"Soms werkte ik 100 tot 120 uur per week. Ik begon om half 10 en ging om half 3 's nachts weer naar huis. En het was niet ongewoon dat ik dan de volgende dag weer om 8.30 moest beginnen", aldus Watson. "Na vier weken veertien uur per dag werken, ook in het weekend, besefte ik dat ik ontslag moest nemen."
Watson stelt dat Gameloft zijn medewerkers vertelde dat zij vrij waren om ontslag te nemen als zij zich niet aan de contractueel vastgestelde uren wilden houden, ook al waren de omstandigheden binnen dit contract tegen de veiligheids- en gezondheidsregels. Verder zou de ontwikkelaar continu deadlines verzinnen om een aankomende 'crunch'-periode te verantwoorden. Crunchtime is de tijd waarin medewerkers van een studio een tandje bij moeten zetten om een game op tijd af te krijgen.
Mobiele games
Gameloft houdt zich als ontwikkelaar en uitgever voornamelijk bezig met het uitbrengen van games voor mobiele platforms. Deze games lijken veelal op populaire titels van andere uitgevers. Zo wordt N.O.V.A. aangemerkt als een Halo-kloon en vertoont Modern Combat veel overeenkomsten met de Call of Duty-serie. Gameloft heeft nog niet gereageerd op de uitspraken van Watson.