SAG-AFTRA gaat stemmen voor staking binnen game-industrie
Nieuws

SAG-AFTRA gaat stemmen voor staking binnen game-industrie

De staking binnen de film- en tv-industrie is al geruime tijd gaande

De huidige staking in de filmwereld lijkt zich ook naar de game-industrie te verplaatsen, aangezien SAG-AFTRA van plan is om te stemmen voor een staking binnen gamebedrijven.

Eerder dit jaar hebben zowel de Writer's Guild of America (WGA) en de Screen Actors Guild and American Federation of Television and Radio Artists (SAG-AFTRA) een staking ingezet binnen de Amerikaanse film- en televisie-industrie. Beide vakbonden en diens leden - zo'n beetje alle Amerikaanse acteurs en scriptschrijvers - staken vanwege oneerlijke lonen binnen de filmindustrie en een toename in het gebruik van AI, waardoor werkzekerheid in gevaar komt. De meeste grote bedrijven geven vooralsnog niet toe aan de eisen van de vakbonden, waardoor het schrijfwerk, productie en promotie van de meeste films en tv-programma's al geruime tijd stil ligt.

Deadline schrijft nu dat SAG-AFTRA tussen 5 en 25 september gaat stemmen om een soortgelijke staking binnen de game-industrie plaats te laten vinden. Dat zou betekenen dat alle acteurs die zijn aangesloten bij de vakbond hun acteerwerk in games naar zich neer gaan leggen tot de vakbond en verschillende gamebedrijven er uit zijn gekomen via onderhandelingen.

De volgende bedrijven zouden te maken kunnen krijgen met een staking:

  • Activision Productions Inc.,

  • Blindlight LLC,

  • Disney Character Voices Inc.,

  • Electronic Arts Productions Inc.,

  • Epic Games, Inc.,

  • Formosa Interactive LLC,

  • Insomniac Games Inc.,

  • Take 2 Productions Inc.,

  • VoiceWorks Productions Inc.,

  • WB Games Inc.

Volgens SAG-AFTRA-directeur Fran Drescher hebben bovenstaande bedrijven gefaald in het toegeven aan de wensen van de leden van de vakbond. Er zou sprake zijn van hebzucht en gebrek aan respect bij de bedrijven, en ook hier zorgt een toename in gebruik van artificiële intelligentie voor een vermindering in werkgelegenheid. Onder de eisen van SAG-AFTRA valt onder andere het gelijktrekken van lonen met inflatie en bescherming tegen het gebruik van AI.

Of de staking echt doorgaat, moet later deze maand blijken. Mocht dat het geval zijn, dan kan de staking net als in de film- en tv-industrie uitstel van gamereleases of vervanging van bepaalde stemacteurs teweegbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eve's lichaam reageert realistischer door nieuwe Stellar Blade-update
Nieuws

Eve's lichaam reageert realistischer door nieuwe Stellar Blade-update

Ook zorgt de patch voor diverse verbeteringen en bugfixes

Update 1.007 is onlangs uitgekomen voor Stellar Blade. Met deze update reageren specifieke lichaamsdelen van hoofdpersonage Eve realistischer.

De update kwam vorige week al uit, maar er verschijnen nu vergelijkingsvideo's waarin de daadwerkelijke aanpassingen aan Eve's lichaam worden uitgelicht. In onderstaande vergelijkingsvideo valt te zien dat bijvoorbeeld de borsten van het personage realistischer worden samengedrukt wanneer Eve haar armen er tegenaan houdt.

De update zorgt er ook voor dat de zomerupdate van de game, waarmee onder andere bikini's voor Eve en een zomervakantiegebied aan de Great Desert Oasis werden toegevoegd, permanent is. Mensen kunnen deze feature nu in- en uitschakelen.

