Samsung lanceert eerste 4k-gamingmonitor op 240 hertz
Nieuws

Samsung lanceert eerste 4k-gamingmonitor op 240 hertz

Samsung zet deze week een nieuwe reeks Odyssey-monitoren op de markt, met de Neo G8 als nieuwe 4k-vlaggenschip op 240 hertz.

De nieuwe VA-monitoren werden rond CES 2022 al uit de doeken gedaan, maar zijn nu officieel en wereldwijd gelanceerd. De 32 inch grote Neo G8, het meest luxe model op de standaard 16:9-beeldverhouding, komt wederom met een 1000R-curve en 4k-resolutie, maar topt ditmaal af op maximaal 240 hertz en een "Quantum HDR 2000"-certificatie — gebaseerd op de 2000 nits piekhelderheid.

Het vernieuwde VA-paneel en Samsungs Quantum MiniLed-technologie komen samen om 95 procent van het DCI-P3 kleurengamma te dekken. De tinten op het scherm kunnen overigens ook weer naar achter geprojecteerd worden; de CoreSync-verlichting op de rug van de monitor kan een soort AmbiLight-esque lichtshow achter het scherm opwerpen.

Watch on YouTube

De Odyssey Neo G8 (G85NB) wordt tevens bijgestaan door meer Neo-modellen van eerdere Odyssey-monitoren. De nieuwe Odyssey Neo G7 (G75NB) is evenals een 32 inch grote en afgebogen 4k-monitor, maar biedt een maximale beeldverversing van 165 hertz. Zowel de Neo G8 als Neo G7 komen met FreeSync Premium Pro-vaandels, alsmede HDMI 2.1-connectoren en USB 3.0-througput.

Daarnaast staat ook een revisie van de oude Odyssey G4, het kleinere en vlakke scherm in de reeks. Samsungs nieuwe Odyssey Neo G4 (G40B) biedt een 1080p-resolutie op 27 of 25 inch, met een maximale beeldverversing van 240 hertz. De piekhelderheid reikt tot 400 nits, waarmee de schermen enkel een HDR10-certificaat mogen ontvangen. 

Ook wordt FreeSync Premium Pro op de Odyssey Neo G4 vervangen door simpelweg FreeSync Premium, al zijn Samsungs 1080p-schermen tevens compatibel met G-Sync. De kleinere schermen strippen, enigszins voorspelbaar, de HDMI 2.1-connectiviteit voor HDMI 2.0.

Alle nieuwe Odyssey-monitoren bieden een responstijd van 1 milliseconde (GtG) en komen met een soortgelijke bouw. De monitoren zijn verstelbaar in hoogte, kantelen over drie assen en komen met ondersteuning voor Vesa-beugels (100 x 100 millimeter). De kijkhoek zou voor alle vier verschillende modellen 178°/178° moeten bedragen.

De Odyssey Neo-monitoren dienen over het verloop van juni wereldwijd beschikbaar gesteld te worden. Op de officiële, Nederlandse webwinkel van Samsung zijn de monitoren vooralsnog niet te vinden; over prijzen is vooralsnog weinig bekend. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gran Turismo 7-update voegt drie nieuwe wagens toe
Nieuws

Gran Turismo 7-update voegt drie nieuwe wagens toe

Ook worden er nieuwe evenementen aan World Circuits toegevoegd

Vandaag verschijnt er een nieuwe gratis update voor Gran Turismo 7, waarmee onder andere drie nieuwe auto's aan de game worden toegevoegd.

Het gaat om de Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR GSR 2004, Toyota HiAce Van DX 2016 en Nissan GT-R (R35) Premium Edition T-Spec 2024.

De update voegt verder nieuwe evenementen aan World Circuits toe, zoals de Sunday Cup (Tokyo Expressway - Central Clockwise), Nissan GT-R Cup (Circuit de Sainte-Croix - A) en Evolution Meeting (Kyoto Driving Park - Yamagiwa+Miyabi Reverse / Autodromo Nazionale Monza / Colorado Springs - Lake).

