Bethesda reageert via Steam op negatieve gebruikersreviews van Starfield

'Je kunt vliegen, je kunt schieten, je kunt mijnen, je kunt looten!'

Werknemers van Starfield reageren op Steam op diverse negatieve gebruikersreviews van Starfield.

De game, die op dit moment met twintig procent korting gekocht kan worden via Steam, heeft op dat platform de term 'verdeeld' als beoordelingsgemiddelde. 69 procent van de meer dan 80.000 recensies is positief, en de rest dus niet.

Bethesda Customer Service heeft daarop besloten in de pen te kruipen en op sommige recensies te reageren. Zo claimt een speler dat de game een "generiek" verhaal heeft en dat de gameplay "saai" is. Bethesda reageert daar als volgt op: "Je kunt vliegen, je kunt schieten, je kunt mijnen, je kunt looten! Starfield is een rpg met honderden uren aan missies om te klaren en personages om te ontmoeten. Veel missies hangen ook af van de skills en beslissingen van je personage, en veranderen de uitkomst van je speelsessie enorm." Men wordt dan ook aangeraden de game nog eens te spelen, maar met een ander personage. "Het zal voelen alsof je een compleet ander spel speelt."

Een andere speler noemt de planeten van Starfield leeg. Bethesda's antwoord: "De intentie van het verkennen in Starfield is het gevoel van minuscuul zijn overbrengen naar spelers om ze te overweldigen. Je kunt blijven verkennen en planeten vinden met de materialen die je nodig hebt of verborgen basissen om te onderzoeken." In een andere reactie verdedigt het bedrijf de laadschermen in de game.

Hoewel het niet ongekend is, komt het niet vaak voor dat een studio daadwerkelijk op negatieve recensies op Steam reageert. Bethesda Customer Support heeft echter al eerder opmerkelijke interacties met spelers gehad - zo werden verbannen Fallout 76-spelers voorheen opgedragen een opstel te schrijven om weer toegelaten te worden tot de game.

Starfield is nu verkrijgbaar via pc, Xbox Series X en S en Game Pass. Lars Cornelis gaf een 9 aan het spel: "'Skyrim in space' doet Starfield tekort, maar is tegelijkertijd de perfecte omschrijving van dit totaalpakket. Starfield is zo groot, divers en gedetailleerd dat het moeilijk is jezelf niet in deze wereld te verliezen. Niet alles is perfect, maar de minpunten worden volledig overvleugeld door de pluspunten. Kortom, een typische Bethesda-game. Maar dan in de ruimte."

View post on X
Starfield

Starfield kopen?

Kopen voor Xbox

""

Het spel werd zelfs even vergeleken met de maanlanding... Toch jammer. Was erg hyped, maar ben er toch weer in getrapt. Twee keer opnieuw begonnen maar na 10 uur verveel ik me alweer dood.

0

ai ai ai. weet je ik vind reageren als ontwikkelaar altijd zo goedkoop. Alsof de mening van iemand gewoon wel nep moet zijn. het kan gewoon niet dat iemand deze game niet uitdagend en afwisselend genoeg vind omdat je kunt vliegen, rennen, springen. Rijden en weet ik wat. Alsof alles kunnen ineens niet betekend dat elke keer dat je 1 van deze doet het wel hetzelfde voelt. Daarom vind ik het heel goedkoop als een ontwikkelaar of uitgever zelf gaat terug reageren met argumenten. Voelt heel wanhopig, en zelfs als het grootste deel van de spelers het met de ontwikkelaar eens is voelt het nog wanhopig aan. ik oordeel overigens niet over starfield. Puur over het reageren op reacties. De game nog niet geprobeerd. Ik heb tot nu toe namelijk nog geen enkele Bethesda game leuk genoeg gevonden dus ik wordt tegengehouden door een voorgevoel.

1

Ik zit er een uur of 40/50 in en ik kan me echt niet eens een klein beetje vinden in de kritiek. Dit is een hele diverse game.

-1

ja we hebben hem gevonden boys, de bethesda medewerker

3

Het is algemeen bekend dat Starfield veel last heeft gehad van reviewbombing, treurig dat mensen zo'n hoge bloeddruk krijgen van een game die ze niet gespeeld hebben of gaan spelen.

-1

Dan moet je deze ook niet kopen. Het voelt alsof we nog steeds in xbox 360 tijdperk zitten.

1

Als je geen enkele Bethesda game leuk hebt gevonden dan hoef je Starfield ook niet te spelen. Ik heb echt genoten van de game, maar dit soort games je ding niet is dan houdt het gewoon op. Er zijn genoeg die beter op jouw voorkeuren aansluiten. @Hieronder: het blijft natuurlijk een smaakding, maar qua gameplay en opzet van de games zijn ze in veel opzichte dezelfde games. Ik ging er vanuit dat het genre en gameplay hem gewoon niet aanspreekt van Bethesda games in het algemeen. Als de andere Bethesda games al niets voor hem zijn dan Starfield ook niet. Ik vind Starfield echt geweldig, zoveel mooie verhalen en sidequests in de game, echt van genoten Ik vond Fallout 4 in die zin juist weer minder, Fallout 76 niet eens aangeraakt, maar verder vrijwel allemaal gespeeld en van genoten.