Ryan werd gevraagd in hoeverre Sony wil inzetten op virtual reality bij de PlayStation 4, omdat consumenten naast de spelcomputer zelf ook een camera (PlayStation Eye) en PlayStation Move-controllers nodig hebben om gebruik te kunnen maken van Project Morpheus. Hierop liet Ryan weten dat Sony Project Morpheus als een R&D-project ziet waarvoor Sony zijn tijd neemt.
Ryan: "We nemen een hoop tijd, op shows als GamesCom of E3 en dingen die we intern doen, om te proberen te begrijpen wat iets een geweldige vr-ervaring maakt, want simpelweg een PlayStation 4-game pakken en die op een of andere manier porten, dat gaat niet werken."
Ryan vervolgt met hoe Project Morpheus voor zowel ontwikkelaars als consumenten nuttig moet worden gemaakt: " Aan de andere kant denken we ook aan hoe we de juiste propositie voor consumenten samenstellen en hoe het zinvol wordt voor ontwikkelaars en voor Sony. Het is een erg intere ant en intrigerend gebied voor ons, maar op dit moment is het enkel R&D en proberen we het antwoord te vinden op de vraag die jij zojuist gesteld hebt."
Het hele interview met Jim Ryan verschijnt verderop deze week op Gamer.nl. In het interview wordt naast Project Morpheus, onder meer gevraagd naar de huidige status van The Last Guardian en hoe Sony het huidige succes van de PlayStation 4 wil doortrekken nu het apparaat meer dan tien miljoen keer is verkocht.