Spelers kunnen ook een nieuw menu voor de Audi-collectie verwachten (voor mensen met een Collector-level van 42 of hoger), Sophy-ondersteuning voor Brands Hatch Grand Prix Circuit en Dragon Trail - Seaside en Chicago als een Curation in Scapes. Alle informatie en meer beelden zijn op de officiële Gran Turismo-website te vinden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eve's lichaam reageert realistischer door nieuwe Stellar Blade-update
Nieuws

Eve's lichaam reageert realistischer door nieuwe Stellar Blade-update

Ook zorgt de patch voor diverse verbeteringen en bugfixes

Update 1.007 is onlangs uitgekomen voor Stellar Blade. Met deze update reageren specifieke lichaamsdelen van hoofdpersonage Eve realistischer.

De update kwam vorige week al uit, maar er verschijnen nu vergelijkingsvideo's waarin de daadwerkelijke aanpassingen aan Eve's lichaam worden uitgelicht. In onderstaande vergelijkingsvideo valt te zien dat bijvoorbeeld de borsten van het personage realistischer worden samengedrukt wanneer Eve haar armen er tegenaan houdt.

De update zorgt er ook voor dat de zomerupdate van de game, waarmee onder andere bikini's voor Eve en een zomervakantiegebied aan de Great Desert Oasis werden toegevoegd, permanent is. Mensen kunnen deze feature nu in- en uitschakelen.

De update voegt ook een nieuw item genaamd de Ammo Package toe, waarmee spelers al hun ammunitie tegelijk kunnen aanvullen. Ook worden spelers nu gevraagd of ze een aankoop echt willen maken voordat het geld wordt betaald, en zijn er diverse bugs opgelost. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

Stellar Blade verscheen afgelopen april op PlayStation 5. De game speelt zich af in de nabije toekomst, waarbij de mensheid van de aarde wordt verbannen na het verliezen van een oorlog tegen de buitenaardse Naytiba. Om de aarde weer terug te winnen, kruipen spelers in de huid van Eve. Zij moet het tij keren voor de mensheid. De game draait vooral om de hectische gevechten, vol met aanvallen, verdedigingsmoves en vloeiende combo's.

Erik Nusselder gaf de game een 7: "Er is niet zo veel mis met Stellar Blade, maar er is ook niet zo veel geweldig. Het voorspelbare verhaal en de lege personages worden gecompenseerd door spannende en vloeiende gevechten. Hopelijk wordt in een eventueel vervolg onze fantasie wat meer geprikkeld."

Shift Up werkt ondertussen aan een eerder aangekondigde nieuwe IP genaamd Project Witches. Deze moet in 2027 of later uitkomen op pc, "console" en mobiel met cross-play. De game wordt blijkbaar vergeleken met spellen als Genshin Impact en Fate/Grand Order. Ook overweegt de ontwikkelaar een vervolg op Stellar Blade, alsmede een pc-versie.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Saber werkt aan triple-A actie-rpg gebaseerd op Avatar: The Last Airbender
Nieuws

Saber werkt aan triple-A actie-rpg gebaseerd op Avatar: The Last Airbender

Het moet 'de grootste game in de Avatar-franchise' worden

Saber Interactive is begonnen aan de ontwikkeling van een triple-A actie-rpg gesitueerd in het Avatar: The Last Airbender-universum.

Dat heeft het bedrijf aangekondigd, zo meldt IGN. Het moet volgens Saber "de grootste game in de Avatar-franchise" worden en een compleet nieuw verhaal vertellen dat zich duizenden jaren in het verleden afspeelt.

Spelers besturen een compleet nieuwe, nooit eerder vertoonde Avatar. Daarbij zal men een "levendige spelwereld kunnen verkennen, alle vier de elementen kunnen leren, deelnemen aan dynamische gevechten samen met metgezellen en de uitdagingen en keuzes ervaren die horen bij het behouden van de balans in de wereld".

Saber werkt naar eigen zeggen nauw samen met Avatar Studios, de divisie binnen Paramount die in 2021 is opgericht door de makers van de show, Michael DiMartino en Bryan Konietzko. Het spel moet naar pc en consoles komen, al is niet bekend welke consoles precies.

Saber Interactive boekte onlangs nog succes met Warhammer 40,000: Space Marine 2, en is ook bekend van spellen als Quake Champions, Snowrunner en World War Z. Er zijn al verschillende games gebaseerd op Avatar: The Last Airbender verschenen, met wisselende resultaten.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!