alleen bundels met een bepaalde hoeveelheid in-game valuta worden aangeschaft. Sommige ontwikkelaars prijzen in-game items op dusdanige wijze, dat die prijs net boven zo'n valutabundel valt, waardoor consumenten dus genoodzaakt zijn een duurdere valutabundel aan te schaffen.

Vorig jaar bekritiseerde de Europese consumentenorganisatie BEUC al het feit dat gamebedrijven spelers manipuleren om meer geld uit te geven in games. Zij dienden toen een klacht in bij de Europese Commissie. De klacht stelde dat bedrijven achter games zoals EA Sports FC, Fortnite, Clash of Clans en Minecraft consumenten - waaronder minderjarige spelers - manipuleren bij het besteden van geld in games. De aanleiding van bovenstaande nieuwe richtlijnen is echter het Zweedse bedrijf Star Stable Entertainment AB, dat met zijn game Star Stable Online beschuldigd wordt van het manipuleren van consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Komst van Persona 4-remake steeds waarschijnlijker
Nieuws

Komst van Persona 4-remake steeds waarschijnlijker

Een gevonden domeinnaam lijkt daar op te wijzen

Het lijkt er steeds meer op dat Atlus aan een remake van Persona 4 werkt. Nu is er een domeinnaam gevonden dat hier sterk naar hint.

YouTuber ScrambledFaz heeft de domeinnaam 'p4re.jp' gevonden die op 20 maart geregistreerd is. Hoewel dit niet per se bewijs is dat er een remake van Persona 4 in de maak is, verscheen er nog voor de aankondiging van Persona 3 Reload al een officiële domeinnaam genaamd 'p3re.jp'. Het lijkt dus wel om een aannemelijke indicatie te gaan.

Eerder dit jaar hintte zangeres Shihoko Hirata al mogelijk naar de komst van de remake. Ze plaatste op Instagram een bericht dat ze haar zangkunsten toepast tijdens "de opnames voor een nieuwe game". De foto die daarbij hoort lijkt MIT Studio te betreffen, waar ze ook soundtracks voor Persona 4, 5 en 3 Reload op heeft genomen. Meerdere fans plaatsten als reactie op de Instagram-post gifs van Persona 4, die Hirata vervolgens een like gaf.

Atlus heeft vooralsnog geen remake van Persona 4 aangekondigd, maar vorig jaar kwam wel een remake van Persona 3 uit. Het is dus zeker mogelijk dat het bedrijf ook het vierde deel in de reeks van een remake wil voorzien. Persona 4 ontving eerder al een verbeterde versie in de vorm van Persona 4 Golden.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!