Logitech G belooft meer klimaatneutrale randapparatuur
Gamer.nl
Nieuws

Logitech G belooft meer klimaatneutrale randapparatuur

Logitech heeft gisteren aangekondigd ook onder het Logitech G-vaandel vaker CO2-neutraal te werk te gaan.

Per blogpost vierde Logitech de internationale Dag van de Aarde en zette het bedrijf zich direct voor een verbetering van diens CO2-neutraliteit. Zo geeft het merk aan sinds vorig jaar vaker gerecyclet plastic te verwerken in randapparatuur, maar ook om voortaan transparanter om te gaan met de algehele uitstootkwestie.

Met ingang van gisteren zijn in totaal acht Logitech G-producten voorzien van een 'CO2-neutraal'-vaandel op hun respectievelijke dozen. De verpakking zelf wordt al langer vervaardigd van FSC-gekeurd karton, maar Logitech belooft een voortdurende verduurzaming in en rondom de producten. 

Rond 2025 verwacht het bedrijf op alle producten een eigen CO2-label te kunnen plakken. Vermoedelijk doelt Logitech daarmee ook op diens dochtermerken, zoals Astro Gaming en Blue. 

©GMRimport

Het verkleinen en verlichten van selecte gamingproducten schrijft Logitech ook op als verdere verduurzaming. De Logitech G Pro X Superlight is een lichter ontworpen muis, waarmee het bedrijf naar eigen zeggen 260 ton aan CO2 bespaard heeft. 

Door kleinere of lichtere producten te fabriceren — zoals 'tenkeyless' toetsenborden — wordt ook verpakkingsmateriaal bespaard. Afhankelijk van het soort product zijn verpakkingen tot 71 procent gekrompen — samen goed voor circa 1.760 ton aan vermeden CO2-uitstoot, aldus Logitechs eigen berekeningen.

Logitech stipt verder nog de Astro A10 Gen 2-headset en de Logitech G435-headset aan als duurzaamste producten. Het kunststof in de koptelefoons bestaat voor respectievelijk 19 en 22 procent uit "post-consument" gerecyclet plastic, met wederom een klimaatneutrale verpakking. In het geval van de A10-headset zijn ook oorschelpen en hoofdbanden makkelijker te vervangen, waardoor het product een langere levendsuur garandeert. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar

Er werd zelfs gameplay gestreamd

De alfatest van nieuwe Bungie-game Marathon was per ongeluk te vroeg speelbaar voor sommige mensen.

De eerder aangekondigde test voor de game gaat officieel vanavond om 19:00 uur Nederlandse tijd van start, maar sommige uitgenodigde Xbox-eigenaren kregen per ongeluk al eerder toegang. Iemand heeft zelfs kort een stream van de gameplay online geplaatst.

Bungie kwam echter relatief snel achter de fout en haalde te alfatest weer offline. Volgens community manager Cozmo is Bungie blij "dat mensen van hun eerste potjes genomen".

De sci-fi PVP extraction-shooter Marathon laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Spelers kunnen de game ook zonder een volledige squad spelen, al maakt dit het spel wel uitdagender.

Marathon komt op 23 september naar PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Op andere platforms buiten PlayStation is geen PlayStation Network-account vereist. Een prijs is nog niet bekend, al gaan er geruchten over 40 dollar. Wel is bevestigd dat het spel niet free-to-play, maar ook niet 'full priced', wordt. De game bevat op release drie maps en zes speelbare Runners.

In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. Inmiddels is Bungie al enkele jaren eigendom van PlayStation.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken
Gamer.nl
Nieuws

Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken

Hij hoopt dat kunstmatige intelligentie een ondersteunende rol krijgt en niet werknemers vervangt

Daniel Vávra, de regisseur van Kingdom Come: Deliverance 2, hoopt dat kunstmatige intelligentie er voor zorgt dat hij meer games kan ontwikkelen gedurende zijn carrière.

Aan The Game Business meldde de regisseur van beide Kingdom Come-spellen dat hij serieuze gezondheidsproblemen van de stress die bij gameontwikkeling komt kijken heeft gekregen, en dat hij het daarom echt wat rustiger aan moet doen.

"Het irriteert mij enorm dat het maken van games zoveel tijd kost, want ik heb meer ideeën dan dat ik tijd heb", aldus Vávra. "Er zijn een aantal projecten die ik graag op mij zou nemen. En ik zou mij er graag op voorbereiden zodat het niet zo chaotisch verloopt. Ik hoop dat de AI-revolutie hiermee gaat helpen - dat we in de toekomst niet vervangen worden door AI, maar dat het ons helpt zodat veel dingen makkelijker en sneller gedaan kunnen worden."

Vávra vervolgt: "Het zou geweldig zijn als dat gaat lukken. Ik heb een aantal grote ideeën die veel tijd en voorbereiding gaan kosten. (...) Het zijn projecten die wat mij betreft minstens zoveel potentie als Kingdom Come: Deliverance hebben."

Het gebruik van AI zorgt wereldwijd voor veel ophef, ook binnen de game-industrie. Sommige mensen verliezen hun baan door de implementatie van kunstmatige intelligentie. Acteurs binnen de game-industrie staken via vakbond SAG-AFTRA zelfs om het gebruik van AI. Tegelijkertijd maken steeds meet bedrijven gebruik ervan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!