PlatinumGames ziet nog geen voordeel in NFT's voor gamers
Nieuws

PlatinumGames ziet nog geen voordeel in NFT's voor gamers

De Japanse ontwikkelaar PlatinumGames ziet op dit moment nog geen manier om NFT's op een dusdanige manier in games te implementeren dat het interessant is voor gamers.

Hideki Kamiya liet in een interview met VGC weten dat het hem frustreert om te zien op welke manier gamebedrijven NFT's op dit moment inzetten. "Ik begrijp dat het een populair onderwerp is en dat het aan populariteit wint, maar op dit moment richt het zich op de winst van bedrijven, zonder dat er een positieve impact gemaakt wordt voor de ontwikkelaars of de spelers. Dat is frustrerend om te zien."

Kamiya vervolgt: "Mensen die NFT's proberen te promoten en met gamebedrijven samenwerken lijken een erg eenzijdig gesprek te hebben. 'Hey, je kunt er geld mee verdienen!' Maar wat is het voordeel voor de speler of de maker? Als ik mijn tijd ergens aan wil besteden, wil ik dat het goede games oplevert."

Kamiya geeft echter wel toe dat NFT's waarschijnlijk een onderdeel van de game-industrie blijven. "Content wordt op steeds meer manieren digitaal en NFT's gaan dan ook steeds belangrijker worden, maar ik denk dat vroege vogels het nu vooral zien als een manier om zoveel mogelijk winst te maken. Daar heb ik geen interesse in en wil ik geen onderdeel van uitmaken."

Kamiya geeft daarnaast aan dat het hem niet verrast dat Konami een van de uitgevers is die nu met NFT's werkt. "Als het naar geld ruikt, dan is Konami er als de kippen bij!" Konami is niet het enige gamebedrijf dat experimenteert met NFT's; zo biedt ook Ubisoft ze aan in Ghost Recon Breakpoint. Sommige uitgevers en ontwikkelaars kondigden NFT's aan - zoals Team17 met Worms en GSC Game World met Stalker 2 - maar draaiden die keuze na negatieve reacties weer terug.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!