Toekomstige Zelda-game kan Zelda als speelbaar personage bevatten

Toekomstige Zelda-game kan Zelda als speelbaar personage bevatten

'Als een bepaald soort gameplay daar baat bij heeft'

Het is mogelijk dat een toekomstige game in de The Legend of Zelda-reeks Zelda als een speelbaar personage heeft.

Dat meldt producent Eiji Aonuma in een interview met Vanity Fair. "We geven prioriteit aan het idee dat we voor de gameplay hebben. Als we merken dat een idee voor een bepaald soort gameplay baat heeft bij een speelbare rol voor Zelda, dan kunnen we die richting opgaan. Dat gezegd hebbende, weten we niet wat Zelda's volgende rol wordt, omdat we niet zeker zijn van wat de volgende gameplayervaring wordt."

Afgelopen vrijdag is Zelda: Tears of the Kingdom uitgekomen voor Nintendo Switch, een vervolg op Breath of the Wild. Aonuma maakt in een interview met Game Informer duidelijk dat deze games de blauwdruk vormen voor de reeks in de toekomst. "Met Ocarina of Time creëerden we een format voor de daaropvolgende games", zo vergelijkt hij. "Je kunt stellen dat (Breath of the Wild) een nieuw soort format heeft gecreëerd voor de serie om op voort te bouwen."

Ron Vorstermans deelde een 10 uit aan de vrijdag uitgekomen game: "The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom vindt het wiel niet opnieuw uit, maar maakt jou de uitvinder van het wiel. Deze zandbak om in aan te klooien gaat jarenlang nieuwe ontdekkingen opleveren. In Tears of the Kingdom ben je eigenlijk continu onder de indruk. Is het niet van de weergaloze spelwereld en puzzels, dan is het wel van je eigen inventiviteit."

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@Snoop213 Ik kan me voorstellen dat dit natuurlijk persoonlijk is. Een recensist is ook gewoon een persoon met een mening. Ik kon mij wel heel erg vinden in zijn review, nu ik het spel zelf speel. Maar ik zal even ingaan op jouw punten: - Ik word zelf heel blij van shrines als ik zie dat er zoveel shrines zijn die creativteit en daarmee 1001 oplossingsmogelijkheden ondersteunen. - Dit had ik in BotW ook inderdaad. Het is in dit deel wel iets beter, gelukkig, maar het blijft een beetje op een laag pitje. Wel is er veel meer world building door side quests en dat soort zaken, dat is wel weer vet - Het voelt voor mij, buiten wezelijke verhaalelementen die zich in de lucht afspelen, het vooral side content, waarin je wat extra zaken en uitdagingen kan vinden. Wel geinig om te zien hoe dit vooraf benadrukt is in trailers e.d. en dat de daadwerkelijke rol veel kleiner is dan gedacht in het spel zelf - Dit is ook iets persoonlijks denk ik. Het voelde voor mij gewoon gevaarlijk. De mechanieken die bedacht zijn om zaken zichtbaar te maken is ook vet. En echt alles is er heel erg sterk, dus ik denk dat ik hier persoonlijk later pas ga verkennen. - Ik merk hier zelf juist minder van dan in BotW. Ik hoor altijd wel mooie muziek, maar dat kan aan wellicht aan mij liggen - De wereld is vrij leeg, maar dat is toch wat ze willen schetsen? Een desolate, haast post-apocalyptische (post-oorlog) wereld, waarin settlements langzaam aan het groeien zijn. Dat gevoel geven wel goed weer. Als er om de 5 meter een dorpje is, voelt het ook niet meer zo avontuurlijk Voor zover games perfect kunnen zijn, vind ik deze game wel nagenoeg perfect, ik vergeet de tijd bij deze game en ik kan me niet meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst bij een game had. Ik wil niet je mening ondermijnen en ik snap jouw punten heel goed, ik denk echt dat het een kwestie van mening en perspectief is.

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@Snoop213 Maar die games worden ook bekeken vanuit een roze nostalgische bril. Slechte aspecten van die games accepteer je dan ook veel sneller. Oot heeft een leeg Hyrule Field, in Metroid Prime ben je de helft van de tijd aan het backtracken en Mario Galaxy 2 mist een hub, om waar wat dingetjes te noemen.

0
test

@Snoop213 - Mooi, zijn we het daarover eens! - Ik denk dat dit iets met nostalgische gevoelens is voor ons. Wij zijn natuurlijk opgegroeid met vrij lineaire Zeldas, bomvol verhaal en compactere (en daarmee meer bevolkte) werelden. - Weer net als het punt hierboven, nostalgie voor ons. Wel geinig: Als je kookt moet je eens naar het geneurie van Link luisteren, we zijn niet de enigen met nostalgie :P - Ja ik overdreef natuurlijk met mijn punt, maar ik past bij dit concept van een massieve open wereld waar gevaar loert om de zoveel meter. Dat hebben ze wel weer goed neergezet. Maar ik houd zelf heel erg van verhalende spellen, dus het gemis snap ik goed, maar dit is een ander type spel, I guess - OoT is mijn all-time favorite, dus daar kan ik niet tegen argumenteren. DKC2 is ook leuk, maar een hele andere type game. Metroid Prime spellen heb ik persoonlijk weer nooit leuk gevonden, zo zie je maar weer dat er verschil in smaak zit. Mario Galaxy 1&2 beiden met veel plezier gespeeld, maar ook weer hele andere type spellen en daar vond ik het op den duur te herhalend, wat weer een kwestie van smaak is. Gelukkig dat er maar zoveel verschillende spellen zijn (uitgebracht), kunnen we allemaal onze hobby uitoefenen met de spellen waar we de meeste lol aan beleven :)

0

Aanbevolen voor jou