De update voegt ook een nieuw item genaamd de Ammo Package toe, waarmee spelers al hun ammunitie tegelijk kunnen aanvullen. Ook worden spelers nu gevraagd of ze een aankoop echt willen maken voordat het geld wordt betaald, en zijn er diverse bugs opgelost. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

Stellar Blade verscheen afgelopen april op PlayStation 5. De game speelt zich af in de nabije toekomst, waarbij de mensheid van de aarde wordt verbannen na het verliezen van een oorlog tegen de buitenaardse Naytiba. Om de aarde weer terug te winnen, kruipen spelers in de huid van Eve. Zij moet het tij keren voor de mensheid. De game draait vooral om de hectische gevechten, vol met aanvallen, verdedigingsmoves en vloeiende combo's.

Erik Nusselder gaf de game een 7: "Er is niet zo veel mis met Stellar Blade, maar er is ook niet zo veel geweldig. Het voorspelbare verhaal en de lege personages worden gecompenseerd door spannende en vloeiende gevechten. Hopelijk wordt in een eventueel vervolg onze fantasie wat meer geprikkeld."

Shift Up werkt ondertussen aan een eerder aangekondigde nieuwe IP genaamd Project Witches. Deze moet in 2027 of later uitkomen op pc, "console" en mobiel met cross-play. De game wordt blijkbaar vergeleken met spellen als Genshin Impact en Fate/Grand Order. Ook overweegt de ontwikkelaar een vervolg op Stellar Blade, alsmede een pc-versie.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Saber werkt aan triple-A actie-rpg gebaseerd op Avatar: The Last Airbender
Nieuws

Saber werkt aan triple-A actie-rpg gebaseerd op Avatar: The Last Airbender

Het moet 'de grootste game in de Avatar-franchise' worden

Saber Interactive is begonnen aan de ontwikkeling van een triple-A actie-rpg gesitueerd in het Avatar: The Last Airbender-universum.

Dat heeft het bedrijf aangekondigd, zo meldt IGN. Het moet volgens Saber "de grootste game in de Avatar-franchise" worden en een compleet nieuw verhaal vertellen dat zich duizenden jaren in het verleden afspeelt.

Spelers besturen een compleet nieuwe, nooit eerder vertoonde Avatar. Daarbij zal men een "levendige spelwereld kunnen verkennen, alle vier de elementen kunnen leren, deelnemen aan dynamische gevechten samen met metgezellen en de uitdagingen en keuzes ervaren die horen bij het behouden van de balans in de wereld".

Saber werkt naar eigen zeggen nauw samen met Avatar Studios, de divisie binnen Paramount die in 2021 is opgericht door de makers van de show, Michael DiMartino en Bryan Konietzko. Het spel moet naar pc en consoles komen, al is niet bekend welke consoles precies.

Saber Interactive boekte onlangs nog succes met Warhammer 40,000: Space Marine 2, en is ook bekend van spellen als Quake Champions, Snowrunner en World War Z. Er zijn al verschillende games gebaseerd op Avatar: The Last Airbender verschenen, met wisselende resultaten.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Emotionele Stalker 2-documentaire van anderhalf uur nu te zien
Nieuws

Emotionele Stalker 2-documentaire van anderhalf uur nu te zien

Een game ontwikkelen terwijl je thuisland wordt aangevallen

GSC Game World heeft een documentaire van bijna anderhalf uur lang over de ontwikkeling van Stalker 2: Heart of Chornobyl gedeeld.

De documentaire, genaamd 'War Game: The Making of Stalker 2', kan op YouTube bekeken worden en draait voor een aanzienlijk deel om hoe de Oekraïense studio de ontwikkeling van de game combineerde met de situatie rondom de Russische invasie van het land.

GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Verder wordt er gekeken naar hoe de ontwikkeling van de game vervolgd werd in Praag, waar men "alles van begin af aan moest regelen" en zelfs nieuwe acteurs moest casten. GSC moest daar ook een nieuwe studio voor motion capturing en audio-opnames bouwen.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game verschijnt op 20 november voor Xbox Series X en S en pc. Ook verschijnt het spel meteen op release op Game Pass.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!