Razer ontwerpt schoonmaakrobot om plastic uit de zee te vissen
Nieuws

Razer ontwerpt schoonmaakrobot om plastic uit de zee te vissen

Gamingmerk Razer heeft een samenwerking met de milieubewuste start-up Clearbot aangekondigd. De bedrijven bundelen krachten om “een vloot” aan schoonmaakrobots de zee op te helpen, alwaar ze autonoom troep op moeten ruimen.

De geautomatiseerde boot is een concept van Clearbot, waar Razer aan bijdraagt. Naast financiële steun hielpen de technici van Razer ook bij het ontwerp van de daadwerkelijke robot. Ten opzichte van Clearbots eerste model lijkt de Razer-editie niet alleen groter, maar ook iets chiquer gestileerd. 

Volgens Clearbot raapt het apparaat per ‘cyclus’ zelfstandig 250 kilogram aan plastic op. Met behulp van boordcamera's, AI en machine learning dienen de boten geheel zelfstandig hun werk te kunnen doen. Ondertussen verzamelen de bootjes ook massadata over de vervuiling die ze gezamenlijk opruimen.

Watch on YouTube

Naast een oplichtend groen logo (klaarblijkelijk géén rgb), doen ook de strakke zwarte lijnen denken aan verscheidene Razer-producten. Als fabrikant van gameapparatuur is Razer niet vies van slimme ontwerpen en schaalbare massaproductie, waar hoopvolle start-ups als Clearbot baat bij kunnen hebben.

Vooralsnog blijft het wel bij de belofte van de samenwerking, ter viering van Wereldoceanendag. Wanneer en waar een eerste vloot aan Clearbots uit zou kunnen varen, is nog niet bekend.

De samenwerking met Clearbot is onderdeel van een langer lopend klimaatinitiatief van Razer. Vorig jaar verkocht Razer bijvoorbeeld nekkussens en knuffels van de zogenaamde “Sneki Snek”-mascotte, waarbij Razer voor elke verkoop het behoud van tien bomen financierde. De opbrengst was goed voor ruim 300.000 behouden bomen, in samenwerking met Conservation International. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Atomfall-video toont wat spelers te wachten staat
Nieuws

Atomfall-video toont wat spelers te wachten staat

Game verschijnt op 27 maart voor Xbox- en PlayStation-consoles, pc en Game Pass

In een meer dan zeven minuten durende video van Atomfall wordt het concept en de gameplay van de game uit de doeken gedaan.

Atomfall speelt zich vijf jaar na een nuclaire ramp in Noord-Engeland af. Hoewel het om een fictioneel verhaal gaat, is de game geïnspireerd door een echte nucleaire ramp die in 1957 in Noord-Engeland voorkwam. Toen brak er brand uit in een plutoniumfabriek. In de game zijn de gevolgen logischerwijs nog erger, en wordt er vijf jaar na een nucleaire ramp gekeken hoe de wereld er aan toe is.

De survival-actiegame richt zich op singleplayergameplay. Spelers verkennen een post-nucleaire omgeving en moeten craften, handelen en materialen zoeken terwijl ze vechten om te overleven. De wereld is namelijk gevuld met gemuteerde wezens, cults en gevaarlijke facties.

Atomfall komt op 27 maart naar PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Ook komt de game op release op Game Pass te staan. De game wordt ontwikkeld door de Britse studio Rebellion, bekend van de Sniper Elite-serie.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hyper Light Breaker-trailer toont speelbare personages en bazen
Nieuws

Hyper Light Breaker-trailer toont speelbare personages en bazen

Game verschijnt aanstaande dinsdag via Steam Early Access

Er is een nieuwe trailer van Hyper Light Breaker uitgebracht waarin verschillende Breakers - speelbare personages - en Crowns - oftewel bazen - worden getoond.

De Early Access-versie van Hyper Light Breaker werd vorig jaar uitgesteld naar begin dit jaar. Op 14 januari is het zover; dan verschijnt de game op Steam. Er komt ook een Hyper Light Breaker Bundle beschikbaar van 14 tot en met 28 januari waarbij het origineel, Hyper Light Drifter, gratis wordt weggegeven.

Hyper Light Breaker werd al in 2022 aangekondigd. Het vervolg op Hyper Light Drifter speelt zich af in een nieuwe wereld genaamd Overgrowth, maar het grootste verschil ten opzichte van de eerste game is dat de 2D-gameplay wordt vervangen voor drie dimensies. Spelers moeten in de roguelite de Abyss King zien te verslaan. Ook krijgt de game een hubgebied genaamd The Settlement die spelers tussendoor kunnen bezoeken. Consoleversies voor de game zijn nog niet aangekondigd. Hyper Light Drifter kwam na de pc-release uiteindelijk wel naar consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!