Waarom de Cooler Master SK622 het perfecte toetsenbord voor shooters is
Nieuws

Waarom de Cooler Master SK622 het perfecte toetsenbord voor shooters is

Het aanbod van mechanische toetsenborden is de afgelopen jaren geëxplodeerd, waardoor het lastig kan zijn om door de bomen het bos nog te zien. Voor shooters is de keuze gelukkig makkelijk gemaakt: daar zijn 60%-toetsenborden zondermeer regerend kampioen. De Cooler Master SK622 gaat hierin nog een stapje verder door de 60%-layout te combineren met low-profile schakelaars, om zo het ultieme shooter-toetsenbord te vormen.

Dit artikel is een partnerbijdrage van Cooler Master. Wat dat precies betekent, is na te lezen op onze partnercontent-pagina.

Cooler Master SK622 Specificaties

Mechanische switch: Cherry MX Red

Materiaal: Aluminium, Plastic

Gewicht: 446 gram

Breedte: 103 mm

Hoogte: 30.3 mm

Diepte: 293 mm

Draadloze verbinding: Bluetooth

Kabellengte: 1,8 meter

Toetsverlichting: RGB 

Prijs: €129,95

Het belangrijkste voordeel van de 60%-layout is dat de SK622 veel minder ruimte inneemt op je bureau dan een volledig toetsenbord, met als logisch gevolg dat je meer ruimte hebt om de muis te manoeuvreren. Het feit dat je de muis verder kan bewegen voordat je hem op moet tillen en terug moet zetten is voor iedereen fijn, maar met name voor gamers die een lage sensitivity hanteren is dit een uitkomst om makkelijker flickshots te raken of langer je doelwit te tracken.

De tweede reden dat de SK622 het ultieme toetsenbord is voor shooters zijn de low-profile TTC-schakelaars. Deze schakelaars hebben een activatiepunt van 1,2mm en raken na 3,2mm de onderkant van de schakelaar. Dit maakt ze 40% sneller dan reguliere schakelaars, die doorgaans een activatiepunt van 2mm hebben. Omdat het activatiepunt lager ligt wordt je toetsaanslag sneller geregistreerd, met alle voordelen van dien.

Een bijkomend voordeel van deze low-profile schakelaars is de lagere hoogte van de SK622 vergeleken met normale toetsenborden. Dit zorgt in combinatie met de ergonomische keycaps voor een strak uiterlijk en een zeer comfortabel toetsenbord. De schakelaars van de SK622 zijn Cherry MX-compatible, waardoor je de meegeleverde keycaps kan vervangen voor een eigen set. Ook qua type aanslag is de SK622 van alle markten thuis: dit toetsenbord is namelijk verkrijgbaar met Red, Blue of Brown schakelaars.

©GMRimport

Gamen én werken

De compacte 60%-layout maakt de SK622 zeer geschikt om mee te nemen naar je werk of studie, of zelfs voor wat tikwerk in de trein. Dit toetsenbord is namelijk niet alleen bekabeld te gebruiken via zijn USB C-verbinding, maar kan ook via Bluetooth verbinding maken met drie apparaten. Hierdoor kan je snel wisselen tussen een laptop, desktop of een mobiel apparaat. De Bluetoothverbinding werkt namelijk met MacOS, iOS, Android en Windows 8 of hoger, waardoor je zelfs op je telefoon een stukje kan tikken – mocht het ooit zover komen.

Tijdens het bekabeld gebruik van de SK622 kan je rekenen op N-key rollover, waardoor je zoveel toetsen in kan drukken als je wil zonder dat er een gemist wordt. Over Bluetooth krijg je 6-key rollover, meer dan genoeg voor zelfs de snelste typisten. De SK622 maakt gebruik van Bluetooth 4.0, wat zorgt voor minimale input lag en zeer laag stroomverbruik.

©GMRimport

Dat lage stroomverbruik zorgt ervoor dat je zonder problemen meerdere dagen kan werken op de interne 4000mAH-accu. De meegeleverde suède draagzak en het geringe gewicht van 446gr zonder kabel maakt de SK622 ook daadwerkelijk geschikt om meerdere dagen mee te nemen zonder dat hij krasjes oploopt of je rugzak nodeloos verzwaart.

De topplaat van geborsteld aluminium van de SK622 zorgt bovendien voor een stevig gevoel en vrijwel geen buiging, zelfs als je furieus aan het typen bent. Voor gamers die hun toetsenbord liever op een hoek hebben is de SK622 voorzien van stevige pootjes die het toetsenbord ongeveer zes graden optillen, wat verder bijdraagt aan de uitstekende ergonomie van dit toetsenbord.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!