Total War: Shogun 2-patch voegt DirectX 11-ondersteuning toe | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De DirectX 11-ondersteuning voegt enkele nieuwe opties toe waarmee de grafische instellingen hoger ingesteld kunnen worden en is het voortaan mogelijk om anti-aliasing aan te zetten. Wanneer deze opties aangezet worden zien oppervlaktes van gesteente er realistischer uit, kent het slagveld meer diepte en heeft het spel gepolijstere schaduweffecten. Daarnaast zijn er nog een groot aantal aanpa ingen en verbeteringen gedaan aan de game.

De vier maps, genaamd Aki, Flood Plains, Hida Mountain en Sanriku Ria, bieden verschillende omgevingen. Aki speelt in een heuvelachtig landschap omringd door een bergketen. In Flood Plains vindt het gevecht plaats op weidse vlaktes, terwijl in Sanriku Ria het slagveld gevuld is met bamboe. In Hida Mountain gaan troepen het gevecht met elkaar aan in een ijzige toendra.

Total War: Shogun 2

Total War: Shogun 2 is het vervolg op het in 2000 verschenen Shogun: Total War. Feodaal Japan werd ooit geregeerd door één overheid, maar is inmiddels opgesplitst in veel verschillende clans, met een voorliefde voor oorlogsvoering. De speler stapt in de schoenen van een Damyo, een leider van een clan, om zo Japan te verenigen onder de vlag van één clan.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou