Modding komt later deze maand in Cities: Skylines 2 beschikbaar

Modding komt later deze maand in Cities: Skylines 2 beschikbaar

Ook verschijnt het Beach Properties-pakket

Vanaf 25 maart krijgen Cities: Skylines 2-spelers de mogelijkheid om mods te gebruiken in de game.

Dat heeft Colossal Order aangekondigd. Het gaat in eerste instantie nog om een bèta van de modondersteuning. Spelers kunnen zelf custom maps creëren met de in-game editor. Daarnaast worden er Code Mods toegevoegd. Beiden worden gedeeld via het Paradox Mods-platform. Later in het jaar worden ook gereedschappen voor het creëren van eigen assets gedeeld.

Op dezelfde dag verschijnt ook het Beach Properties-pakket, waarin diverse assets zitten om gebouwen te plaatsen die normaliter aan het strand staan, alsmede vier nieuwe bomen. Het pakket gaat ongeveer 10 euro kosten en is tevens onderdeel van Expansion Pass: Waterfronts, dat weer onderdeel uitmaakte van de Ultimate Edition van de game. Tot slot verschijnt op 25 mei een nieuwe radiostation voor ongeveer 5 euro, genaamd Deluxe Relax Station.

Ontwikkelaar Colossal Order waarschuwde voor release al dat de prestaties van Cities: Skylines 2 niet op het gewenste niveau waren, en na release regende het dan ook klachten van spelers. Afgelopen november liet men al weten dat er pas downloadbare content voor de game wordt uitgebracht wanneer de hoofdgame genoeg verbeterd is - daar lijkt men nu dus te zijn aangekomen.

Lars Cornelis gaf een 8 aan het spel: "Om vooruit te gaan, moet je soms eerst een stapje achteruit doen. Colossal Order legt een fundament waar het weer jaren op voort kan bouwen, maar heeft op dit moment nog zijn eigen voorganger als voornaamste concurrent."

Watch on YouTube
Cities: Skylines 2

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Jammer dat jullie dit spel een 8 gaven. Duidelijk veel te hoog voor dit spel dat voor geen meter draait.. Is er inmiddels al meer bekend over de PS5 versie?

0
test

Eerste deel draait ook bagger, zeker ten tijde van release.

0

Maar dat praat toch niet goed dat Gamer.nl een 8 geeft voor een spel dat niet af is?

0
test

Het spel is af... draait ook redelijk op high-end PCs, tot een bepaalde limiet van populatie. Net als het vorige deel toendertijd... mocht je dat niet geloven, gebruik google: "cities skylines 1 performance at launch" Als city simulatie game is het ook absoluut next-gen met mogelijkheden die er zijn, dus kun je er zeker een hoog cijfer voor geven. Dat jij zoveel hamert op cijfers is alleen een jouw probleem, focus jezelf liever op inhoud. Technische problemen worden na verloop van tijd opgelost, maar problemen in ontwerp worden dat vrijwel nooit. Al is Paradox Interactive in dat laatste redelijk 'betrouwbaar', als je het zo kunt noemen...

0

Aanbevolen voor jou