Cloud Imperium Games, de ontwikkelaar van Star Citizen, zou werknemers op dit moment verplichten zeven dagen per week te werken om deadlines voor de Citizencon-beurs op 19 oktober te halen.
Insider Gaming meldt een interne e-mail onder ogen te hebben gekregen waarin dit wordt gemeld dat werknemers de komende achttien dagen hun beste beentje voor moeten zetten om "er zeker van te zijn dat we wederom een geweldige ervaring voor onze fans neerzetten".
Patch 3.24.2 zou voor die tijd af moeten zijn, alsmede een demo van singleplayercampagne Squadron 42. "Dat betekent dat mensen die aan Citizencon moeten werken verplicht worden om de komende twee weekenden extra te werken."
Daarbij moeten alle werknemers op vrijdag 4 en 11 oktober (normaliter een thuiswerkdag bij het bedrijf), op zaterdag 5 en 12 oktober en op zondag 6 en 13 oktober op kantoor aanwezig zijn. Het bedrijf zou ontbijt en lunch voor de werknemers verzorgen, en werknemers zouden de extra werkdagen op een later moment kunnen inhalen met extra vrije tijd. Daarbij zouden mensen op 21 oktober, de maandag na Citizencon, een vrije dag krijgen.
Insider Gaming noemt deze verplichting "de meest recente in een reeks aan belachelijke vereisten richting de ontwikkelaars vanwege mismanagement, waardoor sommige werknemers het bedrijf hebben verlaten". Eerder bleek uit een interne e-mail al dat werknemers twaalf uur per dag moesten werken om deadlines voor Citizencon te behalen, waarbij de vrije uren die in ruil daarvoor worden uitgedeeld alleen ingewisseld zouden mogen worden wanneer Squadron 42 uitgekomen is. Cloud Imperium Games heeft niet publiekelijk gereageerd op het artikel.
Star Citizen wordt al jaren gecrowdfund en is nog altijd niet af, wat de makers de nodige kritiek oplevert. Veel mensen claimen dat het geheel - ondanks dat de multiplayermodus speelbaar is - als een zwendel aanvoelt, bijvoorbeeld omdat er al meer dan 700 miljoen dollar via de crowdfunding is opgehaald en vanwege peperdure bundels met in-game schepen.