Nvidia brengt DLSS naar Unreal Engine 5, Unity en Linux
Gamer.nl
Nieuws

Nvidia brengt DLSS naar Unreal Engine 5, Unity en Linux

Nvidia's Deep Learning Super Sampling (DLSS) technologie komt naar nog meer games en platformen. Per href="https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/june-2021-rtx-dlss-game-update/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">blogpost</a> kondigde de groene videokaartgigant uitbreidingen naar Unreal Engine 5, Unity 2021.2 en Linux-besturingssystemen, alsmede een handvol nieuwe spellen.

DLSS moet vooral breder ondersteund kunnen worden. De implementatie in Epic Games' nieuwe Unreal Engine 5 is vanaf heden al realiteit, met binnenkort ook Unity 2021.2 in het verschiet. Via Valve's Proton-software wil Nvidia de upscaletechnologie vanaf morgen ook naar Linux-systemen brengen. Dat betreft aanvankelijk alleen de Vulkan API, maar DLSS zal later ook daar DirectX 12 aandoen.

Momenteel werkt de DLSS-resolutievergroting in 55 verschillende pc-games, met binnenkort nog drie nieuwe toevoegingen. Onder meer Doom Eternal, Lego Builder's Journey en Rust ondersteunen binnen de komende twee weken ook DLSS. Onder meer Red Dead Redemption 2 en het aanstormende The Ascent zullen DLS22 binnenkort ook meenemen. 

Watch on YouTube

Recentelijk werd ook Rainbow Six Siege al voorzien van DLSS-ondersteuning, wat later het eerste geval van DLSS 2.2 leek te zijn. De upscaling beperkt zich wel tot Vulkan-versie van de populaire shooter, maar toont al snel prestatiebonussen à 50 procent op 4k-resoluties. De 2.2-editie kan niet alleen opschalen tot 8k, maar beschikt ook over slimmere en scherpere algoritmes, met minder hinderlijke artefacten. 

De heugelijke aankondigingen komen overigens niet uit het niets. Morgen lanceert concurrent AMD het eigen FidelityFX Super Resolution (FSR), evenals een slimme upscaling-techniek. Nvidia's resolutievergroting werkt enkel met selecte videokaarten uit de laatste twee generatie (Turing en Ampere), waar FSR in theorie op veel meer verschillende gpu's en apparaten zou kunnen werken.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Rusland wil beslag op activa van World of Tanks-studio's leggen
Gamer.nl
Nieuws

Rusland wil beslag op activa van World of Tanks-studio's leggen

Topmannen zouden 'extreme activiteiten' steunen

De Russische overheid probeert beslag te leggen op de activa van World of Tanks-ontwikkelaars Wargaming en Lesta Games.

Russische staatsmedia claimen dat topmannen achter de studio's van extreme activiteiten gerelateerd aan hun ondersteuning van Oekraïne worden beschuldigd (via Eurogamer), en dat de Russische overheid daarom controle over de studio's wil krijgen.

Als gevolg van de Russische invasie van Oekraïne werd de ontwikkeling van World of Tanks en de diverse spin-offs in 2022 onder een andere studio ondergebracht. Wargaming vertrok uit Rusland en Wit-Rusland, terwijl de kantoren in Moskou, Minsk en Sint-Petersburg onder de naam Lesta Games doorgingen. Daardoor bestaan er nu in feite twee bedrijven achter de World of Tanks-franchise en twee versies van de game.

Rusland wil nu zowel de aandelen van Lesta-eigenaar Malik Khatazhaev als Wargaming-eigenaar Viktor Kisly overnemen. Dit omdat Wargaming Oekraïne zou steunen. Beide heren zouden volgens Rusland onderdeel uitmaken van "een associatie die extreme activiteiten uitvoert". Ook een in-game campagne in World of Tanks waarbij er geld voor ambulances in Oekraïne werd opgehaald zou als voorbeeld worden genoemd.

Lesta Games laat op zijn beurt weten niets tegen de wet te hebben gedaan of informatie te verbergen, en zich dan ook geen zorgen te maken over de situatie. Wargaming benadrukt niet meer actief te zijn in Rusland en Wit-Rusland.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Systeemeisen van Elden Ring Nightreign bekendgemaakt
Gamer.nl
Nieuws

Systeemeisen van Elden Ring Nightreign bekendgemaakt

Game komt op 30 mei uit

Fromsoftware heeft de systeemeisen van de pc-versie van Elden Ring Nightreign naar buiten gecommuniceerd.

De minimale systeemeisen luiden als volgt:

  • OS: Windows 10

  • Processor: Intel Core 15-10600 of AMD Ryzen 5 5500

  • Geheugen: 12GB RAM

  • Graphics: Nvidia GeForce GTX 1060 3 GB of AMD Radeon RX 580 4 GB

  • Opslagruimte: 30GB

  • DirectX: DirectX 12

  • Geluidskaart compatibel met Windows

En dit zijn de aanbevolen systeemeisen van de game:

  • OS: Windows 11

  • Processor: Intel Core 15-11500 of AMD Ryzen 5 5600

  • Geheugen: 16GB RAM

  • Graphics: Nvidia GeForce GTX 1070 8 GB of AMD Radeon RX Vega 56 8 GB

  • Opslagruime: 30GB

  • DirectX: DirectX 12

  • Geluidskaart compatibel met Windows

In Elden Ring Nightreign kunnen spelers met z’n drieën op avontuur gaan – of desgewenst alleen – en verkent men Limveld, een verdraaide versie van Limgrave. In dit nieuwe en tegelijk herkenbare gebied moet men drie in-game dagen zien te overleven tussen de vele vijanden en gevaarlijke bazen, waarna men de Nightlord mag proberen te verslaan en krachtige items ontvangt die bij de volgende sessie helpen.

Elden Ring Nightreign is vanaf 30 mei verkrijgbaar op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. De basiseditie van het spel kost 39,99 euro.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!