Ghost of Tsushima is eerste pc-game met Trophy's

Ghost of Tsushima is eerste pc-game met Trophy's

De pc-versie verschijnt op 16 mei, net als een nieuwe PlayStation-overlay voor op pc

Ghost of Tsushima is de eerste PlayStation-game die Trophy-ondersteuning krijgt op pc.

Dat heeft Julian Huijbregts van Nixxes, de studio verantwoordelijk voor de pc-overzetting van de PlayStation-game, gemeld op PlayStation Blog - waar ook de systeemeisen van de game werden gedeeld. Wanneer men op pc met een PSN-account inlogt, kan men Trophy's vrijspelen bij het behalen van bepaalde doelen.

Het is daarbij niet duidelijk of het om dezelfde Trophy's gaat als de PlayStation-versie van de game, of dat er een aparte lijst wordt aangemaakt. PS5-versies van PS4-games hebben bijvoorbeeld wel een aparte Trophy-lijst. Daarnaast worden ook achievements op Steam en Epic Games Store ondersteund.

De pc-versie van Ghost of Tsushima: Director's Cut komt op 16 mei uit. Op die dag verschijnt er een nieuwe 'overlay' voor pc-gamers die PlayStation-games spelen, met daarin de vriendenlijst, Trophy's, settings en het PSN-profiel. Dit komt op Windows-pc's beschikbaar via een in-game menu of door op Shift en F1 te drukken op het toetsenbord.

Er zijn al eerder PlayStation-games op pc uitgekomen - zoals The Last of Us: Part 1, God of War, Days Gone, Spider-Man Remastered en de Horizon-games - maar het is voor het eerst dat er ook daadwerkelijk Trophy's vrijgespeeld kunnen worden met een pc-versie van een PlayStation-game.

De pc-versie van Ghost of Tsushima bevat naast de basisgame de Iki Island-verhaaluitbreiding en de Legends-multiplayermodus. Laatstgenoemde krijgt cross-play met de PlayStation-versie. Verder kunnen pc-spelers ontgrendelde framerates, diverse grafische settings, aanpasbare muis- en toetsenbordinstellingen en ondersteuning voor ultrawide monitoren verwachten. De game ondersteunt zelfs een 48:9-resolutie voor drie monitoren. Ook Nvidia DLSS 3 en AMD FSR 3 kunnen worden ingezet voor het genereren van frames of het upscalen van de resolutie. Diverse controllers, waaronder de PlayStation DualSense, worden ondersteund.

Ghost of Tsushima verscheen in 2020 op PlayStation 4 en in 2021 op PlayStation 5 en laat spelers als samoerai Jin de Tsushima-eilanden van Japan bevrijden van een Mongoolse invasie. Het spel wordt geprezen om zijn interessante open wereld, kleurrijke graphics en odes aan de samoeraifilms. Het is waarschijnlijk dat Sucker Punch aan een vervolg op de game werkt. Daarnaast komt er een verfilming.

De PS5-versie van de Director's Cut ontving een 8 van Lars Cornelis: "Ghost of Tsushima Director’s Cut weet nergens echt te verrassen, maar voegt wel weer pakweg tien uur naadloos toe aan de toch al zo sterke hoofdgame. Iki Island pakt het beste uit het origineel en doet overal nét een schepje bovenop. Sony’s rommelige cross-gen-beleid is met deze heruitgave wel weer schrijnend zichtbaar."

PlayStation
Playstation 5

Playstation 5 kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

"De game ondersteunt zelfs een 48:9-resolutie voor drie monitoren" Wie wil dit in hemelsnaam? Sorry hoor, maar ik zie het nut niet van zo'n belachelijk brede resolutie voor een videogame. Voor zo'n '4D' film in een speciale bioscoop of zo snap ik het wel, maar voor thuis? Doet me denken aan de Lawrence of Arabia grap uit Family Guy.

0

Ditzelfde zei men nog niet zo heel lang geleden over ultrawide schermen. Maar toen Elden Ring het niet ondersteunde stond het internet er vol mee. Onderschat niet wat andere mensen willen. Dat jij het niet gebruikt, of je voor kan stellen zegt niet dat iemand anders dit niet wil.

1

Aanbevolen voor jou