Need for Speed was lang zoekende, stellen de mensen van EA zelf. De razend populaire franchise stond ooit garant voor fijne, hapklare raceactie, maar dat veranderde met de jaren in wisselvalligheid – zowel qua opzet als kwaliteit. Om aan te duiden dat het nieuwe deel een nieuw begin moet inluiden, heet de editie van 2015 simpelweg Need for Speed. Klaar voor een compleet nieuwe start, dus?
De 35 mensen werkzaam bij Rockstar Vancouver krijgen de optie om naar Toronto te verhuizen, vierduizend kilometer verderop, of aan het werk te gaan bij een andere Rockstar-studio. De studio in Toronto wordt gesteund door de overheid van de Canadese staat Ontario, onder andere via aantrekkelijke belastingvoordelen.
"Het uitbreiden van Rockstar Toronto en het samenbrengen van ons Canadese talent onder een dak onderstreept onze toewijding om teams van wereldkla e op te bouwen die het soort grensverleggende entertainmentervaringen kunnen maken waar Rockstar Games om bekend staat", aldus Jennifer Kolbe, vicedirecteur van Publishing en Operations bij Rockstar.
"Wij geloven dat één Canadees team een sterke creatieve macht vormt voor onze toekomstige projecten. We zijn van plan om meer dan vijftig nieuwe banen toe te voegen aan ons samengevoegde Canadese team en zijn blij dat we deze strategische samenwerking kunnen aangaan met de overheid van Ontario."
Rockstar
Rockstar Vancouver was de leidende ontwikkelaar van Max Payne 3 en Bully (in Nederland ook bekend als Canis Canem Edit). De studio is gestart onder de naam Barking Dog Studios en maakte onder die naam onder andere Homeworld: Cataclysm. In 2002 werd de studio door Rockstar Games gekocht.
Rockstar Toronto heeft The Warriors gemaakt en heeft daarnaast vooral andere Rockstar studio's ondersteund. De ontwikkelaar was onder andere verantwoordelijk voor de PC-overzetting van Grand Theft Auto IV en de Wii-versie van Manhunt 2.