AMD teaset FSR 2.0 in Deathloop; verschijnt volgend kwartaal
Zoals href="https://gamer.nl/artikelen/hardware/amd-doet-toch-fsr-20-uit-de-doeken-rond-gdc-2022/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">voorheen voorspeld</a> deed AMD vandaag FidelityFX Super Resolution 2.0 uit de doeken, met voorbeelden van de nieuwe upscalingtechnologie in Deathloop.
In de vandaag vrijgegeven
wordt FidelityFX Super Resolution 2.0 getoond in Deathloop, compleet met inleiding van Arkane's eigen render-programmeur. Daarbij wordt de nieuwe upscalingtechnologie (in 'Quality' en 'Performance' modi) kort gedemonstreerd met raytracing aan, tegenover native 4k en de vorige generatie upscaling van AMD.
AMD laat middels de videodemonstratie ook weten dat de tweede versie van FidelityFX Super Resolution (FSR) ergens in het tweede kwartaal van dit jaar dient te verschijnen.
Met FSR 2.0 stapt AMD van spatial upscaling over op een temporaal alternatief. De resolutie wordt algoritmisch vergroot met informatie van recente frames, zoals bijvoorbeeld concurrent Nvidia dat ook doet met de DLSS-technologie.
Net als het geval was bij de eerste versie van FSR, is AMD's nieuwe upscalingtechnologie niet gebonden aan specifieke hardware. Naar al het schijnt kan de upscaling ook ingeschakeld worden op (oudere) Nvidia-kaarten of toekomstige Intel Arc-gpu's. Daarnaast blijft de nieuwe code onderdeel van het GPUOpen-initiatief, wat betekent dat FSR 2.0 wederom open-source beschikbaar gesteld wordt.
AMD vertelt ongetwijfeld meer over FidelityFX Super Resolution 2.0 op een aanstaande GDC 2022-presentatie, die op de planning staat voor 23 maart.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
demieg81 17 maart 2022 - 16:30
Ik zie nagenoeg geen verschil. Als ze de framerate er ook niet bij vermelden, snap ik helemaal niet waarom ze de beelden naast elkaar zetten...
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord